Toon posts:

Genaaid door Vuurwerk (?!)

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst het domeintje 'ranchorelaxo.nu' geregistreerd bij Vuurwerk. Normaal moet je betalen in dollars, met VISA oid. maar aangezien ik dat niet heb moest het wel bij Vuurwerk (die kun je in NL guldens betalen, zei regelen het verder met nunames, en het domeintje wordt wel van mij)

Nu krijg ik bericht dat het domeintje van mij is, maar ik kan er nix mee omdat ik 1. bij hun moet hosten (maar dat wil ik niet, ik heb een eigen server) of 2. voor 150 piek het domein moet doorlinken naar een andere domeinnaam.

Nu lijkt me mijn IP geen domeinnaam te zijn; dus wat moet ik nou?! Ik wil gewoon dat ranchorelaxo.nu een alias wordt voor mijn IP... ik snap dat het iets met DNSen te maken heeft, maar hoort zoiets niet bij een registratie al goed ingesteld te staan? (dwz. dat ik er niet nog eens 150 piek overheen moet gooien (over de toch al hoge 200 piek voor de registratie))

Kan iemand misschien gelijk even duidelijk uitleggen hoe dat nou pcies werkt met DNSen, domeintjes e.d.? Op wiens bak draait wat en waarom?! :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
allemaal een ingewikkeld verhaal van die DNS, etc.

Maar meestal registreer je een domein. Dan betaal je alleen de registratiekosten.

Dan moet je kiezen wat je ermee gaat doen dat kan zijn:

- NIETS > dan heet het reserveren. Meestal gratis. Sommige providers rekenen er ook geld voor.

- KOPPELING WEBSERVER > dan huur je een webserver en daarvoor betaal je. De domeinnaam wordt in de DNS dan naar de juiste webserver doorverwezen.

- DOORVERWIJZING NAAR DOMEIN > soms gratis. Bij vuurwerk kost dit dus FL. 150,=.

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
DNS is Domain Name System.

Als jij een adres intikt in je browser gaat er een request naar je DNS server (van de provider) en die kijkt welk IP adres er bij dat adres hoort. Dat gaat weer naar je browser, en die gaat de gegevens ophalen van die bij het IP adres zitten.

Bij iedere domeinnaam zit dus een IP adres, en dit kan, als het domein van jou is, gratis geweizigd worden. (kan 24 uur duren voordat deze op alle DNS servers is veranderd)

Iedere DNS server synchroniseerd :? zichzelf met een andere DNS server, en zo ontstaat een heel netwerk van allemaal DNS servers die redelijk up-to-date zijn.

Om te kijken van wie een domein is, en hoe of wat kun je bijv. kijken op www.allwhois.com

...

Verwijderd

Topicstarter
Bij iedere domeinnaam zit dus een IP adres, en dit kan, als het domein van jou is, gratis geweizigd worden. (kan 24 uur duren voordat deze op alle DNS servers is veranderd)
Het domein is van mij!!! Waarom vraagt Vuurwerk er dan geld voor? En hoe kan ik dat omzeilen? Heb je om dat te veranderen een password ofzo van je domein nodig?
- DOORVERWIJZING NAAR DOMEIN > soms gratis. Bij vuurwerk kost dit dus FL. 150,=.
Doorverwijzing naar domein jah... maar is mijn IP ook een domein!?

Verwijderd

Vuurwerk wilt gewoon niet dat jij in de dns wijzigd dat het domein naar je server gaat.

je kunt vuurwerk wel opdracht geven de dns van het domein te wijzigen naar je eigen dns, het is immers jouw domein

Verwijderd

Topicstarter
hm dat hoop ik... maar ik betwijfel het dus! heb net een mailtje gestuurd, ik post hier wel hoe dat afloopt...

Verwijderd

ik zou is uitkijken anar andere provider.
je kan beter eentje zoeken die wat flexibeler is (grote zijn dit meestal niet).

www.webhosters.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik zit dus al vast aan vuurwerk, het domeintje is al geregd enzo... :(

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 00:28 schreef aragorn het volgende:
ja maar ik zit dus al vast aan vuurwerk, het domeintje is al geregd enzo... :(
Je .nl domein kan je in 1 dag overzetten naar een ander...wat betreft de rest van het pakket...ik weet niet welke voorwaarden vuurwerk heeft, maar je kan het beslist wel opzeggen:)....

Verwijderd

Je bent niet genaaid door Vuurwerk, maar je bent er zelf vanuit gegaan dat iets kon wat niet kan bij Vuurwerk.

Voor elke wijziging moet betaald worden aan nunames. Vuurwerk heeft voor jou het domein geregistreerd bij nunames en moest daar voor betalen. Vuurwerk berekend dit door aan jou. Nu staat jouw domein gekoppeld aan de DNS server van Vuurwerk. Vuurwerk biedt een aantal mogelijkheden, niets (reserveren), de domeinnaam koppelen aan een webserver bij vuurwerk, en het redirecten naar een url. Vuurwerk biedt geen koppeling aan naar een willekeurig ip adres.

Je kunt nu twee dingen doen: redirecten naar jouw pc wat 150 gulden kost bij Vuurwerk of je domein verhuizen naar een ander provider die wel koppelt met een willekeurig ip adres. Dit gaat echter weer geld kosten omdat de nieuwe provider weer geld moet betalen aan nunames voor het aanpassen van hun database, zodat de domein gekoppeld wordt aan de DNS server van de nieuwe provider.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:28
Ben het eens met rakaz. Verder is het wel verstandig om de volgende keer alle lettertjes te lezen voordat je met iets of iemand in zee gaat. Vuurwerk is immers geen liefdadigheidsprovider die jou wel even gebruik laat maken van hun DNS-servers, ofwel die de administratieve handelingen omtrent de domeinregistratie wel even gratis voor jou doet zodat jij het domein daarna onmiddelijk kan meenemen naar een ander. Wat minder naïef mag wel hoor.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Topicstarter
Naief? Ik ga er gewoon van uit dat als een domeintje van mij is, ik er dan ook alles mee mag doen. Niet dat Vuurwerk de mogelijkheid voor me achterhoudt om bijv. de DNS van iemand anders te gebruiken.

Over die betaling voor een wijziging; ok with me; maareh bij nunames kost dat 10 dollar... wel een beetje duur als Vuurwerk dan 150 piek er voor vraagt vind je niet? das dus meer dan 100 piek aan... ehh... administratiekosten? >:)

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Volgens mij heb je niets meer met Vuurwerk te maken. Wegwezen daar.

Rechtstreeks contact opnemen met nunames en je zaken daar regelen. Ik heb ook een .nu domein en heb het pas over laten zetten naar een ander IP adres.

Je kent toch wel iemand met een creditcard? Betaal hem/haar gewoon het geld en gebruik die creditcard om nunames te betalen.

• Cliff
Dit bericht kreeg ik van NUnames:

Your .nu domain name modification of xxxxxxxx.nu has been received
and processed. If you need to make corrections, you must do so within
the first 72 hours after your registration in order to avoid the $10.00 US
modification fee. Please contact or select
"Modify Domain" at http://www.nunames.nu/ and make sure that you use xxxxxxxxxxxx in order to log in.

Otherwise, your modifications will be activated as soon as possible.

You can verify the status at http://www.nunames.nu/

Verwijderd

Aragorn, volgens mij snap je het principe van registratie van domainnamen niet helemaal.

De registratie van nu domeinnamen kan rechtstreeks bij nunames voor $30 per jaar, je kunt dan de dns server van iemand anders opgeven. Daarnaast moet je meestal betalen voor het gebruik van de dns server. Voor de registratie en het gebruik van de DNS server rekent vuurwerk 200 gulden per jaar.

Vuurwerk houdt dan ook niet de mogelijkheid achter om gebruik te maken van een andere DNS server, maar indien je een andere DNS had willen gebruiken dan had je bij die provider moeten registreren, of rechtstreeks bij nunames. Bij Vuurwerk betaal je voor het pakket "registratie + dns", net als het grootste gedeelte van de providers.

Bij sommige providers, maar niet alle, kun je zelf bepalen wat er in de DNS server staat. Soms kun je dit zelf doen, meestal moet je dit doorgeven aan de provider.
Bij Vuurwerk kan dit niet.

Vuurwerk heeft een alternatief, namelijk het redirecten van domeinnaam naar een url. Dit is een service die ze voor 150 gulden per jaar aanbieden.

In beide gevallen moet je de provider betalen voor aanpassingen, omdat zij dingen moeten aanpassen in hun DNS server of redirect service.

Het verhuizen van een domain naar een andere DNS server is natuurlijk mogelijk, je kunt zelf voor $10 een wijziging doen in de database van nunames.nl
Maar aan welke DNS server ga je domein dan
koppelen?

Hiervoor moet je weer zijn bij een provider, die weer geld vraagt voor het gebruik van hun DNS server en wijzigingen die zij moeten doen aan hun DNS server.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, dat wist ik inderdaad niet. Ik weet wel een gratis dns service (granitecanyon.com) die ik zou kunnen gebruiken (kan ik trouwens zelf niet een dns server draaien?)...

Maar nu heb ik dus in principe voor nix 200 piek betaald voor het het dns van Vuurwerk dat ik niet ga gebruiken? Wel jammer... maar goed...

Ik moest het wel via Vuurwerk doen, ik heb geen credit card / visa / oid...
Volgens mij heb je niets meer met Vuurwerk te maken. Wegwezen daar.
Rechtstreeks contact opnemen met nunames en je zaken daar regelen. Ik heb ook een .nu domein en heb het pas over laten zetten naar een ander IP adres.
Maar hoe weten die dat het MIJN domein is? Is daar een password voor ofzo??? Want bij de whois staat nog altijd "boekhouding@vuurwerk.nl", volgens Vuurwerk is dat omdat dat nunames' policy is om clienten te beschermen...?
Je kent toch wel iemand met een creditcard? Betaal hem/haar gewoon het geld en gebruik die creditcard om nunames te betalen.
Nope :(

Verwijderd

Ik snap iets niet...Ik heb een erg simpel domein http://xxxxx.com zonder www en die staat rechtstreeks op mijn IP gelinkt, waarom moet je een domein aan een dns linken ..?? Dat doe je toch gewoon bij nunames...!!???

• Cliff
Maar hoe weten die dat het MIJN domein is? Is daar een password voor ofzo???
Ja, ik heb een password en inlognaam bij nunames. Vraag dit aan Vuurwerk, het is jouw domein. Eis dat password en wegwezen bij vuurwerk.

En ik geloof niet dat je niemand met een creditcard kent... Zelfs studenten hebben tegenwoordig zeer voordelig een creditcard!?! Vraag eens rond!

Verwijderd

Topicstarter
Ok cliff, tnx, zal ik doen :)

Enne ik denk dat ik zelf maar aan de credit card ga :)

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh, wat ik nu toch voor mail krijg van Vuurwerk...
(gelijk mijn reply erop erbij gezet)

> Geachte heer Schuiling,
>
> Wij wijzigen geen dns gegevens.
>
> Voor meer informatie verwijzen we u graag door naar onze website:
> http://www.vuurwerk.nl/
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Vuurwerk Salesteam

Jullie niet, maar ik wel...

Ik zou graag mijn inlognaam + password bij nunames willen hebben, kan ik het verder zelf met hun regelen.

Vr. groet Bastiaan Schuiling

:(
Pagina: 1