Toon posts:

Een paar vraagjes voor nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://h.1asphost.com/ruhl/Voorwoord.jpg
Hallo Tweakers.

Mijn huidige pc is alweer 3 jaar oud en het wond weet hoog tijd voor een nieuwe. Nu heb ik dit systeem samengesteld. Ik heb gekozen om een behuizing te kiezen die ook onder mijn tv mooi staat. Ik ga de pc gebruiken voor: Gamen, Video's kijken, Photoshop & Webdesign en dadelijk nog mijn studie
( = Multimedia-design )

Afbeeldingslocatie: http://h.1asphost.com/ruhl/Systeem2.jpg
Systeem AMD: Afgekeurd!

Afbeeldingslocatie: http://h.1asphost.com/ruhl/Systeem%20amd.jpg

Klik hier voor betere kwaliteit afbeelding

Systeem Intel: Dit is volgens jullie en mij beter

Afbeeldingslocatie: http://h.1asphost.com/ruhl/Systeem%20intel.jpg

Klik hier voor betere kwaliteit afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://h.1asphost.com/ruhl/Vragen.jpg
1) Ik heb een tv en een monitor, het is mogelijk om allebei de monitoren (tv & monitor) tegelijk aan te sluiten.Maar hoe? Opgelost

2) Is het mogelijk om 15m te overbruggen tussen pc en monitor, want het bureau en de tv staan 5 meter uit elkaar maar ik moet met kabels langs de muren op en dat is tussen de 10 en de 15 meter.
Als je dit met kabel doet komt het beeld toch veel te laat aan (als er überhaupt van die lange kabels zijn) Ik heb ook nog nooit van draadloos gehoord.

3) Ik heb nu een spraakfunctie voor mijn pc (Dragon Naturally speaking) Is het nu mogelijk om in die kast een gevoelig tot zeer gevoelig microfoontje aan te sluiten zodat ik vanaf de bank mijn verslagen op kan lullen?

4) De afstandsbediening werkt met een usb stickje, Moet dat stickje persee in voorin zodat de afstandsbediening hem ziet laat maar zeggen of kan het ook achter in de pc of is het zelfs mogelijk om zonder dat stickje te werken? Opgelost

5) Past het allemaal wel in de kast?

6) Hoe kan ik geld besparen? Ik wil in mijn pc zeker een dx10 kaart hebben!

7)Is dit moederbord goed? (asus p5b = boven budget)

Afbeeldingslocatie: http://h.1asphost.com/ruhl/Nawoord.jpg
Ik hoop dat ik jullie genoeg geinformeerd heb. Houd alles hier on-toppic. En ik hoop op goedde ideeën :+ . Als je meer info wilt moet je dat even duidelijk vragen. Ik ben ongeveer iedere dag wel even op dit toppic behalve 27dec.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 19:33 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 17:47
1) Je kaart zal heus wel een TV-out hebben, zoek daar maar eens naar.
2) Geen idee. Draadloos betstaat overigens wel. Er zijn van die kastjes waarvan je een op de scart aansluit van de tv als out signaal. Het andere kastje als in signaal. Misschien dat iets dergelijks ook werkt met een s-video kabel of whatever.
3) Geen idee, maar t lijkt me sterk
4) Is het infrarood of RF?? Zoek daar ook zelf ff naar.

Qua prijzen valt dat moederbord er wel een beetje buiten. Maar het kan natuurlijk best een goede zijn. Weet ik verder ook niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Ascathon op 25-12-2006 16:06 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou ipv die AMD proc een E6600 nemen, presteert veel beter.
1. Zoek even rond hoe je dat moet instellen in de drivers van je videokaart, dat is zeer vaak voorbijgekomen.
2. Met een digitaal signaal lijkt me dat geen probleem, analoog lijkt me kwaliteitsverlies te geven. Dat het signaal later aankomt zal wel meevallen, die snelheid is zo gigantisch hoog. Ben hier geen expert in btw.
3. Met de mic. in kan dat ja. Dat heeft zowat elk moederbord wel. Wil je de mic trouwens in de kast of heb je dat er verkeerd neergezet? :? Je kunt trouwens ook een goede geluidskaart erin stoppen als je echt kwaliteit wil. Wat het precies scheelt weet ik niet.
4. Geen ervaring mee.

Verder vind ik meer dan 400 euro een beetje veel voor een videokaart, maar dat is je eigen keuze.
Oh, en in die kast zit een 430W voeding... ik weet niet of dat genoeg is. Bij een 8800 kaart wordt een 450W aanbevolen. En het is ook maar de vraag of de kaart in de kast past.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 25-12-2006 16:07 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Vanwaar de keuze voor een X2 5200+? Als je Googled naar reviews, kom je er achter dat de E6600 een stuk sneller is dan de X2 5200+ :)

Om antwoorden op je vragen te geven:

1) Of je monitor van DVI voorzien is, kan ik niet opmaken uit je TS. Zo niet, dan krijg je er een DVI -> D-SUB converter bij. Ik weet niet of er ook een converter (iets van DVI -> S-Video o.i.d) bijzit.

2) Zou moeten lukken volgens mij.

3) Geen ervaringen mee.

4) Als de afstandsbediening niet voorzien is van infrarood moet het lukken :)

Verwijderd

Koop een intel E6400 en klok die iets over, ben je stuk goedkoper uit en nog sneller ook. En bijna 500 euro voor een videokaart? daar koop je een complete pc voor.. ik zou daar nog maar eens goed over nadenken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de snelle reacties.

1) Opgelost

2) ik zal eens info zoeken over digitaal signaal. Werkt draadloos met 2 kastjes neem ik aan. (wat kost zo iets ongeveer?)

3) ik bedoel dus echt in de kast. Misschien zal een microfoontje voor een carkit gevoelig genoeg zijn?

4) De afstandsbediening werkt met RF blijkbaar. Geen infrarood dus. Ik ken RF totaal niet dus weet ook niet of het in de kast gebouwd kan worden.

Nu even over de hardware:

E6600 + P5B + Artic freezer 7 pro kost 50 euro meer. Mijn configuratie nu is al 100 euro te duur dus meer gaat echt niet lukken. En de 6400 vind ik ook niks, hoe wil ik overclocken met 430 watt voeding.. gaat niet lukken he.

Videokaart: DX10 is handig voor de toekomst van de Gamer :9. Wanneer komt ati eigenklijk uit met dx10. En wat zijn de prijzverwachtingen. Ik weet alleen ergens in januari. De prijs van de 8800 zal dan wel een stuk dalen of heb ik dat fout?

Voeding: Ik prbeer eerst wel even de standaard voeding, als die niet goed genoeg is koop ik wel een andere. (moet passen in de kast als het goed is)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 16:45 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 17:47
RF is dus draadloos door muren heen. Of het in de kast gebouwd kan worden ligt dus aan de ontvanger. USB kun je binnen niet aansluiten. Tenminste, niet de normale USB connectors zoals iedereen die kent.

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. Vraag 4 is nu dus ook al opgelost. Ik plug het usb stickje gewoon achter in de pc en dan moet het werken. Bedankt dut jullie zo snel reageren. Hebben jullie ook al niks te doen met kerst :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
1) Of je monitor van DVI voorzien is, kan ik niet opmaken uit je TS. Zo niet, dan krijg je er een DVI -> D-SUB converter bij. Ik weet niet of er ook een converter (iets van DVI -> S-Video o.i.d) bijzit.
Mijn monitor heeft DVI-D IN staat er.

Ik heb nu ook even hetzelfde systeem gemaakt maar nu met aparte 500watt voeding (huntkey) intel C2D E6600, Asus p5b, artic freezer 7 pro en een Creative geluidskaart van 25,-

Het totaale bedrag is nu: € 1397,05 en dat is 200 tot 250 euries boven budget :| Heb eventueel nog een oude (beschadigde) Creative geluidskaart maar die 25 euro bespaart me een hoop gevloek. Ik kan nu op mijn videokaart besparen maar ik weet van mezelf dat ik daar later spijt van heb omdat ik nooit meer genoeg geld bij elkaar krijg om over een half jaar alsnog een dx10 kaart te kopen.. heb een gat in mijn hand zoals ze zeggen. Dus help me effe om dingen te schrappen zodat het niet meer dan 1200 euro gaat kosten.. Volgens mij is het onmogelijk

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 16:53 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Zeker weten een Core 2 Duo, desnoods de E6400 :)

• jorne16
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
ja inderdaad ik zou ook voor de e 6400 gaan dan, je kan eventueel ook kijken voor een goedkopere kast, want 165 euro voor een kast, en het is de vraag of die voeding je systeem wel aankan.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:16:
Videokaart: DX10 is handig voor de toekomst van de Gamer :9.
Kan wel zijn maar het stroomverbruik van de 8800 serie is bespottelijk maar het is natuurlijk wel de eerste DX10 kaart. Ik wacht zelf op nieuwere die waarschijnlijk beter en zuiniger zijn. Zo is DX10 kaart van ATi ook erg interessant als je van de geruchten uitgaat, nu nog hopen dat het verbruik daarvan wat vriendelijker is voor de groene tweaker. ;)

• jorne16
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
je moet er ok aan denken dat dat moederbord volgens mij niet in die kast past want op de pricewatch geeft hij aan dat het een micro atx kast is

Verwijderd

Topicstarter
jorne16 schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:49:
je moet er ok aan denken dat dat moederbord volgens mij niet in die kast past want op de pricewatch geeft hij aan dat het een micro atx kast is
Dus de hele zooi past niet eens in de kast? Wat past wel en is ongeveer even goed of zijn kasten die hierop lijken waar alles wel in past?

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
De plaatjes doen het bij mij niet meer, maar het gaat erom dat je een ATX kast heb (de meeste zijn dat wel) of je neemt een mATX moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even naar azerty gemaild en gevraagd of het past. Nu maar wachten.

PS:Plaatjes doen het weer

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Bij de specs van jou kast staat dat het een mATX kast is, dus een ATX mobo gaat al nooit passen. En een 8800 is 28cm lang, dus als kast zou je toch al richting een bigtower moeten kijken.

En waarom niet een e6400 of e6600? Voor een paar euro meer heb je een Western Digital of Seagate HDD die zijn toch wat beter dan een maxtor.

Vergeet je de koelpasta niet? :X

[ Voor 16% gewijzigd door bassie op 25-12-2006 19:24 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je echt een kleine kast wil zul je aan zo'n Shuttle barebone moeten, wordt t geheel wel een eurotje of 300 duurder.

• bassie
Dutch_Razor schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:29:
Als je echt een kleine kast wil zul je aan zo'n Shuttle barebone moeten, wordt t geheel wel een eurotje of 300 duurder.
Een kleine kast en een 8800? Een beetje airflow is wel nodig in de kast.

Verwijderd

Topicstarter
Owja, goedde tip, ik was het vergeten. :P maar dat valt buiten het bedrag van de pc.

Ik wil dus echt GEEN bigtower, Dan staat er zo'n giga apperaat langs mijn tv. Liefst een mooie kast die ik een schap lager kan zetten dan mijn tv :)

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_7638_G.jpg

Is dit misschien een oplossing.. Dit is een ATX.. geen matx

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:41:
[...]

Owja, goedde tip, ik was het vergeten. :P maar dat valt buiten het bedrag van de pc.

Ik wil dus echt GEEN bigtower, Dan staat er zo'n giga apperaat langs mijn tv. Liefst een mooie kast die ik een schap lager kan zetten dan mijn tv :)

[plaatje]

Is dit misschien een oplossing.. Dit is een ATX.. geen matx
Hou er wel rekening mee dat een 8800 28cm lang is en toch wel wat airflow nodig heeft, dus misschien dat het beter is om naar een andere te kijken? ATi X1950XT?

En ik zou een andere hd nemen, voor 4 euro meer heb je deze . Is toch wat beter en heeft een sata 300 i.p.v. de sata 150 van die maxtor.

Moet je er trouwens geen OS bij? :X

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk als het over de hdd gaat. Weet iemand de lengte van de nieuwe ati?
De kast is 43cm breed, 43cm lang en 17cm hoog. Er gaat nog van alles af maar ik denk wel dat het moet kunnen.

Hoeft geen OS bij

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 20:51 ]

• basdv
Koelpasta zit toch standaard bij de processor?

En die kast gaat inderdaad wat krap worden met een 8800 denk ik, zou zonde zijn als het niet past :)

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:46:
Je hebt gelijk als het over de hdd gaat. Weet iemand de lengte van de nieuwe ati?
De kast is 43cm breed, 43cm lang en 17cm hoog. Er gaat nog van alles af maar ik denk wel dat het moet kunnen.

Hoeft geen OS bij
Een silverstone sst-lc20s-m? (9652 op azerty)
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/lc20m/interior/LC20m.jpg
Dan moet dit de binnekant zijn toch?

Denk niet dat het past, die kast is 43cm diep totaal, 28cm is daar bijna 75% van. Of je zou zon rack er uit moeten halen. En dan lijkt het me dat je nog problemen krijgt met de airflow. Zo'n 8800 is een behoorlijke heethoofd, en dan moet je er nog een cpu bij koelen. Denk dat dat heel moeilijk gaat worden. Zoveel ruimte voor fan's is er niet. 3 80mm fan's max.

Ik denk dat je beter een goedkopere kaart kan kopen, kan je nu ook wat bezuinigen (je moet er nu ook nog een goede 400 watt voeding bij kopen), en dan over 1 / 1.5 jaar een nieuwe. Maar dat is mijn mening, je moet het zelf weten.
basdv schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:34:
Koelpasta zit toch standaard bij de processor?

En die kast gaat inderdaad wat krap worden met een 8800 denk ik, zou zonde zijn als het niet past :)
De koelpasta die er standaart bij zit is meestal nogal kut. Die paar euro voor betere is het wel waard.

edit: hier heb ik dat plaatje vandaan.

[ Voor 3% gewijzigd door bassie op 26-12-2006 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb dus gemerkt dat het geheel niet gaat passen volgens jullie. Ik kan nu dus wel bezuinigen op de videokaart en over 1/2 jaar nieuwe kopen maar dan past het nogsteeds niet, dus daar heb ik niet veel aan. Ik wil het eerst eens met de standaard voeding proberen, als dat niet werkt bestal ik ook snel een nieuwe, maar ik vind het het proberen waard.

Dit past, weet ik bijna zeker.
Het gaat hier om de kast van Silverstone, Type: LC14M, Zilver

Eigenschappen:

Afmeting kast:
Breedte: 43.7cm
Hoogte: 17.2cm
Diepte: 43.4cm

Koeling:
1 x 92mm
2 x 60mm

Je krijgt er een gratis remote bij dus dan heb je weer een vrij usb slot erbij en 25 euro gespaart op de afstandsbediening, hierdoor valt de kast ongeveer even duur uit. Moet alleen nog een voeding bij.

Afbeelding voorkant

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_3237_G.jpg

Afbeelding binnenkant Kon alleen zwart vinden en sorry dat de afbeelding zo groot is

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/lc14/interior/LC14.jpg

als ik nou het meest rechtse slot pak voor de videokaart moet dat toch passen?
De p5b past er ook in maar is er genoeg koeling?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 12:30 ]

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
- 6400 ipv 6600 (scheelt bijna 100 euro en je kunt de 6400 klokken naar 6600).
- eerst cheap kaartje (rond 100 euro) en over een half jaar de DX10 kaart kopen
- Zalman 7000B Alcu CPU koeler ipv deze Freezer Pro, iets duurder maar wel stiller (van horen zeggen).

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb over een half jaartje miss 200 euro.. Daar krijg je toch geen goede dx10 kaart voor?

• basdv
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:38:
Maar ik heb over een half jaartje miss 200 euro.. Daar krijg je toch geen goede dx10 kaart voor?
Als je de rest van het systeem ongeveer zo houdt en een goedkoper kaartje neemt heb je over een half jaar 400-500 euro van die kaart over (als je het geld wegzet tenminste)

Verwijderd

Topicstarter
Als je de rest van het systeem ongeveer zo houdt en een goedkoper kaartje neemt heb je over een half jaar 400-500 euro van die kaart over (als je het geld wegzet tenminste)
Dat kost de kaart nu ook. Mijn maximale budget is €1250 maar ik wil er liever €1150 voor uitgeven want ik moet ook nog een paar andere dingen kopen zoals digitale zender en ontvanger voor mijn monitor. Als de ati in de eerste 2weken van januari komt is dat misschien de oplossing voor het probleem. Dan moet ik wel weer 3 weken wachten, en ik wacht al zo lang.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
De ATI zal denk ik nog duurder zijn als je kijkt naar de specs(DDR4 geheugen oa)

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Oke was ik al bang voor.

Verwijderd

en altublieft een dvd speler in zilver! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:39:
en altublieft een dvd speler in zilver! :)
Er kunne kapjes voor :> kijk maar op http://www.silverstonetek.com/products-lc14m.htm

Verwijderd

Topicstarter
Silverstone SST-LC14M, Zilver € 195,76
Antec Basiq, 500 Watt, Retail € 55,53
Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, Boxed € 203,92
Arctic Freezer 7 pro € 18,16
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 190,47
Western Digital Caviar Special Edition, 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 67,89
Asus P5LD2 SE/C, Retail € 86,69
Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 427,26
Hauppauge WinTV Express, PCI € 33,75
Lite On SOHC-5236V-02C, ATAPI/E-IDE, Wit, Retail € 28,88

totaal: €1308,31

kan ik nog 100 euro besparen? Ik denk van niet, alleen als ik andere videokaart doe. Of een andere kast

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 18:40 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als er 100 euro vanaf moet is de videokaart de klos inderdaad. Als je ergens anders op gaat bezuinigen vergroot je alleen de overkill van de videokaart maar.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:35
Je zou nog iets kunnen besparen door pc4200 ipv pc5300 geheugen te nemen, echter als je wilt gaan overclocken is dit niet aan te raden. En kast + voeding is ook wel voor 150 ipv 250 euro te krijgen, maar bezuinigen op een voeding is niet slim, dus alleen als je een goedkopere kast kunt vinden die je echt bevalt zou ik hierop besparen...

[ Voor 42% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-12-2006 18:52 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:50:
Je zou nog iets kunnen besparen door pc4200 ipv pc5300 geheugen te nemen, echter als je wilt gaan overclocken is dit niet aan te raden. En kast + voeding is ook wel voor 150 ipv 250 euro te krijgen, maar bezuinigen op een voeding is niet slim, dus alleen als je een goedkopere kast kunt vinden die je echt bevalt zou ik hierop besparen...
Vind maar eens een HTPC kast waar een 28cm lange videokaart in past onder de 200 euro, ik kan hem niet vinden. Ik denk dat ik maar voor dit systeem ga en nog wat extra ga betalen. Zijn er nog suggesties?

PC5300 was trouwens ook nog eens goedkoper dan 4200 ;)

• bassie
Iedereen zegt dat altijd wel maar het verschil tussen die 2 is meestal maar 1 of 2 euro.

[ Voor 71% gewijzigd door bassie op 26-12-2006 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens nagedacht en ik kwam op dit idee.

Als ik nu eerst een goede normale pc doe. Met normale kast en ik koop over half jaartje een goedkoop htpc systeempje erbij en ik link het geheel aan elkaar, dat moet toch kunnen?
Ben ik in totaal wel wat duurder uit maar het is denk ik een stuk handiger. Wat denken jullie?
Pagina: 1