Situatieschets:
- KPN InternetPlusBellen (VOIP) per 28-12 opgezegd
- Versatel Internet & Telefonie per 15-12 actief, ruim gepland ivm eventuele vertragingen
- Versatel dienst daardwerkelijk opgeleverd per 15-12
- Versatel geeft vandaag aan modem pas rond 31 januari te kunnen leveren
Ik kan thuis niet zonder internet omdat ik minstens 3 dagen in de week thuiswerk en dus ADSL nodig heb om via het VPN op het bedrijfsnetwerk te komen. KPN kan mijn opzegging niet meer ongedaan makern, of verlengen.
Mijn vraag: Heeft iemand alle Internet & Telefonie settings (of alleen internet) van Versatel voor mij, en kan ik die even in mijn KPN Experiabox kloppen? De Versatel klantenservice zei van niet, maar mijn redenering is "VOIP modem is een VOIP modem", en de specs (ADSL, ADSL2 en ADSL2+ komen met elkaar overeen. Nu ben ik niet erg technisch aangelegd, dus ik kan er naastzitten...
De settings van mijn Experiabox nu (KPN IPB) zijn:
Service provider: Other
Protocol: PPPoA
Username: <weggehaald@direct-adsl
Password: <weggehaald>
IP addres type: Obtained automatically
Host name: <blank>
MTU: 1500
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Encapsulation: VC MUX
QoS class: UBR
VPI/VCI: 8/48
Connection mode: Always on
PPPoE pass through: On
UPnP: Off
DNS servers: Use custom DNS servers: Off
Address translation: On
Heeft iemand de instellingen van Versatel? De klantenservice is nu gesloten ivm kerst, maar wat ik op internet tegenkom is dat ze die instellingen ook niet vrij willen geven... en met een beetje pech heb ik over 2 dagen geen internet meer en kan ik dus ook geen fora uitspitten...
My hope's on you!
- KPN InternetPlusBellen (VOIP) per 28-12 opgezegd
- Versatel Internet & Telefonie per 15-12 actief, ruim gepland ivm eventuele vertragingen
- Versatel dienst daardwerkelijk opgeleverd per 15-12
- Versatel geeft vandaag aan modem pas rond 31 januari te kunnen leveren
Ik kan thuis niet zonder internet omdat ik minstens 3 dagen in de week thuiswerk en dus ADSL nodig heb om via het VPN op het bedrijfsnetwerk te komen. KPN kan mijn opzegging niet meer ongedaan makern, of verlengen.
Mijn vraag: Heeft iemand alle Internet & Telefonie settings (of alleen internet) van Versatel voor mij, en kan ik die even in mijn KPN Experiabox kloppen? De Versatel klantenservice zei van niet, maar mijn redenering is "VOIP modem is een VOIP modem", en de specs (ADSL, ADSL2 en ADSL2+ komen met elkaar overeen. Nu ben ik niet erg technisch aangelegd, dus ik kan er naastzitten...
De settings van mijn Experiabox nu (KPN IPB) zijn:
Service provider: Other
Protocol: PPPoA
Username: <weggehaald@direct-adsl
Password: <weggehaald>
IP addres type: Obtained automatically
Host name: <blank>
MTU: 1500
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Encapsulation: VC MUX
QoS class: UBR
VPI/VCI: 8/48
Connection mode: Always on
PPPoE pass through: On
UPnP: Off
DNS servers: Use custom DNS servers: Off
Address translation: On
Heeft iemand de instellingen van Versatel? De klantenservice is nu gesloten ivm kerst, maar wat ik op internet tegenkom is dat ze die instellingen ook niet vrij willen geven... en met een beetje pech heb ik over 2 dagen geen internet meer en kan ik dus ook geen fora uitspitten...
My hope's on you!