Toon posts:

KPN Experiabox modem gebruiken met Versatel VOIP

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets:

- KPN InternetPlusBellen (VOIP) per 28-12 opgezegd
- Versatel Internet & Telefonie per 15-12 actief, ruim gepland ivm eventuele vertragingen
- Versatel dienst daardwerkelijk opgeleverd per 15-12
- Versatel geeft vandaag aan modem pas rond 31 januari te kunnen leveren

Ik kan thuis niet zonder internet omdat ik minstens 3 dagen in de week thuiswerk en dus ADSL nodig heb om via het VPN op het bedrijfsnetwerk te komen. KPN kan mijn opzegging niet meer ongedaan makern, of verlengen.

Mijn vraag: Heeft iemand alle Internet & Telefonie settings (of alleen internet) van Versatel voor mij, en kan ik die even in mijn KPN Experiabox kloppen? De Versatel klantenservice zei van niet, maar mijn redenering is "VOIP modem is een VOIP modem", en de specs (ADSL, ADSL2 en ADSL2+ komen met elkaar overeen. Nu ben ik niet erg technisch aangelegd, dus ik kan er naastzitten...

De settings van mijn Experiabox nu (KPN IPB) zijn:

Service provider: Other
Protocol: PPPoA
Username: <weggehaald@direct-adsl
Password: <weggehaald>
IP addres type: Obtained automatically
Host name: <blank>
MTU: 1500
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Encapsulation: VC MUX
QoS class: UBR
VPI/VCI: 8/48
Connection mode: Always on
PPPoE pass through: On
UPnP: Off

DNS servers: Use custom DNS servers: Off
Address translation: On

Heeft iemand de instellingen van Versatel? De klantenservice is nu gesloten ivm kerst, maar wat ik op internet tegenkom is dat ze die instellingen ook niet vrij willen geven... en met een beetje pech heb ik over 2 dagen geen internet meer en kan ik dus ook geen fora uitspitten...

My hope's on you!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
_Als_ je al die instellingen zou krijgen, dan zit je nog met het feit dat Versatel gebruik maakt van MGCP en niet van SIP.

Je zult dus eerst een MGCP-firmware voor die box moeten hebben.

Bovendien heb je niet de login-gegevens, en ook die krijg je niet :) Je zult en moet een Davolink-modem moeten hebben om verbinding te kunnen krijgen.

Edit:

Op Marktplaats staan wel een aantal Davolink DV-201AMR-modems die afkomstig zijn van Versatel. Deze gaan dus meteen werken, aangezien het modem de settings binnenhaalt van het netwerk en je dat dus niet lokaal hoeft in te stellen.

[ Voor 54% gewijzigd door GraveR op 25-12-2006 18:36 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
Volgens mij moet het wel gaan werken. En is de experiabox niets meer dan een Alcatel speedtouch. Firmwire update?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Sowieso moet deze Experiabox terug naar KPN toe direct nadat je abonnement is gestopt. Het is niet je eigendom, deze blijft van KPN (bruikleen/huur).

(Kan een Siemens zijn of een Thomson idd, maar vermoed Siemens omdat de TS hem al minimaal een jaar heeft).

Raar dat mensen hun Davolink via Marktplaats aanbieden, ook hier is het bruikleen en je kan best wel eens je modem moeten betalen alsnog volledig (wellicht ergens tussen 100 en 200 euro!!) als je hem niet meer hebt. Maar als je er zo-een kan kopen kan je dat doen, dan is het niet jouw probleem.

Ik zou Tele2 achter haar broek aan zitten, waarom nemen ze dan wel je lijn over op 15 december als ze weten dat modem niet leverbaar is !?!? Wat lekker gecoördineerd en wie is er de dupe? Juist...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
@Graver: Ik snap het technische gedeelte niet (heb specviaal voor dit probleem een account op GoT aangemaakt, maar concreet: waar kan ik die firmware vinden en kan ik die er zelf opzetten?

@bjb\ck: KPN wacht maar even, ter compensatie van de vele blackouts met IPB. Echt, KPN is wel het laatste dat me nu kan schelen.

En ja, bizar van Tele2, en daar kunnen ze nog een claim voor tegemoet zien (klinkt erg, valt wel mee)...

• GraveR
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:57:
@Graver: Ik snap het technische gedeelte niet (heb specviaal voor dit probleem een account op GoT aangemaakt, maar concreet: waar kan ik die firmware vinden en kan ik die er zelf opzetten?

En ja, bizar van Tele2, en daar kunnen ze nog een claim voor tegemoet zien (klinkt erg, valt wel mee)...
Gaat niet. Het product van Tele2/Versatel werkt alleen met hun eigen modems, je kunt er dus geen eigen modem aanhangen.

Je hebt 2 soorten gegevens nodig (die NIET beschikbaar zijn voor de klanten)

1) De (inlog)gegevens voor Internet zelf
2) De (inlog)gegevens voor het VoIP gedeelte

Het VoIP gedeelte maakt van een ander protocol gebruik dan je Experia-box doet.

Kort samengevat: Je kunt alleen gebruik maken van Internet via Tele2/Versatel als je op een al dan niet legale manier aan het modem kunt komen die voor deze provider/dienst geschikt zijn; en dat zijn de Davolink DV-201AMR-modems met de Versatel firmware. Met een eigen modem verbinding maken is voor 99.9% uitgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Versatel raadde mij vandaag zelf aan eens op Marktplaats te kijken (...) en dar vond ik helaas geen DV-201AMR modem (was al verkocht), maar wel een DV-2040. Volgens Versatel is er een kans dat het werkt, maar kunnen zij geen ondersteuning bieden. Heeft een technisch iemand hier wel een idee, voordat ik op de trein naar Almere stap?

• GraveR
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:42:
Versatel raadde mij vandaag zelf aan eens op Marktplaats te kijken (...) en dar vond ik helaas geen DV-201AMR modem (was al verkocht), maar wel een DV-2040. Volgens Versatel is er een kans dat het werkt, maar kunnen zij geen ondersteuning bieden. Heeft een technisch iemand hier wel een idee, voordat ik op de trein naar Almere stap?
Nee, je moet echt een ex-Versatel modem hebben (of in ieder geval een DV201-AMR), aangezien daar een aangepaste firmware inzit.
Pagina: 1