Probleem 7900GTO met voeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Hallo mede-got'ters,
ik heb gisteren onder de kerstboom een pakje gevonden met daarin een 7900GTO. Nu heb ik alles geinstalleerd maar echt stabiel loopt het niet. In BF2142 haperd het om de halve minuut een beetje (soort van naladen) en het geluid stottert (eveneens het beeld dus). Ik dacht, nou ja is de server tot ik een bluescreen kreeg. Ik heb dit alleen in het spel, in desktop onder idle dus niet.
Helaas heb ik nog niet de kans gekregen de bluescreen te kunnen analyseren gezien de pc opnieuw startte. Nu aan jullie de vraag of dit allemaal komt door mijn voeding, want ja het is een q-tec. Het is de 500W versie. Verdere specs:
Core 2 Duo E6400
Asrock Dual-VSTA
7900GTO
2 HDD's, Samsung 160JJ
1x DVD-ROM LG H22L
en nog een fancontroller namelijk de Scythe Kamameter.

Hartelijk dank,
Fab1Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRP
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 18:26

IRP

Zo'n mooi systeem met een q-tec voeding. Schaam je! ;) Misschien kun je bijvoorbeeld je DVD en 2e hd afkoppelen en dan kijken wat er gebeurt. Beste advies is snel een nieuwe kwaliteits voeding kopen.

Looney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Laatst online: 22:02
de kans is inderdaad vrij groot dat het de voeding is, probeer eens eentje van een A-merk, dan kan je de voeding eventueel gelijk uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 15:14
Ik zou idd eens kijken naar je voeding. Probeer het eens met een dvd-speler minder enz

Ik neem trouwens aan dat je de oude drivers van je *evnetuele* oude video kaart netjes en goed hebt verwijdert? Of een schone windows instal hebt gedaan?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Nu komt alleen het probleem dat ik absoluut geen gled heb voor een a-merk voeding. Graag zou ik ook een andere kopen, maar mijn vader (die best wel verstand heeft van pc's) er op tegen. Of je nu met een b-merk voeding stabiel draait, zolang ie het doet is het goed. Ja maar nu gaat het niet op, graag zou ik van jullie dus nog wat argumenten horen om een andere voeding te mogen halen! Alvast bedankt!

Edit: ik heb hier niet eens een a-merk voeding liggen (ik weet schaam schaam! :'( :X |:( )

[ Voor 10% gewijzigd door Fab1Man op 25-12-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Als je 2GB geheugen hebt, komt het waarschijnlijk door je voeding ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:09
Heb je hier ook last van onder andere games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 17:19
Het is natuurlijk verstandig eerst met een 'geleende' A-merk voeding te testen of het daar wel aan ligt.
En natuurlijk even uitsluiten dat het softwarematig is, want ik zie nog geen antwoord op de vraag van Goldenbatt, nl. of je de drivers eerst helemaal verwijderd hebt?

En is het trouwens alleen bij BF2142 of heb je ook al andere games of gamebenchmarks geprobeerd?

het probleem is wellicht al te achterhalen als je weet wat er op die BSoD staat, je kan namelijk in je bios uitzetten dat je pc daarna meteen opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Fab1Man schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:58:
Nu komt alleen het probleem dat ik absoluut geen gled heb voor een a-merk voeding. Graag zou ik ook een andere kopen, maar mijn vader (die best wel verstand heeft van pc's) er op tegen. Of je nu met een b-merk voeding stabiel draait, zolang ie het doet is het goed. Ja maar nu gaat het niet op, graag zou ik van jullie dus nog wat argumenten horen om een andere voeding te mogen halen! Alvast bedankt!

Edit: ik heb hier niet eens een a-merk voeding liggen (ik weet schaam schaam! :'( :X |:( )
Hij lijkt me het dus naar behoren te doen, dus hij doet het niet goed. Ander?

Lijkt me nogal voor de hand liggent... Plus een goede is opzich ook niet echt duur. Je hoeft niet direct een Tagan te hebben ofzo, kijk eens naar bijv een Cooler Master Real Power ofzo, die zijn volgens mij goed te doen kwa prijs.

EDIT: Hoe zit het met je drivers?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Een coolermaster realpower 430 watt kost ook maar 40 euro... en dat is toch wel een A merk voeding... en een Huntkey (niet JE van het, maar wel A-merk) kost ook niet veel... En dat is een stuk gezonder voor je pc... En mijn vader dacht ook dat ie verstand had van pc's, maar nu komt ie toch om de haverklap bij mij met vragen :+. Dat ze ene beetje verstand hebben van pc's betekent niet meteen dat ze pc-guru's zijn (al willen ze het zelf wel graag denken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
LC POWER!!!
Beter als coolermaster (de niet greens), huntkey enz en goedkoper.
30E voor een 550w (75% eff.), 50E voor een Green (85%+) versie.

Is de cpu trouwes ook overklokt/volt??
lijkt mij niet perse de voeding te zijn, maar staat sowieso een goed stabiel systeem wel in de weg. Heb laatst nog gezien dat bij iemand een vrij nieuwe hdd ,gedeeltelijk kapot was gegaan door een slechte budgetvoeding. Vooral de combi met een duelcore en een highend vga vraagt snel teveel van zo'n voeding.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ok ff een kleine update,
ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd en alle vorige met Driver Cleaner Pro verwijderd.
Ik heb 2GB Ram en de CPU is NIET overgeklokt. Daarnaast kwam ik net niet eens in windows. Ik ga nu proberen te kijken of ik de bluescreen nog te pakken krijg, maar ik denk toch dat ik een nieuwe voeding zal moeten gaan aanschaffen.

2de update:
in CS:S heb ik EXACT hetzelfde, m'n framerate dropt net als in bf2142 helemaal naar 25 fps ipv de gebruikelijke 150+. Zelfde haperingen zoals Coooounnteer Terrorist Wiin (kleine schokjes steeds).
Daarnaast gebeurt dit ook alleen als er wat loos is, mannetjes die de kaart bijv. moet renderen. In bf2142 is dit ook!

[ Voor 32% gewijzigd door Fab1Man op 25-12-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Fab1Man schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:24:
Ok ff een kleine update,
ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd en alle vorige met Driver Cleaner Pro verwijderd.
Ik heb 2GB Ram en de CPU is NIET overgeklokt. Daarnaast kwam ik net niet eens in windows. Ik ga nu proberen te kijken of ik de bluescreen nog te pakken krijg, maar ik denk toch dat ik een nieuwe voeding zal moeten gaan aanschaffen.

2de update:
in CS:S heb ik EXACT hetzelfde, m'n framerate dropt net als in bf2142 helemaal naar 25 fps ipv de gebruikelijke 150+. Zelfde haperingen zoals Coooounnteer Terrorist Wiin (kleine schokjes steeds).
Daarnaast gebeurt dit ook alleen als er wat loos is, mannetjes die de kaart bijv. moet renderen. In bf2142 is dit ook!
Probeer het eens met een A-merk voeding van iemand bij je uit de buurt. En anders als die het zelfde resultaat geeft, Schone windows instal.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Nog even ter extra info mbt mijn vorige kaart, dit was de 7800GS AGP. Dus van drivers en chip hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Fab1Man schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:50:
Nog even ter extra info mbt mijn vorige kaart, dit was de 7800GS AGP. Dus van drivers en chip hetzelfde.
Ja, maar het zit punt 1 op een andere poort...
Punt 2, het is niet exact de zelfde driver volgens mij. Weet niet precies hoe Nvidia dit doet, maar ze hebben verschillende Drivers in 1 en het zelfde setup bestand gepakt. Hij gebruikt dus volgens mij wel andere. Correct me if i'm wrong....

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Welke driver van de videokaart gebruik je?? Ik heb ook een hoop ellende gehad met drivers, nu draai ik de NVIDIA beta driver en die werkt goed voor mijn kaartje..

** in jou sysem specs staat dat je een thermaltake 600 watt voeding hebt..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Frank1973 schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:02:
Welke driver van de videokaart gebruik je?? Ik heb ook een hoop ellende gehad met drivers, nu draai ik de NVIDIA beta driver en die werkt goed voor mijn kaartje..

** in jou sysem specs staat dat je een thermaltake 600 watt voeding hebt..???
Ik heb de laatste drivers, 93.71, geïnstalleerd. Dat van die thermaltake heb ik er ooit ingezet maar dat klopt niet, is inmiddels veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik heb eindelijk de bluescreen weer te pakken gekregen en weet de foutcode:

3. Fouten mbt falende hardware
0x0000007F UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP
Dit is dus wat ik tot nu toe weet.

Edit: de foutcode betekent dat er iets hardwarematigs fout is. Dit wordt meestal toegewijdt aan falende hardware zoals de RAM modules. Zou het kunnen dat de DDR1 modules icm de 7900GTO niet meer genoeg stroom krijgen of gewoon niet samenwerken met PCI-e x4. Bij AGP had ik dit probleem dus niet. Ik ga nu eerst mijn RAM modules testen daarna post ik wel weer.

Edit2: ik heb de reepjes er beide uit gehaald en eentje erin gedaan. Ik kreeg geen beeld en de koeler van mijn grafische kaart ging op volle toeren draaien. Nog een keer, precies hetzelfde. Bij het andere reepje had ik dit probleem niet. Ik heb ook gewoon beeld en de koeler draait niet op volle toeren. Ik denk dat ik slachtoffer ben van kapot geheugen :(

[ Voor 73% gewijzigd door Fab1Man op 25-12-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Edit 3: inmiddels getest, met 1 reepje is het net zo erg. Nu ga ik nog het andere reepje (alsnog) proberen, maar ik vrees het ergste. Daarnaast vind ik het wel uiterst vreemd dat er dan direct 2 reepjes kapot zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De QTec levert te weinig Amperes op de 12V lijn. Je bent nu je hardware aan 't slopen met dat ding.
Waarschijnlijk ook nog de PCI-E verloop naar 2x Molex op dezelfde draad aangesloten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21

Theo

moederbord

Haal ajb die voeding uit de pc. Q-tec is troep die naast de sweex hoort te liggen in de vuilnisbak!

Als voeding is de Coolermaster eXtremepower 430 watt een zeer goede optie. Deze kost 40 euro (paradigit) en is zeer royaal voor je systeem.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik heb nu een even andere voeding, ook zo'n raar merk, namelijk Stability Power erin zitten. Levert dus (net als q-tec) 550W en heeft dus schijnbaar 20A op de 12v lijn.
Ik heb precies hetzelfde. Betekent dit dat mijn geheugen gesloopt is? Kan helaas niet testen met memtest86, gezien ik hier geen FDD heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Het ligt zeer waarschijnlijk aan je moederbord...
Op jou bord zit maar een 4x pci-e bus... Was allerlei rare klachten veroorzaakt met high end graka's
De grootste beperking van dit bordje is dat het PCIe-slot niet x16 is, maar x4. Iets wat voor de nieuwere grafische kaarten een enorme bandbreedtebottleneck is.

[ Voor 103% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 25-12-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

_AuToMaTiC_ schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:27:
Het ligt zeer waarschijnlijk aan je moederbord...
Op jou bord zit maar een 4x pci-e bus... Was allerlei rare klachten veroorzaakt met high end graka's

[...]
Hmm, dan vraag ik me wel af waarom de 7800GS het bij de TS wel naar behoren deed. Zo'n kaart lijkt me toch ook vrij veel bandbreedte te vreten.

Als het inderdaad waar is van de PCI-e 4x (ik weet niets van dat moederbord) dan zou dat een logische oorzaak klinken. Echter verklaart dit niet waarom de pc niet functioneert met één memory stick. Misschien is dit het gevolg van een overmatig gebruik van een slechte voeding, of anders staat het er buiten. Ik zou in ieder geval nog een echt A-merk voeding uitproberen om die mogelijkheid volledig uit te sluiten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Nou voor iedereen die hier heeft meegelezen. The problem has been solved.
Ik heb een volledige nieuwe windows install gedaan en alles werkt weer naar behoren. Ik heb geen bluescreens, geen gestotter en de performance is weer vanouds hoog! Even goed wil ik nog iedereen bedanken die hier in het topic zijn bijdrage heeft geleverd en mij heeft geholpen het probleem op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Hmm, dan vraag ik me wel af waarom de 7800GS het bij de TS wel naar behoren deed. Zo'n kaart lijkt me toch ook vrij veel bandbreedte te vreten.
Omdat die wel complete bandbreede krijgt. Ik had eerst als tijdelijke tussenoplossing een bord met 4x pci-e. En daar had ik onder 3dmark en in games behoorlijk last van artifacts.

Maar mooi dat het solved is. Veel gameplezier dan maar. En overweeg nog eens de aanschaf van een echte voeding in plaats van een qtec.

[ Voor 16% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 26-12-2006 19:17 ]

Pagina: 1