Toon posts:

3ds max interface crash !?

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer wanneer ik 3ds max opstart kan ik doen wat ik wil zolang ik maar van de menubalken afblijf. zoalng ik met sneltoetsen blijf werken is er niets aan de hand.

Bv. ctrl-o kan ik netjes een bestand mee openen maar owee als ik klik op file en dan op open. dan hangt 3ds max en kan ik hier niets meer mee doen. Taakbeheer en taak beeindigen is dan enige optie.

Ik heb dit probleem al verschillende maanden en heb al verschillende keren pc geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. ook heb ik meerdere versies van 3ds max geprobeerd gewoon om te zien of het eventueel met de versie te maken kan hebben.

Ook kan ik erbij vermelden dat sinds ik een amd 64 systeem heb ik dit probleem lijk te hebben. Heb 3ds max op deze pc alleen maar aan de praat gekregen onder vista 64 bits. De 64 bits 3ds max 9 versie.

pc specs:
4800+ AMD 64 X2 ( was eerst 3800+ x2 maar upgraden zodat andere software ook lekkerder draaide )
2 gb ram ( om gewisselt voor 2 andere dimmetjes voor de zekerheid )
1 tb storage
2x 7600 GS.

kwa drivers is alles up to date.

Ik heb het vermoeden dat het een software probleem is alleen valt voor mij absoluut niet te traceren welke softare dit dan zou kunnen zijn. Schone windows XP installatie met alle updates gedaan + 3ds max 7 8 9 werkt al niet.

Iemand tips of een suggestie?

kan .net framework 1.1 of 2.0 een oorzaak zijn. Of is het zo dat de interface van 3ds max gebruik maakt van extra software?

Even voor de duidelijkheid. Alle andere software denkbaar draait zonder problemen.

_/-\o_ voor degene die dit opgelost krijgt.

en btw een fijne kerst gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 14:50 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling op bovenstaande:
Switchen tussen direct3d of opengl geeft geen verschil.

Verwijderd

max 9 ?

installeer eens Microsoft frameworks 2.
en frameworks 1.1 er af halen zowiezo "dit om conflicten te voorkomen"

het heeft ook absoluut geen nut om versies onder max 9 te instaleren op een 64 bit computer waneer de software op 32 bit gebaseerd is

vandaar dat die zooit niet werkt

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 12:19 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 08:15

Acid_Burn

uhuh

32bits software moet gewoon draaien onder Win64 versies hoor.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

mwa ik spreek niet uit eigen ervaring :)
helaas geen 64bit pc hier
maar dat leek mij de logische redenering aangezien alle oude maxversies niet bij hem draaien ? en de 64bits max 9 versie wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:38:
Bv. ctrl-o kan ik netjes een bestand mee openen maar owee als ik klik op file en dan op open. dan hangt 3ds max en kan ik hier niets meer mee doen. Taakbeheer en taak beeindigen is dan enige optie.

Ik heb dit probleem al verschillende maanden en heb al verschillende keren pc geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. ook heb ik meerdere versies van 3ds max geprobeerd gewoon om te zien of het eventueel met de versie te maken kan hebben.
De interface van 3ds Max gebruikt geen .Net en de renderer-keuze (software, d3d, ogl) voor het weergeven van viewports lijkt me niet echt veel te maken te hebben met het openen van een bestand...

Volgens mij kan je het beter zoeken in de harde schijf of configuratie-bestandjes (voor de ui)-hoek... ik noem maar wat..

Probeer iig niet teveel te denken aan die interface, want dat is alleen maar een stukje software dat op de onderliggende acties aan het wachten is. Als een van die acties de controle niet meer teruggeeft aan de interface, dan werkt het niet meer en staat de boel "vast".

Je zou ook de tools van SysInternals kunnen gebruiken om te kijken wat er op de achtergrond allemaal gebeurd, maar als je leek bent op het gebied van programmeren ed. kan dat misschien te ingewikkeld zijn.

Verwijderd

3dsmax 9 Heeft .net Frameworks 2 nodig om te draaien..

en die zit standaard bij een "legale" max 9 versie.

frameworks is overigens gratis te downloaden van microsoft.com

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 17:34 ]

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik zie .NET framework2 niet bij de system requirements staan

http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=5659453
System Requirements

Software
Requires one of the following 32-bit operating systems:

* Microsoft® Windows® XP Professional (Service Pack 2 or higher)—recommended
* Microsoft® Windows® 2000 Professional (Service Pack 4)

Required 64-bit operating system: Microsoft® Windows® XP Professional x64

Required web browser: Microsoft® Internet Explorer 6 or higher

Required supplemental software: DirectX® 9.0c (required), OpenGL® (optional)

Hardware
Minimum requirements for 32-bit versions:

* Intel® Pentium® IV or AMD Athlon® XP or higher processor
* 512 MB RAM (1 GB recommended)
* 500 MB swap space (2 GB recommended)
* Hardware-accelerated OpenGL® and Direct3D supported
* Microsoft Windows-compliant pointing device (optimized for Microsoft IntelliMouse®)
* DVD-ROM drive

Minimum requirements for 64-bit versions:

* Intel® EM64T, AMD Athlon® 64 or higher, AMD Opteron® processor
* 1 GB RAM (4 GB recommended)
* 500 MB swap space (2 GB recommended)
* Hardware-accelerated OpenGL® and Direct3D supported
* Microsoft Windows-compliant pointing device (optimized for Microsoft IntelliMouse)
* DVD-ROM drive
.NET word nergens genoemd. Mischien voor hulpprogramma's ofzo?
Maar goed, framework2 is hier te downloaden: http://www.microsoft.com/...62-4b0d-8edd-aab15c5e04f5

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:01:
installeer eens Microsoft frameworks 2.
en frameworks 1.1 er af halen zowiezo "dit om conflicten te voorkomen"
1.1 + hotfix + dutch edition deinstalled.. 2.0 heb ik al..
zelfde resultaat.
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:01:
het heeft ook absoluut geen nut om versies onder max 9 te instaleren op een 64 bit computer waneer de software op 32 bit gebaseerd is

vandaar dat die zooit niet werkt
Werkt idd wel maar is niet wat ik vertelde en ook niet wat ik heb gedaan.

3ds max 6 7 8 en 9 werken niet op Windows XP 32 bits. als ik een windows XP 64 licentie had had ik geen probleem gehad
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:01:
De interface van 3ds Max gebruikt geen .Net en de renderer-keuze (software, d3d, ogl) voor het weergeven van viewports lijkt me niet echt veel te maken te hebben met het openen van een bestand...
mja wist ik al maar om zeker te zijn dat ik niet een reply kreeg in de trand van je moet em omzetten zette ik het er even bij.
Volgens mij kan je het beter zoeken in de harde schijf of configuratie-bestandjes (voor de ui)-hoek... ik noem maar wat..
lijkt me idd ook logischer alleen vind ik het raar dat ik er al een half jaar last van heb en nu 2x raid-0 heb en een half jaar geleden nog niet. Dus hdd zal het niet wezen. IDE SATA en raid-0 allemaal uitgesloten aangezien ik echt vaak format c gedaan heb.
Probeer iig niet teveel te denken aan die interface, want dat is alleen maar een stukje software dat op de onderliggende acties aan het wachten is. Als een van die acties de controle niet meer teruggeeft aan de interface, dan werkt het niet meer en staat de boel "vast".

Je zou ook de tools van SysInternals kunnen gebruiken om te kijken wat er op de achtergrond allemaal gebeurd, maar als je leek bent op het gebied van programmeren ed. kan dat misschien te ingewikkeld zijn.
ik is idd geen coder maar dat zou wel de oplossing kunnen zijn voor mijn probleem. Maar niet denken aan de interface? Probeer eens te moddelen zonder een keer je viewport in te stellen of je material editor open te trekken.
edit:
of rechtermuisknop op je voorwerp en dan convert to editable poly :X

voor de duidelijkheid. als ik klik in een van de menubars laat hij heel mooi het menu zien van waar ik overheen hover met me muis.. als ik dan ergens klik op tekst in die menu's heb ik een probleem en alleen taakbeheer kan 3ds max afsluiten aangezien 3dmax ineens tegen de 100% proc load aan zit en voor de rest niets doet behalve het menu tonen waar ik net heb willen klikken. of dit nou file -> open is of help -> about maakt dus niet uit.

Dank voor het meedenken,

nog tips?

tussen 2 haakjes, begint er aardig op te lijken dat ik de enige in de wereld ben met dit probleem al een ontiegelijke hoop fora afgezocht naar freezes, crashes van max en enkele dingen tegen gekomen die in de buurt komen maar voor die problemen is een max reinstall genoeg. voor mij dus een complete pc format + hardware verrandering ( 100%) niet. wierd ;(

me 2 andere pc's werkt 3ds max als een zonnetje trouwens.

edit:
what just comes to mind:
kan het zijn dat 3ds max alleen op c:\ goed werkt? al lijkt dit me stug omdat ik al jaren niets meer op c:\ installeer en ik wel 3ds max heb kunnen draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 19:17 . Reden: zucht. ]

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:07:

edit:
what just comes to mind:
kan het zijn dat 3ds max alleen op c:\ goed werkt? al lijkt dit me stug omdat ik al jaren niets meer op c:\ installeer en ik wel 3ds max heb kunnen draaien.
Bij mij draait 3ds ook op een andere partitie. Ik heb em niet op C geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Acid_Burn schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:37:
[...]

Bij mij draait 3ds ook op een andere partitie. Ik heb em niet op C geinstalleerd.
Mooi is dat ook alweer uit gesloten.
edit:
next step: windows virtual pc met win 2k op me win xp 32 os.. ( geen zin om floppy drive aan te sluiten )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 20:33 ]

Verwijderd

kun je mischien een screen maken ven eventueele foutmeldingen oid ?

nieuwe files aanmaken werkt wel ?
mergen in een nieuwe file werkt ?

van waar open je ze ? netwerk schijf/memstick/dvd/cd ? externe hdd "lijkt me dat je nu een backup hebt ergens"

heb je dezelfde problemen met andere software toevallig ?"photoshop file openen etc"
Acid_Burn schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:44:
Ik zie .NET framework2 niet bij de system requirements staan
Iets aannemen wat iemand zegt is lastig he :\

mag jij max9 van mij zonder .net frameworks2 draaien..
krijg je om de 2 acties 10 leuke popups.

en bij elke interface aanpassing krijg je er weer 1

Voor de grap ff frameworks un-installed
deze 5 zijn aleen al van het booten van max.

Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/bugs/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/bugs/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/bugs/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/bugs/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/bugs/5.jpg

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
krijg geen foutmeldingen. max pakt gewoon 50 tot 100% proc load en doet verder niets.. ofja na 5 minuten wachten na ergens geklikt te hebben open ik taak beheer en sluit ik max. misschien een beetje ongeduldig.( kom nou... 5 min...)

voorbeeldje

sterker nog ik krijg dan niet eens het open scherm en ik bedoelde dat alleen als voorbeeld. of ik nu open reset of ergens anders in de menu bars klik. 3ds stopt gewoon met zichtbaar functioneren en foutmeldingen zijn er niet.

3ds max is enigste software die dit probleem vertoont.

ps, flash etc etc geven totaal geen problemen zoals ook al eerder vermeld.

win2k emulatie onder xp lijkt te functioneren vie microsoft virtual machine. maar optimaal is het niet. ik kan wel weer modellen maar of het "snel" is een ander probleem.

ik zal binnekort nog maar eens een keer of win xp opnieuw installeren en direct proberen of win 2k als extra boot partitie gaan proberen.

Ik heb er nu even genoeg van. bedankt voor alle hulp, zeer gewaardeerd maar denk dat mijn pc vervloekt is en ik me toch moet gaan spitsen op het oefenen in maya ;(

als iemand releases van vista kan versnellen.. plz do so. :*)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 00:59 ]

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:54:

[...]

Iets aannemen wat iemand zegt is lastig he :\
Er staan wel vaker dingen bij programma's op de CD zonder dat je dat echt nodig hebt. Aangezien DirectX9 wel genoemd word en .NET niet lijkt het alsof je .NET niet nodig hebt. Klaarblijkelijk ligt het anders ;) Weten we dat ook weer.

Verwijderd

Ik meen ergens een 32bit versie van max 9 tegengekomen te zijn maar weet dit niet zeker meer

staan er geen 2 versies op die dvd ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 04:15:
Ik meen ergens een 32bit versie van max 9 tegengekomen te zijn maar weet dit niet zeker meer

staan er geen 2 versies op die dvd ?
klopt.

64-bit Release for Windows
Autodesk 3ds Max 9 marks the first full release of 3ds Max with both 32-bit (Microsoft® Windows® operating system) and 64-bit (Windows) executables. The ability to address considerably more memory than in the past means you can handle larger and more-complex scenes.

als het probleem zich aleen in de menu's voordoet ie openen van een rollout etc dan ligt het hoe dan ook aan frameworks.

"je kunt max draaien zonder frameworks, maar krijgt dan wel honderden error messages.."
probeer eens zonder frameworks te draaien ? en kijk of je op die manier wel problemen oplost ?

heb overigens wel gehoord dat frameworks onwijs onzuinig is met CPu load en Mem
chrashen tijdens render etc op het autodesk blog stond het een en ander over het optimaliseren van frameworks zal nog even voor je kijken.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 14:06 ]

• djrein86
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-01 14:29
Ik heb momenteel ook hetzelfde probleem.

is er al een oplossing voor.
heb hetzelfde gedaan als wat Chronicle_X heeft gedaan.
maar het wil gewoon niet werken.
het heeft wel gewerkt, heb mijn pc een keer opnieuw geinstald en nu doet die interface zo raar.

specs:

intel core 2 duo e6600
2 gig ddr2 ram
geforce 7900 gto
windows xp sp2
frame 2.0
Pagina: 1