Keuze speakers, iemand ervaring met Jazz Speakers?

Pagina: 1
Acties:

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-02 20:05
Ik wou graag jullie mening weten over wat speakers.

Ik kijk er vooral films mee (dvd) en wil goed geluid hebben met diepe bassen.
Ik heb nu deze gekocht:
Ozaki Speakerset HM010 5.1 €122,44
http://www.ozaki.com.tw/g...e.php?source=series&pID=1

ik ging er vanuit dat dat goede boxen waren. Het zijn op zich ook wel aardige boxen maar er komt erg veel ruis uit. Ook als het volume op 1 staat (van de 80).
Deze ruis blijf ik ook houden als ik de stekkers die van de computer komen eruit trek.
Als ik het setje ergens anders in huis neerzet blijf ik het probleem houden.
Dus heeft naar mijn idee niets met mijn bekabeling te maken of met de hardware van de pc.

Nu heb ik al contact opgenomen met de winkel waar ik ze gekocht heb en ga proberen ze terug te sturen want heb ze pas 4 dagen. De winkel is nu gesloten, dus weet nog niet of ze terug kunnen maar volgens mij omdat het via internet aangeschaft is mag je het terug sturen binnen 7 dagen.

Maar welke kan ik nu beter halen dan?

Ik zat zelf naar deze te kijken:
Jazz Speakerset J9968 Neofusion 5.1 €200,64
http://jazzspeakers.engli...=J9968&Category=200011184

Hij is wel wat duurder, maar ziet er ook mooier uit.
Ik speel niet vaak spellen, sinds kort af en toe NFSC maar verder nooit.

Mocht iemand het nog willen weten, de volgende geluidskaart zit in mijn computer:
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic (http://www.creative.com/p...ategory=208&product=14066)

Lang verhaal, maar mijn vraag is dus welke speakers kan ik nu het beste nemen voor eigenlijk alleen dvd's en af en toen games? En er moet een afstandbediening bij zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Scoop_Scoop op 25-12-2006 14:27 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Koop gewoon een Logitech setje ofzo, bijv deze: http://www.alternate.nl/h...=KVZL57&showTechData=true

Jazz en Ozaki zijn gewoon niet audiofiele merken, Logitech ook niet, maar je krijgt wel een degelijk product, en ze geven ook zeker wel harde bassen.

• Scoop_Scoop
Ik zie dat die Logitech set wel aardig in de buurt van het vermogen komt van de Jazz Speakers, maar het berijk is wel iets minder.

Zal je dat nog erg merken met dvd's en mp3?

Vind die Jazz Speakers er mooier uitzien, dus daarom alsnog mijn vraag zijn die ook goed, en kan je die vergelijken met het logitech Z-5400 setje?

Ik heb met mijn oude logitech boxen veel last gehad van knallen met opstarten en afsluiten van computer. Heb nu nieuwe geluidskaart en nieuwe boxen gekocht om ook daar van af te zijn. Weet nu niet of het aan de geluidskaart (audigy) of aan de boxen (logitech X-530) heeft gelegen.

En weet iemand of dat straks dan goed gaat met die Z-5400, of met die Jazz Speakers?

[ Voor 36% gewijzigd door Scoop_Scoop op 25-12-2006 15:21 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Scoop_Scoop schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:00:
Ik zie dat die Logitech set wel aardig in de buurt van het vermogen komt van de Jazz Speakers, maar het berijk is wel iets minder.

Zal je dat nog erg merken met dvd's en mp3?

Vind die Jazz Speakers er mooier uitzien, dus daarom alsnog mijn vraag zijn die ook goed, en kan je die vergelijken met het logitech Z-5400 setje?

Ik heb met mijn oude logitech boxen veel last gehad van knallen met opstarten en afsluiten van computer. Heb nu nieuwe geluidskaart en nieuwe boxen gekocht om ook daar van af te zijn. Weet nu niet of het aan de geluidskaart (audigy) of aan de boxen (logitech X-530) heeft gelegen.

En weet iemand of dat straks dan goed gaat met die Z-5400, of met die Jazz Speakers?
Dat lag idd aan je Logitech boxen, die knallen. Er zijn Z-5400 die daar nog last van hebben, maar in dat geval kun je hem toch omruilen? Kleine kans dat je 2x een slechte versie hebt.

Het bereik zegt niets hier, vooral omdat ze beiden niet weergeven bij welke afwijking in volume het laagste bereik word weergegeven. Maar van Logitech weet ik dat ze bekend staan om hun stevige bas, of je dat mooi vind is ieder z'n eigen smaak.

Jazz vind ik gewoon een merk die je zo tussen het rijtje Sweex en Trust kunt plaatsen, alleen dan met een iets mooier design.

Maar wat me net te binnen schiet is het merk Teufel, ik weet van dit merk dat het zeer goed klinkende voor hun prijs computerspeakers maakt, en dan bedoel ik voor jou dan deze set: http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_133.cfm?show=technik .

Deze zijn en beter dan Jazz / Logitech imo, en ze hebben geen last van plopjes oid. Lees dit draadje maar eens door: [PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen?

Van Teufel weet ik bijna zeker dat ze je zullen bevallen en ze hebben zeker geen last van plopjes zoals de Logitech misschien.

• Scoop_Scoop
Heracles,

Heel erg bedank.
Hier heb ik veel aan. Heb dat topic doorgelezen en zie eigenlijk geen negatieve reacties.

Kan je die setjes ook in NL bestellen? Ik vind NL ondersteuning bij problemen iets makkelijker.

Verwijderd

Volgens mij zijn die jazz speakers niet actief. Dus kun je ze niet zomaar op je pc aansluiten. Bij die set die je terug stuurt zit een amp, maar bij deze niet. (tell me if i'm wrong)

• Scoop_Scoop
Het zou kunnen zijn, heb documentatie gezocht en zal opgestuurd worden.
Pagina: 1