vraagje over Radeon 64mb ddr

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Met welke snelheid van welke kaart van de GeForce 2 serie kan ik de Radeon 64MB DDR verglijken?

Aangezien de prijs enorm gedaald is, lijkt me dit een aardig kaartje voor een lage prijs.

En tot welke resolutie kan je spelen met aardig wat frames (Quake 3).

En wat is het verschil tussen 16 bit en 32 bit kleuren?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Met welke snelheid van welke kaart van de GeForce 2 serie kan ik de Radeon 64MB DDR verglijken?

in 32bits de GF2

Aangezien de prijs enorm gedaald is, lijkt me dit een aardig kaartje voor een lage prijs.

En tot welke resolutie kan je spelen met aardig wat frames (Quake 3).

hoger dan met de GF2 in 32bits

En wat is het verschil tussen 16 bit en 32 bit kleuren?

IN het algemeen :? veel, in het geval van de Radeon :? heel veel, de 16bits kleuren van de radeon zijn niet echt super.
en qua snelheid in het algemeen redelijk veel en in het geval van de Radeon redelijk weinig (minder dan 300 punten in 3dmark in mijn geval)

Voor de prijsdaling was het al een goede concurrent, nu :9~

• frennek
Is de Radeon 64MB DDR goed overklokbaar?

want de clockspeeds vallen nog een beetje tegen (183/183).

• hjs
  • Niet online

hjs

De core/mem snelheid zegt natuurlijk niet alles en die snelheid die jij noemt is alleen van de Retail versie.
en die heb ik niet dus ik weet het niet goed, geloof dat Edward op 225/225 komt.

Mijn 32mb versie komt tot 195/195 (standaard is 166/166)

• frennek
Op de radeon web site staat toch echt dat het 183/183 is.

Maar ik wil wel de garantie dat ik zeker weten op 1280*1024*32 bits kan spelen in de nieuwste spellen.

Anders ga ik voor een GeForce 2 kaart.

En zijn er ook nog verschillende versies van de Radeon 64MB DDR in omloop (ander NS geheugen ofzo)???

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Geloof hjs nou maar, alleen de Retail loopt op 183/183MHz. OEM produkten horen helemaal niet rechtstreeks aan klanten verkocht te worden dus natuurlijk zet ATI dat op de website.

Als je de garantie wil dat je de nieuwste spellen met superframerates kunt spelen moet je voor de peperdure GTS Ultra gaan. Ik weet niet waarom je die eis stelt (ken er nog een paar hier die die eis stellen >:) ) maar een game die je eventueel op 1024*768*32 moet spelen om het soepel te houden wordt er echt niet minder leuk op in die resolutie ;) (maar das mijn mening).

Mijn AIW krijg ik trouwens niet verder dan 190MHz maar ik wil dan ook absolutely geen sneeuw oid @ all 8-) ...

PC Specs

Verwijderd

Als je voor superframerates wilt gaan dan moet je een GF2 Ultra nemen, absoluut.
De radeon is meer voor personen die een hoge beeldkwaliteit willen. Hij is uiteindelijk toch een beetje trager dan de GF2.

edit : ik ben weer in mijn woorden-oversla-modus. |:(

• frennek
Maar zo'n GeForce 2 Ultra kost wel onwijs duur.

Verwijderd

Radeon roeleert :) Vooral als je een fatsoenlijke monitor hebt.

• frennek
Een fatsoenlijke monitor heb ik wel (Acer 21 inch), maar helaas kan ik het uiterste niet eruit krijgen. De 2D beeld kwaliteit vind ik niet echt geweldig namelijk met mijn MX kaartje.

• Bomberman
Des te meer reden om voor een Radeon te gaan .. 2D scherpte is :* .

PC Specs

Verwijderd

<mierenneuk mode>
dat kost duur...????
een CONTAMINATIE!!!
heheheheh 2 woorden samengebruikt waar het niet mag goed is:
dat kost veel of: het is duur
</mierenneuk mode>
ik zou toch voor de radeon gaan, meer features ed

• hjs
  • Niet online

hjs

En nu stoppen met zeuren, beter kan je niet krijgen, kopen die Radeon !

• frennek
hehe :).

Ik zal waarschijnlijk tot 17 april moeten wachten.

Maar hij komt er waarschijnlijk dus wel.

• hjs
  • Niet online

hjs

17 april, man dan kan je nog 13,7 keer van mening veranderen >:)

Verwijderd

Met die prijsdalingen van de Radeon kaarten begin ik toch wel interesse te krijgen voor een 64MB ViVo als vervanging voor mijn 32MB GTS. Het is niet zo dat ik er niet tevreden mee ben, maar ik mis gewoon een tv-out voor mijn collectie DivX-jes >:).

Ik volgde al een tijdje de Radeon topics en ben altijd tot de conclusie gekomen dat ik veel beter af ben met een Geforce 2 GTS 8-). Dit komt omdat ik win2k draai en een diamondtron scherm heb van Iiyama. De problemen die er zijn vind ik toch wel erg irritant, maar met de prijzen die er vanaf nu voor gevraagd worden is het toch wel aantrekkelijk om er een te overwegen.

Als er ook nog eens geen leveringsproblemen zijn ben ik waarschijnlijk binnenkort een (trotse) bezitter van een ATI Radeon 64 MB ViVo. Tenzij iemand anders met een soortgelijke situatie (win2k en diamondtron minitor) mij ervan overtuigd dat ik naar een andere oplossing moet zoeken.

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 23:04 schreef hjs het volgende:
17 april, man dan kan je nog 13,7 keer van mening veranderen >:)
13,9 keer als je de laatste beta's er op gooit :P

• frennek
Maar is de radeon 64MB DDR een beetje overklokbaar zonder extra koeling?? Want extra koeling is verot, omdat er ook geheugenchips aan de andere kant zitten bij de kaart.

En blue orbje lijkt mij ook wel leuk.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
naar mijn mening wordt de geforce2 altijd overschat en de radeon onderschat (qua prestaties dan)

als ik VELE benchmarks bekijk gaat ie zeker evensnel tot sneller, WANT:
- met zo'n kaart speel je toch in 32bit dus wat geeft het dat de gf2 sneller is in 16bit
- met zo'n kaart speel je toch met FSAA? en dan gaat de gf2 toch wel veel meer naar beneden dan de radeon
- geforce2ultra wordt er dikwijls bijgesleurd, maar persoonlijk vind ik da zelf niet te overwegen want die is veel te duur voor wat het is:(
- uiteindelijk met alle detail aan 32bit, FSAA doet een radeon nauwelijks onder voor een gf2ultra:)

• Bomberman
Yep je hebt gelijk alleen ... :
- met zo'n kaart speel je toch met FSAA?
Ik niet! FSAA verlaagt de framerate soms met een factor 2 of nog erger en je ziet weinig verschil (kleuren en scherpte vindt ik veel belangrijker 8-) ) ...

PC Specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat doet zo'n kaart in een celeron 458 met 128Mb?
Ik wil nog eens een echt goeie monitor kopen, en wil ook een TV-out. Verder speel ik vooral race spellen... En om nou al die 2550 posts van de "Readon topic continues" gaat weer wat ver, wat een oeverloos gebeuren zeg (in part II iig, waar ik afhaakte)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Op zaterdag 03 februari 2001 13:28 schreef catfish het volgende:
naar mijn mening wordt de geforce2 altijd overschat en de radeon onderschat (qua prestaties dan)

als ik VELE benchmarks bekijk gaat ie zeker evensnel tot sneller, WANT:
- met zo'n kaart speel je toch in 32bit dus wat geeft het dat de gf2 sneller is in 16bit
- met zo'n kaart speel je toch met FSAA? en dan gaat de gf2 toch wel veel meer naar beneden dan de radeon
- geforce2ultra wordt er dikwijls bijgesleurd, maar persoonlijk vind ik da zelf niet te overwegen want die is veel te duur voor wat het is:(
- uiteindelijk met alle detail aan 32bit, FSAA doet een radeon nauwelijks onder voor een gf2ultra:)
Nou, speel op mijn GTS gewoon 640x480x16 zonder FSAA. Neemt niet weg dat ik nu serieus een Radoen 64DDR in overweging neem voor mijn 2e pc ivm mijn DivX collectie. Is die TV out wat?
edit:

Weet iemand of die Radeon gaat werken op een ASUS P2B-F met P3 504, niet dat ik straks met een videokaart zit waar ik niks mee kan

Flickr | Lego collectie

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

JT

VETAK y0

Op vrijdag 02 februari 2001 17:05 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Op de radeon web site staat toch echt dat het 183/183 is.

Maar ik wil wel de garantie dat ik zeker weten op 1280*1024*32 bits kan spelen in de nieuwste spellen.

Anders ga ik voor een GeForce 2 kaart.

En zijn er ook nog verschillende versies van de Radeon 64MB DDR in omloop (ander NS geheugen ofzo)???
Q3A en UT speel ik beide in 1600x1200x32 en alles max bij me standaard oem snelheid van 166/166, maar die valt natuurlijk flink te clocken >:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• frennek
Wat is nou het verschil tussen OEM en Retail?
En hoe kan ik de kaart eraan herkennen??

• Frank Timmer
  • Laatst online: 14:12
Op zondag 04 februari 2001 09:45 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Wat is nou het verschil tussen OEM en Retail?
En hoe kan ik de kaart eraan herkennen??
OEM is officieel alleen voor PC-bouwers en de retail is voor de eindmarkt (consumenten). Daardoor is de retail duurder, maar zit hij in een mooie doos met handleidingen, CD's en nog meer rommel. Bij de OEM versie krijg je alleen een driver CD'tje!

Verwijderd

Ik heb ook de OEM. 166 Mhz .. wil ook wel op 183 zoals de retail lopen .. maar hij is op 166 al zo snel dat het niet echt meer boeit.
Pagina: 1