Remote anywhere. hide icoon?

Pagina: 1
Acties:

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
hoi hoi.

heb nou remote anywhere en werkt perfect.
Ik moet nou het op een aantal pc's gaan installeren maar, het probleem is:

As je dat icoontje in je taakbalk hebt kan je het zo uitzetten. Heb ff gezocht hoe ik het icoontje kan weg halen maar, het enigste wat ik heb gevonden is "niet active-pictogrammen opruimen".
En dat is nou net wat ik niet wil. Er moet hiervoor toch een manier zijn om dat icoontje weg te halen?

Bedankt alvast
GR Hugo

Verwijderd

rechterklik op je taakbalk, eigenschappen, onderin de knop; customize, en dan je icoontje uitzetten ;) ( hide )

Afbeeldingslocatie: http://www.kopvanschouwen.com/images/help.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 13:59 ]

• hugohugohugo
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:56:
rechterklik op je taakbalk, eigenschappen, onderin de knop; customize, en dan je icoontje uitzetten ;)
Kijk dat bedoel ik dat wil ik dus niet! Dan moet je 1x ophet pijltje drukken en dan heb je hem weer. snap je?

Verwijderd

Meestal staat het ergens bij de setup van het programma zelf. het icoontje hoort namelijk bij het programma, wil je het icoontje weg hebben, programma deinstalleren of pictogram uitzetten in de setup.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom wil je het icoontje weghebben? Ik denk dat de gebruiker van de betreffende PC behoort te weten dat de PC vanaf afstand gecontroleerd kan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:02:
Waarom wil je het icoontje weghebben? Ik denk dat de gebruiker van de betreffende PC behoort te weten dat de PC vanaf afstand gecontroleerd kan worden.
Want je wilt toch niet zomaar met kamergenoten oid meekijken zonder dat ze het weten? of wel? :+

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:04:
[...]

Want je wilt toch niet zomaar met kamergenoten oid meekijken zonder dat ze het weten? of wel? :+
Het gaat er niet op dat er op sommige momenten wel/niet wordt meegekeken; het is namelijk in Nederland per definitie verboden om PC's van anderen te monitoren zonder dat de gebruiker van die PC daar duidelijk en met volledige instemming en met duidelijk omschreven doelstelling vanaf weet. Hetzij door het ondertekenen van een eenmalige verklaring, hetzij door toestemming te geven op het moment dat "de ander" mee wil kijken op de PC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hugohugohugo
Ze weten dat ik mee kijk maar je kan het met het icoontje echt zo uitzetten.
anders moet je er wat moeite voor doen(niet veel) en dat doen ze niet.
vandaar.

maar heb het net gedeinstallerd en geinstalleerd maar helaas staat het er nergens bij.

gr hugo

Verwijderd

hugohugohugo schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:28:
Ze weten dat ik mee kijk maar je kan het met het icoontje echt zo uitzetten.
anders moet je er wat moeite voor doen(niet veel) en dat doen ze niet.
vandaar.

maar heb het net gedeinstallerd en geinstalleerd maar helaas staat het er nergens bij.

gr hugo
Wat is het bezwaar dan dat je dat icoontje uitzetten? zo kunnen ze zelf of je meekijkt of niet. Maar je hetb ons nog niet verrteld wat je er mee wilt doen? ( school oid )

• hugohugohugo
Wat is het bezwaar dan dat je dat icoontje uitzetten? zo kunnen ze zelf of je meekijkt of niet. Maar je hetb ons nog niet verrteld wat je er mee wilt doen? ( school oid )
het is voor een klein bedrijfje. Ze worden in het begin heel de tijd in de gaten gehouden weet ze ook. daarvoor hebben ze ook getekend maar ze zetten het zo uit. das het probleem.
gr hugo

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
hugohugohugo schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:31:
[...]

het is voor een klein bedrijfje. Ze worden in het begin heel de tijd in de gaten gehouden weet ze ook. daarvoor hebben ze ook getekend maar ze zetten het zo uit. das het probleem.
gr hugo
regel dat ze de rechten daarvoor niet hebben?

Specs

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik neem aan dat het als service draait? Probeer dan bij de eigenschappen van die service interactie met de desktop uit te zetten. Met radmin kan je in het programma zelf instellen of er een icon moet verschijnen of niet, kan dat bij jouw programma niet?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• hugohugohugo
fsfikke schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:38:
Ik neem aan dat het als service draait? Probeer dan bij de eigenschappen van die service interactie met de desktop uit te zetten. Met radmin kan je in het programma zelf instellen of er een icon moet verschijnen of niet, kan dat bij jouw programma niet?
nee hij draait idd als service maar ik kan daar zo 1, 2, 3 ook niets instellen aan een icoon ofzo...
maar das toch gek dat het niet zou kunnen? waar haald die zijn info vandaan om dat te doen regedit? kan ik daar mss iets in aanpassen?

bedankt

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Services.msc en dan bij de eigenschappen van desbetreffende service 'allow service to interact blah blah' uitvinken.
En daarna kijken of a) het gewenste effect optreedt b) er geen ongewenste bijeffecten (hee, net deed 'ie 't nog) optreden.
Boem boem.

Windows is exiting. Is this OK?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
Er is geen andere manier, als het niet bij de instelling van RA staat kan het gewoon niet.

• hugohugohugo
schnitzelcore schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:33:
Services.msc en dan bij de eigenschappen van desbetreffende service 'allow service to interact blah blah' uitvinken.
En daarna kijken of a) het gewenste effect optreedt b) er geen ongewenste bijeffecten (hee, net deed 'ie 't nog) optreden.
Boem boem.
dat allow nog wat kan ik nergens vinden er draaien twee serivces:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leijdata/overig/remote.JPG

Verwijderd

als jij zoiets wilt gebruiken dan stel je toch gewoon policies in?,

ik neem aan dat de computers in een domein zitten en daarbij kun jij dus rechten instellen, ook betreffende het afsluiten van bepaalde programma's

daarmee kun je dus voorkomen dat het programmatje word afgesloten

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Amotheorus, er is een verschil tussen het afsluiten van een programma, of het uitschakelen van een bepaalde functionaliteit in een programma. Goeie kans dat je dit niet met een GPO kan regelen.

[ Voor 20% gewijzigd door TheLunatic op 26-12-2006 00:15 ]

Mother, will they like this song?

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Hugohugohugo, die vensters op jouw screenshot, daar heb je het tweede tabblad van nodig:

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/3yo32v8.png

Windows is exiting. Is this OK?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Rare gang van zaken als er aan de ene kant medegedeeld is dat er gemonitord kan worden, en ze daar blijkbaar toestemming voor geven, en aan de andere kant het via het icoon uitzetten. Da's bijna sabotage van bedrijfsprocessen.

Los daarvan is en blijft het raar dat je blijkbaar zonder notificatie mee mag kijken, en dat ook wil doen.
Ethisch totaal ongepast imho. Dat moet je als beheerder niet willen.

Abort, Retry, Quake ???

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Als de gebruikers dit al weten dat ze gemonitord zullen worden is het heel makkelijk; in dezelfde melding meteen aangeven dat het de gebruiker niet is toegestaan dit monitoren te belemmeren... Heb je meteen een grote stok om mee te slaan als ze het wel doen :)

blub

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Foamy schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:27:
Als de gebruikers dit al weten dat ze gemonitord zullen worden is het heel makkelijk; in dezelfde melding meteen aangeven dat het de gebruiker niet is toegestaan dit monitoren te belemmeren... Heb je meteen een grote stok om mee te slaan als ze het wel doen :)
Er zijn echter wel regels voor wat men mag monitoren van gebruikers, en je mag niet zomaar meekijken zonder waarschuwing. Dit zoals ook aangegeven door MAX3400. De wet gaat altijd boven getekende verklaringen, dus de stock van foamy is niet meer dan een twijgje.

offtopic:
een bedrijf waar ze continue mee willen kijken met wat ik op de PC doe? Ik zoek wel een bedrijf met wat meer privacy

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hugohugohugo schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:31:
gr hugo
Ligt mischien aan mij, maar is zo'n contract niet een beetje tegen de wet in? Oftewel ongeldig?

Maargoed, als je echt wil mee kijken, pak je toch gewoon VNC? Die kan je volledig als service laten draaien (zonder icon) en met beetje domain rechten dus nooit uit te schakelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 19:11

TommyGun

Stik er maar in!

Draai dan DameWare ipv RA of VNC. Veeeeeeeeeel meer functies en mogelijkheden, werkt echt geweldig.

Gebruiken wij ook op 't werk en wordt standaard op pc's en laptops geinstalleerd. (Icon verschijnt pas zodra een admin is ingelogd op het desbetreffende systeem, inclusief een venstertje met een melding die na enkele seconden verschijnt. Maar dat is allemaal te hiden.)

[ Voor 78% gewijzigd door TommyGun op 26-12-2006 18:07 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

bespeur ik hier een scriptkiddie in spe? 8)7

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

gambieter schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:57:
[...]

Er zijn echter wel regels voor wat men mag monitoren van gebruikers, en je mag niet zomaar meekijken zonder waarschuwing. Dit zoals ook aangegeven door MAX3400. De wet gaat altijd boven getekende verklaringen, dus de stock van foamy is niet meer dan een twijgje.

offtopic:
een bedrijf waar ze continue mee willen kijken met wat ik op de PC doe? Ik zoek wel een bedrijf met wat meer privacy
true, hier zijn inderdaad ook weer vele regeltjes aan verbonden. Maar wat ik meer bedoelde was dat het op die wijze niet nodig is het icoon te verbergen. Gewoon zichtbaar laten staan, kunnen de medewerkers ook direct zien wanneer er met ze meegegluurd word. Mochten ze echter zo 'slim' zijn om het af te sluiten dan heb je een mooi contract waarin staat dat dat niet is toegestaan. Oftewel; die stok die ik bedoelde is dat ze akkoord gaan met de (bedrijfs)regels, waarin staat dat ze dat niet af mogen sluiten...

blub

• hugohugohugo
oke ik denk idd dat ik dan maar het icoontje laat staan..
zal wel de regels zo maken dan.

maar toch blijf ik het raar vinden dat het niet kan..

bedankt allemaal gr hugo

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Foamy schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:28:
[...]
true, hier zijn inderdaad ook weer vele regeltjes aan verbonden. Maar wat ik meer bedoelde was dat het op die wijze niet nodig is het icoon te verbergen. Gewoon zichtbaar laten staan, kunnen de medewerkers ook direct zien wanneer er met ze meegegluurd word. Mochten ze echter zo 'slim' zijn om het af te sluiten dan heb je een mooi contract waarin staat dat dat niet is toegestaan. Oftewel; die stok die ik bedoelde is dat ze akkoord gaan met de (bedrijfs)regels, waarin staat dat ze dat niet af mogen sluiten...
Volgens mij moet er altijd om toestemming worden gevraagd om mee te mogen kijken, behalve als er al een vermoeden van misbruik is; dwz meekijken zonder dat de gebruiker gewaarschuwd wordt is niet toegestaan. Van het vermoeden van misbruik moet dan wel goede documentatie bestaan, en mag niet gebaseerd zijn op 1x een verkeerde website bezoeken. De ondertekende verklaring is totaal waardeloos zolang deze tegen de wet ingaat.

Er straalt trouwens erg weinig vertrouwen in de medewerkers vanaf. Werkt ook niet motiverend. Maar goed, dat is genoeg off-topic, mijn mening is nu wel duidelijk. Hopelijk helpt het de TS met nadenken over het principe.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 15:00
Preferences/Appearance

* Uncheck - Display the RemotelyAnywhere icon in the System Tray

Klaar.....

Als je niet achter de PC kan, kan dit vast wel via een regkey.
Zie ook pagina 74 van de manual: http://www.remotelyanywhere.com/remotelyanywhere.pdf

[ Voor 43% gewijzigd door mhoogendam op 27-12-2006 12:51 ]

• hugohugohugo
mhoogendam schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:47:
Preferences/Appearance

* Uncheck - Display the RemotelyAnywhere icon in the System Tray

Klaar.....

Als je niet achter de PC kan, kan dit vast wel via een regkey.
Zie ook pagina 74 van de manual: http://www.remotelyanywhere.com/remotelyanywhere.pdf
bedankt ben nog ff aan het uitzoeken hoe het werkt met versie 7.1 maar ben de juiste richting aan het ingaaan

gr hugo

gr hugo

[ Voor 22% gewijzigd door hugohugohugo op 28-12-2006 02:01 ]

Pagina: 1