Toon posts:

RAID ICH5R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik zit met een probleem.

Eerst even m'n specificaties meegeven:
Moederbord: MSI 865PE Neo 2 met ICH5R RAID Controller
HDD: 2x Western Digital 2500KS 250GB 16MB Cache 7200rpm
Videokaart: Ati Radeon 9800 Pro 128 MB

Ik wou afgelopen week ervoor zorgen dat mijn 2 HDD in RAID 1 draaiden zodat ik een realtime backup had van al mijn gegevens.

Hiervoor heb ik mijn hele systeem geformateerd. Mijn documenten heb ik eerst gekopieerd naar een andere pc zodat ik die niet kwijt was.

Alles heb ik geinstalleerd volgens de handleiding:
1. IAA Raid Driver for ICH5R( versie 3.5.0.2568 ) voor Windows XP te instaleren
2. Windows XP instal.
3. normaal gezien het programma dat de ene HDD mirrored op de andere = Intel® Application Accelerator RAID Edition vanuit Windows XP

maar bij de 3e stap kreeg ik de volgende melding:
" De hardware is niet compatibel. Deze software wordt niet door deze chipset ondersteund. Selecteer 'Ja' om het Readme-bestand met een lijst van ondersteunde producten weer te geven. Raadpleeg hoofdstuk 2, met de titel 'System Requirements'.

>>Wat ik dus ook gedaan heb, en daar bij stelde ik vast dat ik alle nodige stappen gedaan had.

Als ik dan vervolgens ga kijken bij Systeem, Hardware, Apparaatbeheer, vind ik helemaal geen RAID Controller
onder het kruisje van de IDE ATA/ATAPI controllers vind ik enkel de volgende 3:
1. Intel(R) 820801 EB Ultra ATA Storage Controllers
2. Primair IDE kanaal
3. Secundair IDE kanaal

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat het niet lukt om die software te installeren of waarom het gewoon weg niet lukt om die RAID Array te maken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Kijk even in de bios, die Intel chipsets kun je meestal op IDE en op RAID modus zetten, denk dat 'ie bij jou nog op IDE staat. Staat waarschijnlijk ergens onder Intergrated Peripherals -> Onchip IDE Configuration -> S-ATA Mode o.i.d.

[ Voor 29% gewijzigd door Nielson op 25-12-2006 13:52 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
IAA kan alleen maar geinstalleerd worden als er al een RAID-array aanwezig is. In de BIOS dus even RAID aanzetten op de Intel controller en dan in de RAID-bios een RAID-1 array maken

Verwijderd

Topicstarter
OK dat zal ik eens proberen.
Maar dan zit nog steeds met een probleem.

Volgens de handleiding van mijn moederbord krijg ik toegang tot de Intel chip door vlak na de POST van het systeem, CTRL+ I (ie) in te drukken.
Maar veel doet dat niet, helemaal niets zelfs.

Zou dat kunnen liggen aan de landinstellingen van het toetsenbord?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zodra je in je BIOS de Raid functie hebt aangezet, dan zul je ook CTRL - i kunnen doen.

(first things first ;) )

Verwijderd

Topicstarter
En waar in m'n BIOS vind ik dat?

Ik heb niet zo'n goeie kennis van de BIOS
Pagina: 1