Toon posts:

Korte levensduur accu Canon Ixus i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al twee jaar in het bezit van een Canon Ixus i. De levensduur van de accu (NB-3L) was altijd al mager, maar sinds enige maanden kan ik met een volle accu hoogiuit een avondje foto's maken. Ik heb twee nieuwe accu's geprobeerd (beiden niet origineel) en dat leidt niet tot verbetering.
Als ik de spanning meet op een net opgeladen accu krijg ik de volgende waarden: 4,15V (oude, originele accu) resp. 3,9V (nieuwe, niet-originele accu). Nu heb ik al flink wat tijd lopen Googlen maar heb geen verklaring kunnen vinden voor mijn 'probleem'. Accu stuk? Lader stuk? Of is dit gewoon normaal te noemen?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

"Een avondje foto maken". Dat is dus een beetje wazig. Is dat bv 500 foto's met flits met constant het display aan.
Mijn IXUS 40 heeft een ander type accu, zonder flits kan die op 1 orginele accu ongeveer 200 foto's maken. Dat is nog geen 512 MB kaatje vol. Als ik het me goed herinner van een vakantie van een jaar geleden. Daarom heb ik altijd een tweede accu mee (en meer SD geheugen).

This footer is intentionally left blank

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 14:31

qless

...vraag maar...

Wellicht zit er nog een verschil in capaciteit tussen orgineel en de nieuwe, dat zal een deel van het verschil moeten verklaren.

Ook is het normaal dat accu's na 1,5/2 jaar toch wat minder vermogen gaan leveren..ze slijten helaas.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
Denk bij een "avondje foto's" aan circa 40 foto's; met flits, en display niet ongewoon veel aan. De nieuwe accu's doen iets van 50% meer, en ja, de capaciteit is dan wel hoger... De eerste niet-originele accu zelfs tegen de 1500mAh, iets wat toch moeilijk lijkt om volledig te benutten. De capaciteit van de tweede accu is echter 'up to 1000mAh'. Als je in gedachten hebt dat de originele accu 790mAh is en - inderdaad - al twee jaar oud - dan zijn dat geen mooie prestaties.