Toon posts:

Nvidia tv out

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik wil mijn PC met mijn TV verbinden.
Pc settings: Nvidia Geforce 7600 GT met tv out
TV settings: Provision TV met 1 scart aansluiting
Kabels:
* 10 m kabel met gele tulp aan beide kanten.
* Om PC in te gaan is tulp verbonden met verbindingsstekker die in tv out ingang past.(plaatje: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter1.jpg)
* Om TV in te gaan is tulp aangesloten op Scart die TV in gaat. (Scart heeft geen in/out schakelaar, het plaatje echter wel: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg)

Bij Nvidia settings heb ik "Force TV Detection" aangezet en bij het zoeken naar "Detect Displays" wordt de TV niet gevonden. Als ik geluid aansluit, is het geluid wel te horen op min TV. De TV staat dus op het goede kanaal (AV kanaal). Het enige wat mist, is dus het beeld op mijn van mijn PC op mijn TV. Kan het aan mijn TV liggen? Ligt het aan een instelling op mijn PC? Ligt het aan de kabels?

Wie kan mij helpen met de feestdagen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Staat tussen de TV Out settings de 'Composite' output netjes geselecteerd ipv de 'S-Video'?

Download my music on SoundCloud

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat dit thuishoort in Videoplanken & Beeldkanonnen ;)

Intentionally left blank

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Reboot je computer eens.... sommige pc`s moeten dat om de tv te detecteren. Detecteren werkt op mijn systeem eigenlijk nooit.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:46:
Staat tussen de TV Out settings de 'Composite' output netjes geselecteerd ipv de 'S-Video'?
Via de TV wizzard heb ik alle aansluitingen geprobeerd, ook de "Composite" optie. Als ik dit instel, en op preview klik, is er geen beeld te zien op mijn TV. Hierna kies ik de instelling clone en sluit ik de wizzard af. Ditzelfde geldt voor de opties "S-video", "Component" en "DVI"
Sorry, in verkeerde topic inderdaad

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat verloopje, was dat meegeleverd met je videokaart?
Een boel 7600GT kaartjes hebben een aparte adapter, omdat ze ook RGB/HDTV etc. kunnen uitsturen. Rechtstreeks composite of S-Video aansluiten werkt dan vaak niet..

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:00:
Dat verloopje, was dat meegeleverd met je videokaart?
Een boel 7600GT kaartjes hebben een aparte adapter, omdat ze ook RGB/HDTV etc. kunnen uitsturen. Rechtstreeks composite of S-Video aansluiten werkt dan vaak niet..
JAAAA, geweldig! Dat was het probleem!
Het verloopje had ik nog beneden liggen, maar was dus ook meegeleverd met mijn PC. Je heb dus het verloopje nodig die meegeleverd zit met je grafische kaart. Dit is een stekker met Svideo, die verloopt naar 3 uitgangen, een rode, een groene en een blauw. Ik heb de tulp stekker in de blauwe aangesloten, en nu heb ik beeld op mijn televisie. Het beeld is nu alleen zwart wit, maar dit moet wel op te lossen zijn.
Bedankt voor julie snelle antwoorden en fijne feestdagen!

Groeten

Verwijderd

als ik dat zo lees heb je een COMPONENT-verloop gebruikt ipv een COMPOSIET-verloop... het probleem is dat component de kleuren per kabeltje uitspuugt (vandaar ook de kleurtjes Rood Groen Blauw) en dat de composiet kabel dat over 1 kabel doet... dus het is dus nogal wiedus dat je tv nu alleen nog maar zwart wit weergeeft... andere kleurinformatie staat op de andere kabels ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 03:13:
als ik dat zo lees heb je een COMPONENT-verloop gebruikt ipv een COMPOSIET-verloop... het probleem is dat component de kleuren per kabeltje uitspuugt (vandaar ook de kleurtjes Rood Groen Blauw) en dat de composiet kabel dat over 1 kabel doet... dus het is dus nogal wiedus dat je tv nu alleen nog maar zwart wit weergeeft... andere kleurinformatie staat op de andere kabels ;)
instelling wijzigen in de nvidia control panel, en dan is dat ook netjes opgelost (S-video of composite)
Pagina: 1