henkie50 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:27:
Die vertaling kan ik zelf ook wel bedenken.
Maar het gaat erom waar dient de killer voor, kan ik niet gewoon in de router via firmware upgrade de DD-WRT flaschen.
Dus wat moet ik eerst allemaal doen voordat ik kan gaan flashen.
Het lijkt mij toch niet zo'n moeilijke vraag.
Alle informatie die jij wilt weten staat op het dd-wrt forum, maar omdat dit verspreid staat over 30 pagina's over het forum even een korte samenvatting.
De oude wrt54g's (versie 1 t/m 4) draaiden een linux firmware waarmee het vrij eenvoudig was om hier nieuwe software op te zetten.
De versies 5, 5.1 en 6 draaien een vxworks firmware.
Hier een linux firmware (zoals dd-wrt) opzetten is niet rechtstreeks te doen.
(Probeer het anders eens, het zal je niet lukken.
Denk je dat mensen voor de lol zo'n uitgebreidde handleiding gaan schrijven als het niet nodig is?).
De update bij versie 5 heeft 3 bestanden nodig.
Het prep bestand, de killer, en de firmware.
het prepbestand is om de router voor te bereiden (prep komt van prepare), deze leegt o.a. de cache en doet nog wat andere kleine dingetjes (dit bestand is trouwens niet noodzakelijk, maar gebruik hem maar wel).
Daarna komt de killer welke de originele linksys firmware "om zeep helpt".
Deze firmware is een hele basale versie van de openwrt firmware die de router laat denken dat het een vxworks firmware is (zo wordt hij niet geweigerd). Deze maakt dus de vxworks firmware stuk zodat de rescue mode tevoorschijn komt.
In deze rescue mode kan je dd-wrt uploaden.
Let hierbij op dat je het juiste bestand gebruikt. Doordat de wrt54g versie 5, 5.1 en 6 weinig geheugen hebben kan je alleen de micro versie gebruiken. Daarnaast moet je niet de wrt versie downloaden maar de
generic versie.
Wat is nou het nadeel van deze procedure..
- Als je de instructies niet opvolgt kan het mis gaan, en blijf je met een niet werkende router zitten.
(dit is wel weer op te lossen met wat gedoe)
- Je router krijgt een ander mac adres (deze wordt overschreven door degene die in de killer staat).
(Dit is ook te voorkomen door je eigen mac adres in de killer in te voeren.. op de link naar bitsum staan alle tools).
let op: de instructies van AlwaysConnected werken dus niet.
Die heeft een oudere wrt54G. Die instructies moet jij dus
niet opvolgen.
Volg dus deze instructies:
http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE
De officiele instructies geschreven door degene die de flash voor versie 5 heeft mogelijk gemaakt.
Ik heb kort uitgelegd waarom je dus die specifieke volgorde moet volgen. Wil je er meer van weten ga dan maar opzoek op het dd-wrt forum. Nu zou ik gewoon zeggen. lees de link en doe gewoon wat daar gezegd wordt.
(en zoals ik al eerder zei.. lees de pagina 3 maal door. Verzamel alle bestanden.
En ga dan pas beginnen met het updaten.)
[
Voor 23% gewijzigd door
job op 26-12-2006 12:59
]