Brander herkent DVDRW niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds kort herkent mijn brander (TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A) DVDRW's niet meer goed. Hij kan de data die er (eventueel) al op staat wel lezen, maar hij 'snapt' niet dat het een RW is. Hij herkent de RW als een DVDROM.
Een lege DVDR daarintegen kan hij wel gewoon lezen en branden.

Zowel in Nero als in Windows Verkenner komt de DVDRW tevoorschijn als een DVDROM. Aangezien ik een dualboot heb met Vista heb ik daar ook eens gekeken en in Vista herkent de brander ook de RW's niet goed.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

De schijfjes kon hij tot voor kort nog goed lezen, dus het kan er niet aan liggen dat de schijfjes te nieuw zijn oid.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Waar heb je die RW's meegebrand ? toevallig met nero ?
Als je met nero "bookmark as DVDrom" aan heb staan dan herkent het systeem ze idd als DVDrom. Volgens mij moet je ze wel gewoon kunnen wissen met Nero anders moet je imgburn eens proberen, die trekt zich niet zoveel vanaan wat het systeem ervan vind.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• bartbh
  • Niet online
Caveman schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:22:
Waar heb je die RW's meegebrand ? toevallig met nero ?
Als je met nero "bookmark as DVDrom" aan heb staan dan herkent het systeem ze idd als DVDrom. Volgens mij moet je ze wel gewoon kunnen wissen met Nero anders moet je imgburn eens proberen, die trekt zich niet zoveel vanaan wat het systeem ervan vind.
Voor zover ik weet heb ik die optie niet aan gezet. En daarintegen kan ik op een ander systeem de DVDRW wel gewoon wissen etc. Dus ik blijf het een beetje raar vinden :|

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 14:04
ik zou eerst even kijken of de brander het in een ander systeem wel normaal doet. heb je al een ander brandprogramma geprobeerd (isoburn is heel klein om even te testen)?ik heb dit probleem ook eens gehad, en toen ik alle kabels had gecontroleerd en er goed in geduwd had, was het probleem ook verholpen. veel succes

• bartbh
  • Niet online
Als ik met imgburn een schijf leeg haal, dan geeft hij ook aan de dvd niet leeg is, ook niet nadat ik met imgburn een erase (quick) heb uitgevoerd.
Ik kan de speler niet in een andere computer testen omdat het een laptop is.