[Office 2007] Proofing tools uit NL versie in EN versie

Pagina: 1
Acties:
  • 18.493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik heb hier zowel de Nederlandse als de Engelse versie van MS Office 2007 en vroeg me af of het mogelijk is om de proofing tools van de NL versie te gebruiken in de EN versie.

Op de Nederlandse DVD staat de map Proofing.nl-nl met daarin de map Proof.nl. Hierin staan (neem ik aan) de proofing tools. Ik hoopte dat ik gewoon eerst de Engelse versie van Office kon installeren en daarna Proof.msi vanuit de Nederlandse proofing tools map kon draaien zodat die ook geinstalleerd werden. Echter, ik krijg dan een foutmelding.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou moeten doen? Moet ik misschien XML files editen en een nieuwe DVD maken van de Engelse Office waarin de Nederlandse proofing al meegebakken is? Op het web is hier helaas niet zoveel over te vinden, behalve dan dat je tegenwoordig losse proofing tools kunt kopen. Echter: ik ben al in het bezit van de gehele Nederlandse Office suite, dus dat vind ik een beetje overdreven.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Even een trapje. Ik heb inmiddels nog iets geprobeerd: eerst de volledige Engelse versie installeren en daaroverheen een custom installatie van de Nederlandse versie, waarbij ik dan alleen de Nederlandse proofing tools selecteer. Dit heeft niet het gewenste resultaat: er wordt voor 750MB aan files gekopieërd. De reden: hij installeert ook Nederlandstalige menu's, help, etc.

Ik heb het probleem ook op de MSFN forums gepost. Als daar iets interessants uit komt laat ik dat uiteraard hier horen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb gewoon de NL Proofing Tools geinstalleerd op mijn Engelse versie. Heb je nergens een Executable voor je Proofing Tool installatie? Ik had een speciaal installatie progje alleen voor Proofing Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
PWM schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:12:
Ik heb gewoon de NL Proofing Tools geinstalleerd op mijn Engelse versie. Heb je nergens een Executable voor je Proofing Tool installatie? Ik had een speciaal installatie progje alleen voor Proofing Tools.
Wat versta je onder NL Proofing Tools? De Proofing Tools van 2003?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45
Er is toch gewoon en languagepack NL die je installeerd op de UK versie. Via Office tools kies je dan de volledige office versie NL of UK. Hij schakeld dan gewoon tussen de talen. Werkt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Voor zover ik kan zien op MSDN is Proofing Tools 2007 nog niet uit.
Krijg alleen 2003 in het lijstje te zien als ik Proofing Tools kies uit het lijstje te downloaden software.
Ook kan ik enkel de EN versie van Office 2007 downloaden, niet de NL.
Wel staat er een Language pack 2007 bij, maar die bevat voorals nog alleen de EN files.

Ben erg benieuwd waar je dus een NL Office 2007 vandaan hebt. Ik zit namelijk ook te wachten op de Proofing Tools 2007 voordat ik em kan uitrollen.
Heb de vraag al wel bij MS neergelegd, maar voorals nog geen antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Er komt geen Proofing Tools 2007. Microsoft heeft in al haar wijsheid besloten om alleen nog maar losse languagepacks uit te brengen. Maar, en dat is een beetje dubbel, daarnaast komt er ook een Multi-Languagepack met daarin ook de hele userinterface in de verschillende talen. Zie ook dit artikel.

Omdat de Office 2007 installatie uit allemaal losse MSI's en XML's lijkt te bestaan vroeg ik me af of ik de proofing tools uit de Nederlandse versie kan rippen om die vervolgens in de Engelse office te gebruiken. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik gebruik de proofing tools van 2003 bij mijn 2007 :)

Gewoon alles afvinken tijdens installatie 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Bartjuh schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:41:

Ja, ik weet dat dat kan, maar dat wil ik nu juist niet :) Ik heb hier de Nederlandse Office 2007 en wil kijken of het mogelijk is daarvan de proofing tools te gebruiken.

omniscale.nl

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 12:39

M_V

Nederlandse office is gewoon via de bekende kanalen beschikbaar, al een aantal dagen.....

Ik zit met dezelfde vraag als TS, en op got staat er al een post over:
Anoniem: 39949 in "Office 2003 & Proofing Tools 2002: Te co..."

Ik heb de nederlandse office over de engelse heengemikt en alles uitgezet, inderdaad met het resultaat dat TS ook had. Nadat het was geinstalleerd heb ik de meuk die genoemd wordt in bovenstaande thread gekopieerd naar een andere locatie. Vervolgens de nederlandse office verwijderd en de meuk teruggezet. Resultaat: NIKS!

• posttoast
Rudy_V schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:16:
Nederlandse office is gewoon via de bekende kanalen beschikbaar, al een aantal dagen.....

Ik zit met dezelfde vraag als TS, en op got staat er al een post over:
Anoniem: 39949 in "Office 2003 & Proofing Tools 2002: Te co..."

Ik heb de nederlandse office over de engelse heengemikt en alles uitgezet, inderdaad met het resultaat dat TS ook had. Nadat het was geinstalleerd heb ik de meuk die genoemd wordt in bovenstaande thread gekopieerd naar een andere locatie. Vervolgens de nederlandse office verwijderd en de meuk teruggezet. Resultaat: NIKS!
Het simpelweg kopiëren werkt waarschijnlijk niet omdat het systeem nu gewoon heel anders is dan in Office 2003 en eerder. Hopelijk heeft iemand hier dus een briljant idee :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik weet niet of het mogelijk is, want ik heb het nog niet geprobeerd...

In de proofing folder op de CD staat een bestandje setup.xml. De Office setup heeft meerdere proofing talen (engels, duits, frans, ...). Wat als je nu de .cab file van Frans vervangt door de Nederlandse. Je moet dan alleen in de .xml wel bestandsnamen en grootte aanpassen. Misschien kun je cosmetisch ook nog in de setup "Dutch Proofing" laten verschijnen.

Iemand zin om te proberen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
oZner schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:38:
Ik weet niet of het mogelijk is, want ik heb het nog niet geprobeerd...

In de proofing folder op de CD staat een bestandje setup.xml. De Office setup heeft meerdere proofing talen (engels, duits, frans, ...). Wat als je nu de .cab file van Frans vervangt door de Nederlandse. Je moet dan alleen in de .xml wel bestandsnamen en grootte aanpassen. Misschien kun je cosmetisch ook nog in de setup "Dutch Proofing" laten verschijnen.

Iemand zin om te proberen? ;)
Ik ga dat straks wel even proberen. Misschien kan ik zelfs de Franse gewoon laten staan door er gewoon een regel aan toe te voegen. Ik laat het jullie horen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb het al geprobeerd. Krijg nu bij de start van Office setup een error dat één van de bestanden corrupt is of niet aanwezig. Run setup from original disk.
Heb hem dus vanaf mijn hardeschijf geladen! :)

Wat heb ik gedaan?
  1. Ik heb van de NL office de proofingmap "Proof.nl" in "Proofin.en-us" gekopieerd.
  2. Ik heb deze regels (was spaans) veranderd (uit setup.xml in de proofing.en-us map):
    code:
    1
    2
    3

<File Id="Proof.nl\Proof.xml" MD5="138caaa35e2d3e0577c435c9b0bb7814" Size="1233" RelativeCachePath="Proof.nl\Proof.xml" RelativeSourcePath="Proof.nl\Proof.xml"/>
    <File Id="Proof.nl\Proof.msi" MD5="2520249fd0901bdf428390852f61fb6e" Size="506368" RelativeCachePath="Proof.nl\Proof.msi" RelativeSourcePath="Proof.nl\Proof.msi"/>
    <File Id="Proof.nl\Proof.cab" MD5="138caaa35e2d3e0577c435c9b0bb7814" Size="4844595" RelativeCachePath="Proof.nl\Proof.cab" RelativeSourcePath="Proof.nl\Proof.cab"/>

De .es vervangen door .nl voor de paths. De hashes laten genereren door hash programma en de filesizes overgenomen uit explorer. Verder niks veranderd. Spaans is volledig overschreven.
  3. Daarna heb ik uit de Nederlandse Office dit in setup.xml over het Spaanse stuk gekopieerd:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11

<Option Id="ProofingTools_1043" DefaultState="Local" DisallowAbsent="no" DisallowAdvertise="no">
      <Option Id="HyphenationFiles_1043" DefaultState="Local" DisallowAbsent="no" DisallowAdvertise="no"/>
      <Option Id="OCR_1043" DefaultState="Absent" DisallowAbsent="no" DisallowAdvertise="no">
        <OptionDependency Lead="DocumentImagingUtils"/>
        <OptionDependency Lead="OneNoteFiles"/>
      </Option>
      <Option Id="SpellingAndGrammarFiles_1043" DefaultState="FollowParent" DisallowAbsent="no" DisallowAdvertise="no">
        <OptionDependency Lead="OUTLOOKFiles"/>
      </Option>
      <Option Id="ThesaurusFiles_1043" DefaultState="Local" DisallowAbsent="no" DisallowAdvertise="no"/>
    </Option>
    Hieraan niks veranderd, komt zo uit de Nederlandse setup. Spaans is volledig overschreven.
  4. Fin!

[ Voor 89% gewijzigd door iAR op 29-12-2006 12:12 . Reden: Finetuneing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Goed werk :)

Krijg je nu tijdens een custom installatie ook Dutch te zien in plaats van Spanish wanneer je de talen selecteert?

[ Voor 79% gewijzigd door posttoast op 29-12-2006 12:16 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

posttoast schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:16:
Goed werk :)

Krijg je nu tijdens een custom installatie ook Dutch te zien in plaats van Spanish wanneer je de talen selecteert?
Thanks.
Nee, setup gaat dus niet door. Ik krijg die error en dan is het over.

Ik heb ondertussen Spaans er weer tussen gezet. Heb dus Nederlands erbij gekopieerd ipv vervangen.
Het gedoe voor de zekerheid naar een ISO gekopieerd, maar nog steeds die zelfde error.

Ergens moet setup dus een check hebben naar bestanden... ik zal eens zoeken of er nog een hash is van het bestand wat ik heb gewijzigd (setup.xml) in de proofin.en-us folder. Dat kan volgens mij het enige zijn, waarom setup moppert, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
oZner schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:21:
[...]
Thanks.
Nee, setup gaat dus niet door. Ik krijg die error en dan is het over.

Ik heb ondertussen Spaans er weer tussen gezet. Heb dus Nederlands erbij gekopieerd ipv vervangen.
Het gedoe voor de zekerheid naar een ISO gekopieerd, maar nog steeds die zelfde error.

Ergens moet setup dus een check hebben naar bestanden... ik zal eens zoeken of er nog een hash is van het bestand wat ik heb gewijzigd (setup.xml) in de proofin.en-us folder. Dat kan volgens mij het enige zijn, waarom setup moppert, toch?
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik was iets te enthousiast denk ik ;)

Ik bedenk me nu dat ik iets gelezen heb dat de files gesigned zijn, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ja, het moet wel (hij zal wel mopperen over het feit dat setup.xml groter is (en dus een andere hash heeft).

Maar ik heb net even gekeken, ik kan zo nergens een bestand vinden waarin die gegevens staan. Kortom, welk bestand checked setup om te kijken of alle bestanden aanwezig zijn.

PS: is het uberhaupt mogelijk om bestanden van CD naar HD te kopieren en die zomaar in een ISO te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Niet even FileMon laten filteren op read/write events van setup.exe en msiexec.exe en dan de setup starten? Dan zie je wel welke files ie opent, misschien zit er een nuttige xml tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
oZner schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:40:
Ja, het moet wel (hij zal wel mopperen over het feit dat setup.xml groter is (en dus een andere hash heeft).

Maar ik heb net even gekeken, ik kan zo nergens een bestand vinden waarin die gegevens staan. Kortom, welk bestand checked setup om te kijken of alle bestanden aanwezig zijn.

PS: is het uberhaupt mogelijk om bestanden van CD naar HD te kopieren en die zomaar in een ISO te gooien?
Ja hoor, je kunt normaal gesproken zelfs setup gewoon van je harddisk draaien (heb ik hier ook gedaan). Dat is dus geen probleem.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat hier niet het e.a. in?
X:\Catalog\files12.cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ja hij doet heeeel veel voor die foutmelding.
Ik lees veel over branding.xml. Ik kan in dat bestand alleen niets vinden! :(

Verder lees ik in de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  LIS: Package File Relative Source Path = Setup.xml
LIS: finished parsing LIS package "{90120000-0018-0409-0000-0000000FF1CE}"
Parsing setup.xml file: H:\Proofing.en-us\setup.xml
Showing parent-less message Title: 'Setup Error', Message: 'Setup cannot continue because a required file is either corrupted or not available. Run Setup again from the original source disc or download location.'
Message returned: 1
Error: Xml Signature verification failed for setup metadata Type: InvalidMetadataFile. 
Catalyst execution finished: 12/29/2006 13:02:03.  Return code: 30045.  Exception caught: InvalidMetadataFile.
PERF: TickCount=7520765 Name=RunSetup Description=End function

Dus inderdaad de setup.xml file waaraan ik gesleuteld heb...

PS: Kan de FileMon log (170kb) zo nergens ff hosten, dus sorry.
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:02:
Staat hier niet het e.a. in?
X:\Catalog\files12.cat
Hoe lees je die in?

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 29-12-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, als ik in Vista er op dubbelklik krijg ik van alles te zien, maar kan niks edditen.
Volgens Vista is het een Microsoft Crypto Shell Extesion file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 12:39

M_V

Ik heb ook zitten klooien met het "net doen of dutch spanish is" maar ook mij is het niet gelukt.

Volgens dit artikel: http://technet2.microsoft...fb3c89a1033.mspx?mfr=true

zou het mogelijk moeten zijn om de nederlandse msi gewoon uit te voeren, maar mij lukt het niet.

Als ik de Nederlandse office CD erin stop met engelse office geinstalleerd, vraagt hij of ik een additional taal wil installeren. Vanavond ga ik dat even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb de filemon.log even gehost voor oZner. Mochten mensen erin willen kijken, hij staat hier.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33
posttoast schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:46:
[...]

Ja, ik weet dat dat kan, maar dat wil ik nu juist niet :) Ik heb hier de Nederlandse Office 2007 en wil kijken of het mogelijk is daarvan de proofing tools te gebruiken.
Waarom wil je dat eigenlijk niet? Heb het zelf ook gedaan, 2 min werk, en geen enkele moeite.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Maverick schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:35:
[...]

Waarom wil je dat eigenlijk niet? Heb het zelf ook gedaan, 2 min werk, en geen enkele moeite.
Omdat de proofing tools uit 2007 nieuwer zijn (volgens het nieuwste groene boekje). :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
En hoeveel discussie ontstond er niet over de ramp die de nieuwe groene spelling was? Niks meer over gehoord maar zelfs de NOS zou bij de spelling uit '95 blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
BèR schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:05:
En hoeveel discussie ontstond er niet over de ramp die de nieuwe groene spelling was? Niks meer over gehoord maar zelfs de NOS zou bij de spelling uit '95 blijven..
Jaja, maar ik ben de NOS niet he ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203461

Ik kom er echt niet uit...
Ik wacht wel ff op office 2007 nederlands.

Groeten
GB of http://www.bvent.nl :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Anoniem: 203461 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:45:
Ik kom er echt niet uit...
Ik wacht wel ff op office 2007 nederlands.

Groeten
GB of http://www.bvent.nl :*)
Die is er al O-) Nu alleen nog de Nederlandse spelling in de Engels setup proppen... Dus één keer installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Het is mogelijk, want heb het op dit moment ook werkend gekregen. Hoe je dit kan doen zie je hier http://bloggingabout.net/...800_e.g.-Dutch_2900_.aspx
Het is vrij gemakkelijk. wat dingetjes installeren en gaan met de hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
supermario888 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:50:
Het is mogelijk, want heb het op dit moment ook werkend gekregen. Hoe je dit kan doen zie je hier http://bloggingabout.net/...800_e.g.-Dutch_2900_.aspx
Het is vrij gemakkelijk. wat dingetjes installeren en gaan met de hap.
Helaas, dit gaat over de proofing tools van Office 2003. Of zie ik het verkeerd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is die Office 2003 truc in Office 2007.
Niet waar we het hier over hebben dus.
Jammer.

Maar ja, ik vermoed dat het niet heel lang meer zal duren voordat het Multi Language Pack voor NL beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 09:57:
Ja dat is die Office 2003 truc in Office 2007.
Niet waar we het hier over hebben dus.
Jammer.

Maar ja, ik vermoed dat het niet heel lang meer zal duren voordat het Multi Language Pack voor NL beschikbaar is.
Ik zie net dat hij op MSDN beschikbaar is. Ik heb het even getest, en het effect is zo ongeveer hetzelfde als wanneer je eerst de Engelse versie installeert en dan de Nederlandse installatie pakt en alleen de Nederlandse proofing tools installeert. Het kost in ieder geval even veel schijfruimte (belachelijk veel, meer dan een halve gigabyte).

Edit: mijn fout. De losse taalpack is wel beschikbaar op MSDN, maar niet de multilanguagepack. En die moeten we volgens deze site hebben. Het gaat dan alleen om de derde CD, daarop staan de proofing tools zonder de UI-taalfiles.

[ Voor 20% gewijzigd door posttoast op 06-01-2007 12:13 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe heet dat losse taal pack dan op MSDN? Want ik kan em daar niet vinden?

Bij het Multi Language Pack staan er wel verschillende talen bij, maar niet NL.
Dus daar moeten we op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik had dit probleem ook eerder, maar wel opgelost. Installeer Office 2002 of 2003. Aangepaste installatie, alles uitschakelen. Bij gedeelde onderdelen ofzow staan de beschikbare talen. Geef dan alleen Nederlands aan voor de installatie, en begin dan met installeren. Installeer daarna Office 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:19:
Hoe heet dat losse taal pack dan op MSDN? Want ik kan em daar niet vinden?

Bij het Multi Language Pack staan er wel verschillende talen bij, maar niet NL.
Dus daar moeten we op wachten?
Ik zie geen Multi Language Pack (waar zie jij die?), maar alleen de losse language packs. Onder:

Applications - Office - Office 2007 - Office Language Pack 2007. Daar staat ook de Nederlandse tussen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm... misschien komt het omdat ik via licensing.microsoft.com inlog?
Dat ie bij de VLK's er nog niet bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:29:
Hmm... misschien komt het omdat ik via licensing.microsoft.com inlog?
Dat ie bij de VLK's er nog niet bij staat?
Dat zou kunnen. Het "gekke" is trouwens dat je überhaupt geen key nodig hebt om zo'n languagepack te installeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 14:19

Jig

Dit is erg interessant: http://office.microsoft.c...tes/HA102113691033.aspx#2

Samenvatting: Vanaf Januari 2007 worden er Single Language Packs gereleased welke via het web gekocht kunnen worden. Alleen de Multi Language Pack kan alleen Proofing Tools installeren, zonder de UI en Help dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Jig schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:49:
Dit is erg interessant: http://office.microsoft.c...tes/HA102113691033.aspx#2

Samenvatting: Vanaf Januari 2007 worden er Single Language Packs gereleased welke via het web gekocht kunnen worden. Alleen de Multi Language Pack kan alleen Proofing Tools installeren, zonder de UI en Help dus.
Als ik het goed begrijp moet je dus de Multi Language pack kopen om alleen Nederlandse proofingtools te gebruiken (en dus niet NL help/menu's)? Wat een onzin!

Ik hoop dat het mogelijk wordt om de Engels setup bestanden zo aan te passen dat de Nederlanse proofing mee geinstalleerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat laatste is nooit het geval geweest.
In de Engelse versie heeft nooit de NL proofing tools gezeten. (omgekeerd wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op de MSDN staan ook de language packs, ik heb eerst de Engelse Office 2007 geinstalleerd, en daarna de Dutch language pack. Je kunt bij de custom installatie ALLES uitzetten, behalve de 'taalprogramma's'. Dan loopt de installatie wel succelvol door, en heb je de proofing tools.

Losse proofing tools van die CD kreeg ik echter ook niet los geinstalleerd.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
axis schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:38:
Op de MSDN staan ook de language packs, ik heb eerst de Engelse Office 2007 geinstalleerd, en daarna de Dutch language pack. Je kunt bij de custom installatie ALLES uitzetten, behalve de 'taalprogramma's'. Dan loopt de installatie wel succelvol door, en heb je de proofing tools.

Losse proofing tools van die CD kreeg ik echter ook niet los geinstalleerd.
Dat heb ik dus ook gedaan, maar heb je ook gezien hoeveel schijfruimte dat kost? Meer dan een halve GB. Alleen voor proofing tools :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ga natuurlijk geen halve GB opofferen voor een spellingscontrole, nee... pff!
Anoniem: 111246 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:34:
Dat laatste is nooit het geval geweest.
In de Engelse versie heeft nooit de NL proofing tools gezeten. (omgekeerd wel).
Nee, daarom probeerden we de office setup the laten denken dat ie in werkelijkheid Nederlands installeerd (ipv Spaans ofzo) of Nederlands in setup te integreren. Maar aan het topic te zien komt niemand daar echt verder mee ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Nee, gezien het met die .cat checks onmogelijk is om files te vervangen, want Office wil niet installen als er aan zijn files gerommeld is, lijkt me dit teveel moeite. Of je moet al precies de Office setup kunnen nabouwen zonder de checks natuurlijk, en je nabouw aanpassen met de Nederlandse files, maar k denk dat je dan liever een MUI pack installeert of de NL versie regelt, das minder moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er nou al zo'n NL spellings pack voor 2007?
Staat er bij mij nog steeds niet bij op MSDN. :(
Kan bij de Multi Lang Packs niet de NL selecteren.

Bij Proofing Tools wel 2002/2003 maar niet 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 21:50
Bartjuh schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:41:

Ik heb dit ook geprobeerd, maar het gevolg hiervan is wel dat outlook niet meer wordt meegenomen in de search index. Het gevolg daarvan is dat je mail niet meer wordt geindexeerd! Heel irritant dus. Heeft iemand hier ook last van?

Bladiebla!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 17:28
Ik geef dit topic een lief klein schopje met de vraag ofdat het al is gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479

Ik heb waarschijnlijk een MUI Enterprise versie en ik kan gewoon verschillende talen kiezen in Microsoft Office 2007 Language Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 05-05 17:28
Anoniem: 144479 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:59:
Ik heb waarschijnlijk een MUI Enterprise versie en ik kan gewoon verschillende talen kiezen in Microsoft Office 2007 Language Settings.
Je weet toch wel welke versie je hebt gekocht :9
Maar zou je dit willen testen, zou voor ons al iets meer helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Blijkbaar krijgt niemand het voor elkaar om de setup te hacken aan te passen. Of niemand probeert het :(

Maar @Cagalli: heb je dan ook alle help/menu's in het nederlands? Of laat ik het zo zeggen: heb je die allemaal op je HD staan? Ik wil niet zeuren, maar ik ben nog steeds zuinig op mijn HD space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Laatst online: 03-11-2023
Kickje

Ik heb proofing tools 2007 en office 2k7 NL.

Weet iemand hoe ik enkel de NL proofing tools in office 2k7 UK kan slipstreamen?
Pagina: 1