Toon posts:

Partition improperly dismounted

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb momenteel 3 Harde Schijven in mijn pc, 1 gedeeld in 2 partities en 2 gewone.
Eerst en vooral als ik die twee andere schijven test krijg ik de volgende error "BAD MBR". Ik heb al geprobeerd met Hiren's Boot cd de MBR te herstellen maar dat lukt me gewoon niet (ik doe waarschijnlijk gewoon iets verkeerd).
Dan mijn gedeelde schijf wou ik over laatst terug mergen om een nieuwe andere partitie te maken, maar dan kreeg ik de "Partition improperly dismounted" Error. Hoe kan ik dit oplossen?
Ook 'klik' mijn schijf af en toe als er veel bestanden moeten geladen worden.

Verwijderd

maak even een betere start en geef's wat info..

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bad MBR meldingen zijn over het algemeen keurig door XP zelf te herstellen via de herstelconsole (opstarten vanaf je XP schijfje, en niet kiezen voor installeren, maar voor R voor herstellen).
In het "Dosprompt" wat je dan krijgt, ga je naar de desbetreffende schijf, en type je in: FIXMBR.

Als je schijf/schijven tikkende geluiden beginnen te maken bij wat zwaardere load, 2 dingen doen:
1 - Zorgen dat je als een gek begint met backuppen, een tikkende schijf is NOOIT goed. Kan nu wel alleen met zware belasting zijn, maar iedere tik verhoogt de kans op fysieke beschadiging van de schijf, met alle ellende van dien. Schijven daarna ook direct even testen met de software van de fabrikant (staan op Hiren's BOOT CD).
2 - Meet voor de zekerheid je voeding eens door. Het feit dat de schijf tikt als je hem zwaar belast, kan ook zijn dat je voeding net op zijn teentjes loopt. Aangezien je de rest van je specs niet hebt gepost, is dit even iets giswerk, maar het zou me niets verbazen...

Verwijderd

Topicstarter
Van dat tikken moet dan zeker aan men voeding liggen. Ik was al verbaasd dat ze het nog kan dragen.
Ik heb een 350W voeding standaard bij men case met daarop: Moederbord, CD-ROM, DVD-RW, Fancontroller, verlichting, Geforce 6600GTen 3 SATA harde schijven.

Al bedankt voor de vlugge reactie, dan kan ik weer even verder.