Usb netwerk adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-08 15:58

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik wil binnenkort deze computer in een netwerk zetten, maar ik heb geen uitbereidings poorten meer vrij :( , dus dan moet ik maar een usb-netwerk kastje kopen.
Heeft iemand hier al ervaring mee, en werkt dat een beetje goed??

Weet ook iemand wat de beste is ?? en hoe veel die ongeveer kost (en als je weet waar ik hem kan kopen zou het helemaal gewelding zijn :) )

o ja, werkt dat ding ook op 100mbit ??

Inderdaad...

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ff vergeten te zeggen:
als het kan niet in die Mac kleuren, die haat ik namelijk.

Inderdaad...

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
USB kan maximaal 1.2 MB/s doorvoeren dus 100Mb/s zit er niet in.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Je hebt wel van die USB-touwtjes waarmee je een directekabelverbinding kan maken

die kosten op z'n hoogst 30 piek

Pak je rust!

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
den the man --> daar heb ik niets aan, die computer moet namelijk achter een netwerk samen met nog 6 andere compu's.
Zo'n kabeltje heb ik trouwens wel, is wel geinig alleen je kunt alleen maar met een speciaal proggie bestanden uitwisselen, dus echt heel veel heb je er niet aan. Ik gebruik hem alleen om bestanden van m'n notebook over te zetten op deze computer.

Inderdaad...

Verwijderd

ik heb een entegra (heet nu geloof ik xircom) usb netwerk kastje in gebruik hier met win2000
er zitten ook 3 extra usb poorten in
en het heeft een aparte voedings adapter (zoals alle usb hubs hebben)
en ik moet zeggen het loopt wel goed
het ding koste geloof ik iets van 250 piek plusminus (media markt in gronau)
ik heb hem in gebruik voor het internet verkeer alleen dus heb er verder geen netwerk hub op aangesloten
hoop dat je hier wat aan hebt
ben wel benieuwd wat je beslist...

grtn peter
petb@home.nl

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Conmark bedankt, ik woon in de buurt van Oldenzaal, dus ik kan zo een keer naar gronau heen rijden, kijken of dat wat is :). Maar zo te horen klinkt het goed!! Want zo'n hubje had ik anders ook nog nodig gehad, en met dat ding heb ik alles in 1.
Thanx ! :)

Inderdaad...

Verwijderd

roy

als je hem hebt gekocht eventueel moet je even bij xircom kijken voor de laatste windows drivers (teminste als je windows 2000 gebruikt)
ik heb hem hier inmiddels nog steeds goed draaiend
merk geen verschil met een isa pci of welke kaart dan ook

grtn peter

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

roy,

Ik heb een blaadje van ATIN electronics voor me en daar bieden ze een usb-netwerk aan voor f89,-. Het is een postorder bedrijf. Kijk eens op www.atin.nl voor meer informatie

Pak je rust!

Verwijderd

den the man

ik heb zojuist eens op die postordersite gekeken maar kan er niet veel informatie vinden over die usb netwerk
heb jij inmiddels meer kunnen vinden?
ben wel erg benieuwd naar de eaxacte specificaties van het apparaat

p.s ik ben conmark maar tweakers accepteert het wachtwoord niet meer dus zodoende deze naam

groeten peter

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

kijk op http://www1.tip.nl/~t457288/shop/P_C__ComponentenNetwerk_Assesoires.html of email naar atin marco@atin.nl of danny@atin.nl

Pak je rust!

Verwijderd

den the man

kijk ik was er al bang voor maar dat wat jij zei is niets meer dan een soort lokaal usb verbindingskabel met wat software
en niet een echt usb netwerk adapter
leek me al vreemd voor dat geld....

grtn peter

Verwijderd

Heb je wel eens gehoord van: Firewire??

Daar zou ik op wachten als ik jou was. Ik heb zelf een USB hubje en dat zuigt echt behoorlijk!

Verwijderd

rolsroys

vertel mij eens waarom die usb hub zuigt?
wat heb je er voor apparatuur op aangesloten?
bij mij werkt hij wel goed zowel het netwerk verkeer (iternet via @home) als het usb hubje opzichzelf.

met vriendelijke groet peter
Pagina: 1