Toon posts:

Asus WiFi-Ap Solo Internet adapter geeft code 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Een paar dagen geleden kocht ik een moederbord van Asus : P5W DH DeLuxe.
Een mooi bord met veel mogelijkheden,waaronder een ingebouwde WiFi aansluiting voor oa draadloze Internet.

Ik heb eerst de drivers/utility erop gezte en toen de antenne aangesloten.
Het programma wat erbij hoorde startte maar 1 seconde op en sloot zichzelf weer af.

In apparaat beheer stond er de melding dat het apparaat niet gestart kon worden --> code 10.
Ik heb toen de software eraf gehaald en weer opnieuw geinstalleerd.

Windows zag het apparaat toen niet meer.
Na de drivers er weer af gehaald te hebben, toen tevens de 2 registerinstelingen te hebben verwijderd en toen de drivers weer opnieuw geinstalleerd te hebben zag Windows het apparaat weer.
Maar weer dezelfde Code 10.

Toen heb ik de laatset drivers gedownload van de Asus site en die geprobeerd ;code 10 blijft.
Windows staat er maar net op, dus conflicten met andere drivers /hardware kan er nog niet zijn.

Graag jullie suggesties/adviezen.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:50

WTM

hmm, vreemd.

Ik heb een Asus P5B Deluxe, ook met WiFi Ap Solo erop (dat zal wel ongeveer gelijk werken).

Misschien eens proberen in de bios de WiFi Ap uit te zetten, dan de drivers verwijderen en dan weer aanzetten in de bios installen?

Ik moet zeggen dat m'n systeem behoorlijk stabiel in windows draait maar dat soms Asus WiFi Al software crashed bij het afsluiten van de PC, verder eigenlijk nooit iets. Dus echt top software is het niet.

/edit: belangrijke toevoeging vergeten ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door WTM op 25-12-2006 09:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de Bios heb ik nikets gevonden wat op de WiFi adapter kan duiden, alleen over de gewone Lan adapters.

Als het er wel in staat wil ik graag weten waar.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:50

WTM

Hij staat bij mij onder advanced en dan usb configuration. Daar even kijken?

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat daar niets en op andere bladzijden in de bios ook niet.

Op het IN heb ik gezien dat 2 andere mensen hetzelfde hadden ; moederbord omwisselen lostte dat op.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Waarom installeer je niet alleen de drivers, met behulp van de device manager? Heb ik ook gedaan, en het werkt hier perfect. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is niet dat hij of via XP vanzelf installert / of via de drivers, maar dat na de installatie de Wifi niet wil starten.

Het apparaat is goed geinstalleerd.
Pagina: 1