Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Pricewatch Bug? (overzicht leveranciers)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een bug heb gevonden in de pricewatch. Ik was bezig met een aantal onderdelen in m'n mandje te stoppen voor een nieuwe PC, zes in totaal. Zonder verzendkosten kwam dit totaal op 907,78. De eerste winkel die alle zes artikelen had (vandaar dat dit opviel) was Cool-prices.nl, hier zou het totaal komen op 934,05. De eerstvolgende winkel die alle zes ook had was Computerfarm, het totaal kwam hier op 946,15, verder was er ook nog HardwareTotaal.nl met 954,95.

Aangezien mijn monitor ook wel aan vervanging toe is, voegde ik er eentje aan het mandje toe. Opnieuw verzendkosten berekenen, en ik verwachtte wederom Cool-prices.nl te zien met in ieder geval de zes artikelen die ik al had, omdat zij vrij bovenaan eindigden, nummer 10 op de lijst. Cool-prices.nl was echter van de lijst verdwenen. Computerfarm en HardwareTotaal.nl stonden beide nog wel in de lijst - zij hadden ook beide de monitor in hun assortiment.

Het probleem is nu, hoe kan het dat Cool-prices.nl opeens uit de lijst is verdwenen? Het is niet zo dat ze lager staan, ze staan gewoon helemaal niet meer in de lijst. Dit terwijl andere bedrijven nog op dezelfde plaats staan - zowel degenen die eerst onder hun stonden als die boven hun stonden. Het probleem is reproduceerbaar - voeg de eerste zes producten toe aan het mandje, en daarna de monitor (die dan nummer 6 inneemt):

1. 125088
2. 119553
3. 139171
4. 146376
5. 139605
6. 137129

En de monitor:
137982

Ik heb verder niet geexperimenteerd maar het lijkt me dat dit een onderzoekje waard is - de lijst van leveranciers is immers een van de cruciale onderdelen van de pricewatch. Het scheelt een hoop werk als je meteen ziet hoe je het voordeligst uit bent, maar als er bugs in zitten waardoor een goede leverancier opeens verdwijnt, dan ben je misschien beter uit als je zelf kijkt waar het het goedkoopst is.

Verwijderd

Topics die gerelateerd zijn aan de BuyersZone, te weten de Pricewatch, Shop Survey en Vraag & Aanbod kan je het beste kwijt in het Buyers Zone forum :)

FA -> BZ

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het was nog vroeg 8)7

Anyway, iemand gedachten hierover? Als ik iets over het hoofd zie en dit geen bug is mag dat natuurlijk ook gemeld worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 23:35 ]