[Win XP Pro SP2] Windows Start Niet Meer Na Upgrade Systeem?

Pagina: 1
Acties:

• djdadevil
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-02 09:12

djdadevil

sid: 133620

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik ben ten einde raad als het op dit gebied aankomt... ;(
Ik heb een 'mega-probleem' met mijn pc, ben er al de hele dag inclusief een gedeelte van deze kerstavond mee bezig geweest, het zit als volgt: |:(

Als eerste mijn Specs momenteel van mijn pc:
Intel Pentium 4, 3 Ghz Processor
2 Gb DDR RAM geheugen
80 GB Western Digital HD 1 opgedeeld in 2 partities (resp. C (windows) & E (Data)
- Primary Master
40 GB Seagate HD 2 opgedeeld in 1 Partitie (D (Data)) in een removable Bracket
- Secondary Master
Asus DRW-1608P3S DVD-R(W)-writer.
- Primary Slave
Windows XP Professional met SP2

Nu dacht ik kerst eens goed te beginnen met wat upgrades uit te voeren op mijn pc 8) (met name op het oog opdat ik mijn pc van de zomer op Windows Vista ga overzetten), ik heb mijn geheugen van 1 GB naar 2 GB ge-upgrade, ik heb daarbij meteen een nieuwe DVD-writer in gezet (Uiteraard, eerst Nero eraf gehaald, vervolgens gewisseld, met de bedoeling daarna bijgeleverde nero te zetten, maar dat ging dus al niet, misschien dus een driver probleem, maar dat lijkt me beetje stug, en mocht het wel zo zijn, hoe dan te fixen als dat het probleem zou kunnen zijn??? Lees verder voor het probleem), een Asus DRW-... etc (boven te lezen). En ik heb een externe harde schijf van 320 GB erbij gezet (die staat echter bewust nog geeneens aangelosten, die heeft dus niks met mijn probleem te maken). Nu had ik voorheen dus 1 GB geheugen en een andere DVD-reader (vandaar ook de DVD-brander er in gezet, met mijn vorige kan ik geen DVDs branden.:X)

Nu is het zo, alles zoals het in mijn specs staat, zo staat het nu, echter, start ik Windows op zodra ik de pc opstart, dan krijg ik het logo van windows XP te zien met het bekende lopende startbalkje onderin, echter, valt het beeld daar zoals normaal is zwart (om daarna in het aanmeld scherm te komen) valt de pc uit en start hij weer spontaan opnieuw op... steeds hetzelfde, ik kom zelfs de veilige modus van die windows niet meer in, daar doet hij precies hetzelfde na het laden van de SPTD.sys modules. ;(

Nu vragen jullie je dan misschien af hoe ik hier dan een thread kan neerzetten, nou ik zit middels een live-boot cd van Linspire op mijn computer nu, en die voorziet me van internet. :+

Nu heb ik ook al met wat zoektermen her en der wat dingen opgezocht, echter ben ik daar niet verder gekomen, dan probeer dit eens, en probeer dat eens, een opsomming van wat ik tot nog toe gedaan heb:

- Geheugenbanken verwisseld (BIOS ziet ze allemaal en rekent de juiste 2GB die er nu in zit, daar ligt het dus denk ik niet aan)
- DVD-drive eruit gehaald, zelfde probleem.
- Met de herstel functie van windows cd-rom de volgende commando's uitgevoerd:
bootcfg
chkdsk
fixboot
fixmbr
haalt allemaal niks uit, ik dacht toen vervolgens temperatuur: die gemonitored en niks mee aan de hand, de voltages van de voeding ook gemonitoord, ook niks mis mee, nu is het vreemde, dat het misschien aan de schijf waar windows zelf op staat ligt, aangezien Windows spontaan de pc laat uitvallen en opnieuw opstart. Maar die word niet te warm (althans, heb dat niet kunnen chekken, maar daar heeft die nog nooit last van gehad, lijkt me ook stug dat dat van de een op de andere dag met upgrades van de hardware zo zou zijn, en daarnaast via Linspire Live-Cd kan ik die schijven gewoon lezen/benaderen/toevoegen/verwijderen, echter branden weer niet!). ik verder gezocht, BSoD van windows misschien, nou, leuk allemaal die uitleg hoe dat uit te schakelen, maar daar moet je voor in Windows zelf zijn, en ik kom nog geeneens in de veilige modus???? En dan moet het dat al zijn, in de BIOS staat althans verder niks over het opnieuw opstarten van de pc bij problemen! :'(

Nu heb ik ook de optie windows opnieuw installeren overwogen 8)7, echter is het zo dat ik dan de boel hoogstwaarschijnlijk moet formatteren, en dat gaat niet (althans dat wil/kan ik niet), er staat op alle 2 de schijven data die ik niet verloren kan zien gaan (ook een reden waarom ik een DVD-brander erin heb gezet, wou data-backuppen, deed dat voorheen via het netwerk op de laptop met 1X maar van diezelfde laptop is me vorige week de harde schijf fysiek gecrashed (lees/schrijfkop op de schijven gecrashed), heb ik meteen een nieuwe in laten zetten, maar die schijf is nog leeg, die laptop is een exacte kopie van mijn eigen computer, dus dat die data verloren was was niet erg, het was immers maar een kopie van mijn eigen pc, maar nu ligt die er zo aan het begin van de kerstdagen ook uit, en ik zal sowieso in de windows omgeving van mijn eigen pc moeten zitten alvorens ik via het netwerk wat zou kunnen branden voorzover ik weet.) Hetzelfde geld voor systeemherstel, ten eerste weet ik niet wanneer ik het laatste systeemherstel punt gemaakt heb, en hoogstwaarschijnlijk laat die dan sowieso de meest recente data verdwijnen. |:(

Mijn vraag is inmiddels wel duidelijk denk ik, ik hoop dat ik genoeg verteld heb en dat iemand me hiermee zo snel mogelijk kan helpen, samengevat:
- 1 GB naar 2 GB geheugen gegaan (BIOS ziet hem en de settings zijn goed!)
- DVD-lezer naar DVD-brander gegaan (BIOS ziet hem en de settings zijn goed!)
- Windows XP boot opnieuw na laad-scherm windows XP
- Windows XP boot ook opniew bij Veilige modus,
- Kom windows op geen enkele manier in behalve via Systeem reparatie WinXP CD
- Geheugenbanken gewisseld, waarschijnlijk niks mis mee, BIOS ziet de goede 2 GB
- DVD-brander eruit gehaald, zelfde probleem
- Format geen optie, teveel data die nog niet geback-upped is!
- Systeemherstel idem-dito!
- bootcfg, chkdsk, fixboot, fixmbr, haalt allemaal niks uit, probleem blijft.
- pc langere tijd uit laten staan met de stroom eraf, probleem blijft wederom.
- BSoD, als het dat is, kan dat niet uitschakelen zonder in windows te zijn.
- Via Linspire live-boot cd kan ik de schijven gewoon benaderen, maar weer niet branden op cd, op die manier plaats ik ook deze thread nu hier.
- Problemen op Hardware gebied lijken me er niet te zijn, alles wordt herkend e.d.
- Problemen met de windows lijkt me meest voor de hand liggend (vandaar dat ik het in dit topic plaats, Windows Clients)
- echter oplossen zonder format!!!
- Help Help Help, ik ben door mijn kennis heen.... :?

Wie heeft een oplossing, houd wel rekening mee, ik heb geen mogelijkheden tot plaatsen van schijf in andere pc en ik ga niet formatteren opdat er data op staat die niet weg kan/mag! Ik ben door mijn kennis heen, hoop dat ik voldoende informatie gegeven heb, dan ga ik nu slapen en hoop ik z.s.m. wat zinnige antwoorden/vragen te krijgen hier... :z ;( Ik zal mijn best doen ze zo goed mogelijk te honoreren, hoewaar ik natuurlijk wel moet switchen tussen Win XP proberen en Linspinre om hier te kunnen antwoorden, hopelijk hebben jullie hier begrip voor dat mijn reply tijd wat lang kan zijn! Alvast Bedankt in ieder geval! Wens ik jullie wel allemaal nog een fijne kerst toe!

M.v.g.

Dj Da Devil

Don't Stop That Body Rock, Don't Stop That Party!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lang verhaal.... ;)

Simpelste oplossing lijkt me het gebruik van een externe harde schijf en een PEBuilder LiveCD, en dan het backuppen van alle data. Daarna XP herinstalleren. En voortaan vaker backup maken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

/me is het eens met gambieter.

Gebruik een linux live cd of zo (eentje met ondersteuning voor NTFS) of PE en probeer al je data over te kopieren naar bijvoorbeeld een externe harde schijf zoals gambieter zegt.

offtopic:
Overigens, mooi verhaaltje, goed dat je eerst zat zelf geprobeerd hebt :) Dat gebeurt lang niet altijd..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 09:00 ]

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
probeer ens met je oude geheugen of het dan wel gaat.
sommige modules kunnen niet met elkaar gecombineerd worden.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:12
Heb je nu 2x 1 MB of 4x 512 MB RAM?

Ik weet dat sommige mobo's moeite hebben met 4x 512, ook al zijn het dual channel planken...

Eerste wat je 'moet' proberen is met je oude geheugen booten, als dat lukt, dan kun je op je gemak alle data gaan backuppen.

Mocht je 4x 512 hebben, probeer daarna met 1 nieuw en 1 oud latje RAM te booten, dan zie je meteen of ze elkaar lief vinden... ;)

Ik denk nl. dat het daarin zit, net zoals Wooley al zei.

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Om even alles samen te pakken:
gambieter schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:11:
Lang verhaal.... ;)

Simpelste oplossing lijkt me het gebruik van een externe harde schijf en een PEBuilder LiveCD, en dan het backuppen van alle data. Daarna XP herinstalleren. En voortaan vaker backup maken :)
Allereerst dat backuppen is een goede tip, maar dat deed ik al, ik heb een laptop, die was een exacte kopie (zodat ik ook alle data op andere plekken kon gebruiken!), echter, dat is het irritante hieraan, die schijf is me vorige week vrijdag fysiek gechrashed, de lees/schrijfkop is op de schijf gechrashed, m.a.w. die schijf is brak, wel meteen een nieuwe in gezet, maar die is nog compleet leeg, die was ik van plan morgen te vullen aangezien ik nog erg druk bezig was met school en werk, maarja daar ben ik nu blijkbaar te laat mee :( Die tip van de externe harde schijf is ook goed, daar had ik nog niet aan gedacht, maar ik wil eerst eens kijken of andere wat simpelere en minder tijdrovende dingen kunnen helpen, in ieder geval bedankt voor die tip!
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 08:58:

Gebruik een linux live cd of zo (eentje met ondersteuning voor NTFS) of PE en probeer al je data over te kopieren naar bijvoorbeeld een externe harde schijf zoals gambieter zegt.

offtopic:
Overigens, mooi verhaaltje, goed dat je eerst zat zelf geprobeerd hebt :) Dat gebeurt lang niet altijd..
Hier ook hetzelfde, bedankt voor je tip, mijn linspire-live cd zou dat ook moeten kunnen ondersteunen, maar zelfde verhaal als hierboven, toch bedankt voor je tip.
offtopic:
Overigens, Geen dank voor het verhaal, ik dacht daar kunnen jullie het meest mee, en inderdaad, als ik zelf soms zie hoe mensen hun problemen omschrijven, denk ik ook van wat moeten we daar dan mee, maar dit compliment zie iok graag ;).
wooley schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:10:
probeer ens met je oude geheugen of het dan wel gaat.
sommige modules kunnen niet met elkaar gecombineerd worden.
succes
Dat ga ik zo dan nog eens proberen! Hoewel het me stug lijkt dat 3 Kingston modules niet met elkaar kunnen worden gecombineerd, maar we shall find out.
Richub schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:21:
Heb je nu 2x 1 MB of 4x 512 MB RAM?

Ik weet dat sommige mobo's moeite hebben met 4x 512, ook al zijn het dual channel planken...

Eerste wat je 'moet' proberen is met je oude geheugen booten, als dat lukt, dan kun je op je gemak alle data gaan backuppen.

Mocht je 4x 512 hebben, probeer daarna met 1 nieuw en 1 oud latje RAM te booten, dan zie je meteen of ze elkaar lief vinden... ;)

Ik denk nl. dat het daarin zit, net zoals Wooley al zei.
Om je daarmee te helpen: ik heb 3 banken op moederbord (een Asus P4S8X als ik me het goed herrinner), waarvan 1 Kingston PC2700 1 GB schijfje is (dat is de nieuwste!) en 2 Kingston PC2700 512 MB schijfjes, dus dat ten eerste, en ten tweede, het betreft normaal DDR-RAM geen dual channel, maar ook dit ga ik zeker proberen zoals ik hierboven ook al gezegd had!
Algemeen weer
Alvast bedankt voor jullie tips, ik ga het proberen, en met die externe Harde Shijf wat ik dan heb wacht ik nog even mee, want zoals jullie weten is dat vrij tijdrovend werk! Ik laat z.s.m. weten wat ik uitgevonden heb, maar dat kan wel even duren zoals ik gezegd heb in mijn vorige bericht!

In de tussentijd, mochten er nog andere ideeen ontstaan hoor ik ze graag hier! Alvast Bedankt!!!

M.v.g.

Dj Da Devil

• Richub
Quote:
Om je daarmee te helpen: ik heb 3 banken op moederbord (een Asus P4S8X als ik me het goed herrinner), waarvan 1 Kingston PC2700 1 GB schijfje is (dat is de nieuwste!) en 2 Kingston PC2700 512 MB schijfjes, dus dat ten eerste, en ten tweede, het betreft normaal DDR-RAM geen dual channel, maar ook dit ga ik zeker proberen zoals ik hierboven ook al gezegd had! [/quote]

Ondersteunt jouw mobo wel zoveel banken?
Een double sided reep RAM is 2 banken, mijn mobo ondersteunde max 4 banken. Als jouw 512 reepjes ook double sided zijn, dan heb je dus 6 banken in totaal nu. Dit kan teveel zijn.

Mijn Asus A7V8X-X (ook 3 banken) ondersteunde dit niet, 2x 1 GB (double sided) ging wel, 2x512 (ook double sided) & 1x1 GB niet. Misschien gaat het hier fout.

[ Voor 16% gewijzigd door Richub op 25-12-2006 13:39 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vreemd dat je nog niet hebt geprobeerd om die nieuwe geheugenreep eruit te halen. Dat is nl. 1 van de eerste dingen die ik zou doen ;) 90% kans dat het daaraan ligt. Als dat het niet is zou ik eens goed nadenken of je tijdens het sleutelen aan je PC iets hebt los-/kapotgestoten.

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Richub schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:28:
Quote:
Om je daarmee te helpen: ik heb 3 banken op moederbord (een Asus P4S8X als ik me het goed herrinner), waarvan 1 Kingston PC2700 1 GB schijfje is (dat is de nieuwste!) en 2 Kingston PC2700 512 MB schijfjes, dus dat ten eerste, en ten tweede, het betreft normaal DDR-RAM geen dual channel, maar ook dit ga ik zeker proberen zoals ik hierboven ook al gezegd had! [/quote]

Ondersteunt jouw mobo wel zoveel banken?

Mijn Asus A7V8X-X (ook 3 banken) ondersteunde dit niet,2x 1 GB ging wel, 2x512 & 1x1 GB niet. Misschien gaat het hier fout.
Ik geloof dat je een punt hebt, maar het zit hem zozeer niet in het feit dat hij 1x 1 GB en 2x 512 MB niet pakt maar ik lees net in mijn Moederbords handleiding dat hij maximaal tot 2x PC2700 toestaat 8)7 (had ik kunnen weten overigens, maarja, ik denk dat velen dat voor lief laten zo'n handleiding te lezen), ik denk dus dat dat het probleem wel eens zou kunnen zijn, ik ga het echter vanavond of morgen eens proberen, want ik heb zodadelijk eerst wat familieverplichtingen rondom kerst. Ik kan zelfs eventueel wat uitwisselen met mijn broertjes pc. Maar goed, dat zie ik dan wel... Ik laat het hier weten als het dat is, anders lezen jullie wel dat het dat allemaal niet is.

M.v.g.

Dj Da Devil

In ieder geval wederom bedankt.

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Palomar schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:32:
Vreemd dat je nog niet hebt geprobeerd om die nieuwe geheugenreep eruit te halen. Dat is nl. 1 van de eerste dingen die ik zou doen ;) 90% kans dat het daaraan ligt. Als dat het niet is zou ik eens goed nadenken of je tijdens het sleutelen aan je PC iets hebt los-/kapotgestoten.
Lees mijn vorige bericht even, ik had al wat geprobeerd te wisselen, maar die eruithalen was niet echt een optie, anders zou ik het uitbreiden wel kunnen vergeten als je begrijpt wat ik bedoel, en kabels/verbinbdingen etc. zijn niet losgeschoten, dat had ik ook al als eerste gecontroleerd. Maar toch bedankt!

M.v.g.

Dj Da Devil

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
djdadevil schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:51:
[...]

Lees mijn vorige bericht even, ik had al wat geprobeerd te wisselen, maar die eruithalen was niet echt een optie, anders zou ik het uitbreiden wel kunnen vergeten als je begrijpt wat ik bedoel, en kabels/verbinbdingen etc. zijn niet losgeschoten, dat had ik ook al als eerste gecontroleerd. Maar toch bedankt!

M.v.g.

Dj Da Devil
Er ontgaat mij even totaal het een en ander. Je voornaamste prioriteit lijkt me nu om je PC met windows XP weer gewoon draaiende te hebben. Het meest voor de hand liggende is om even die nieuwe geheugenreep eruit te halen met grote kans dat alles dan weer als vanouds werkt en je de oorzaak van de problemen te pakken hebt. Maar nee, dat wil je niet doen en dus ga je met allemaal chkdisk, systeemherstel, live-cd's externe hd's etc. etc. (allemaal dingen die meer kwaad dan goed doen) aan de slag om het ding toch proberen op te starten 8)7 Maar die nieuwe dimm zal er koste wat het kost in blijven zitten!

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het uitermate vreemd hoe je nu te werk gaat. (bovenstaande is btw. opbouwend bedoeld en niet om je af te kraken :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 25-12-2006 14:22 ]

• Richub
Als reactie op de TS' laatste post:

Probeer eerst eens te booten met alleen die 1 GB module. Lukt dat, doe er dan 1x 512 bij. Lukt dat ook, dan heb je iig 512 MB extra erbij nu.
Koop er dan een lat van 1 GB bij. Vervang die lat van 512 dan daarmee. Dan heb je toch je 2 GB. :) (En 2x 512 MB over om te verkopen of in je broertje's of je ouders hun pc te zetten ;) )

Mocht booten met die 1 GB ook al niet lukken, dan ben ik bang dat je alleen met je 2 oude RAM latjes verder moet.

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Om weer even wat samen te pakken, ik wordt nu nl helemaal GEK 8)7
Palomar schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:16:
[...]

Er ontgaat mij even totaal het een en ander. Je voornaamste prioriteit lijkt me nu om je PC met windows XP weer gewoon draaiende te hebben. Het meest voor de hand liggende is om even die nieuwe geheugenreep eruit te halen met grote kans dat alles dan weer als vanouds werkt en je de oorzaak van de problemen te pakken hebt. Maar nee, dat wil je niet doen en dus ga je met allemaal chkdisk, systeemherstel, live-cd's externe hd's etc. etc. (allemaal dingen die meer kwaad dan goed doen) aan de slag om het ding toch proberen op te starten 8)7 Maar die nieuwe dimm zal er koste wat het kost in blijven zitten!

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het uitermate vreemd hoe je nu te werk gaat. (bovenstaande is btw. opbouwend bedoeld en niet om je af te kraken :) )
Ik begrijp je, en ik neem niks persoonlijks op, maar ik hoop ook dat je mijn standpunt begrijpt, het heeft weinig zin de 1GB lat eruit te halen als ik die net gekocht hebt om mee uit te breiden... maarja, lees ff verder aub.
Richub schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:06:
Als reactie op de TS' laatste post:

Probeer eerst eens te booten met alleen die 1 GB module. Lukt dat, doe er dan 1x 512 bij. Lukt dat ook, dan heb je iig 512 MB extra erbij nu.
Koop er dan een lat van 1 GB bij. Vervang die lat van 512 dan daarmee. Dan heb je toch je 2 GB. :) (En 2x 512 MB over om te verkopen of in je broertje's of je ouders hun pc te zetten ;) )

Mocht booten met die 1 GB ook al niet lukken, dan ben ik bang dat je alleen met je 2 oude RAM latjes verder moet.
Ik heb van alles met het geheugen geprobeerd, 1 GB lat alleen erin, zelfde probleem, 1GB lat erin met 1 512 MB lat erin, wederom hetzelfde probleem... Dan maar weer eens terug gegaan naar mijn originele 2x 512 MB latjes, blijft het probleem weer hetzelfde 8)7 |:(... wh*t th* f*ck is er dan loos??? Windows ziet hij wel, anders zou ik die laadbalk van Windows al niet zien.... wat is er dan nog loos dat windows zichzelf steeds opnieuw opstart, ik kom het login scherm nog niet eens in |:( :'( wie of wie kan me verder adviseren/helpen???

Ik wacht rustig af en probeer van alles, als maar geen format aan te pas komt, en zoals eerder gezegd, ik wil er weinig tijd aan spenderen, want dat overzetten via linspire op mijn externe HD kost echt wel veel tijd... Ik kijk regelmatig hier, en ik zal dingen blijven proberen, ik wacht rustig af... in ieder geval wil ik nogmaals iedereen bedanken voor zijn tips!!!

M.v.g.

Dj Da Devil

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

djdadevil schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:36:
Ik wacht rustig af en probeer van alles, als maar geen format aan te pas komt, en zoals eerder gezegd, ik wil er weinig tijd aan spenderen, want dat overzetten via linspire op mijn externe HD kost echt wel veel tijd... Ik kijk regelmatig hier, en ik zal dingen blijven proberen, ik wacht rustig af... in ieder geval wil ik nogmaals iedereen bedanken voor zijn tips!!!
Dat valt toch wel mee? Het duurt misschien wel even, maar je hoeft er niet continue bij te zitten. Ik heb gisteren de externe harde schijf van het werk (40 Gb) gebackuped op mijn eigen 320 Gb externe harde schijf (dus van USB > USB) en dat heeft wel een uurtje of 2-3 geduurd. Maar de computer stond te pruttelen terwijl ik ergens anders mee bezig was.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:04:
[...]

Dat valt toch wel mee? Het duurt misschien wel even, maar je hoeft er niet continue bij te zitten. Ik heb gisteren de externe harde schijf van het werk (40 Gb) gebackuped op mijn eigen 320 Gb externe harde schijf (dus van USB > USB) en dat heeft wel een uurtje of 2-3 geduurd. Maar de computer stond te pruttelen terwijl ik ergens anders mee bezig was.
Oke jij hebt zo' n 40 GB geackupped dan in 2 a 3 uurtjes, waarschijnlijk op een USB 2.0 poort, ik heb dat ook, USB 2.0 en een 320 GB harde schijf, maar in mijn geval praat je over bijna het dubbele aantal GB (zo' n 78 GB) wat ik moet backuppen, om zo vervolgens de hele zooi van Windows/Office/Visual Studio/Norton Internet Security/en alle andere programma's/games die ik gebruik opnieuw te installeren, om dan ook nog maar even niet te denken aan het updaten van windows en office (dit dien ik tevens ook nog sowieso eens voor de laptop te doen aangezien die dus ook kapot was zoals je waarschijnlijk wel hebt kunnen lezen)... Maar goed, ik ga in ieder geval wel alvast wat backuppen op mijn externe HD voor het geval dat, wie weet heeft iemand in de tussentijd nog een oplossing om te proberen. Ik wil namelijk als ik voordat ik klaar ben met backuppen geen verdere oplossingen hier zie dan ga ik Windows XP opnieuw installeren over de oude heen, wie weet haalt dat wat uit, want ik heb her en der gelezen dat die dan ook alle data laat staan, daar twijfel ik een beetje aan of dat wel werkt, maar met een backup ga ik het dan toch proberen.

Overigens ik moet even wat rechtzetten over mijn geheugen, ik heb dat nog eens goed bekeken, wat blijkt nu, zoals gezegd, aan het geheugen ligt het hoogstwaarschijnlijk niet, want ik heb 1x 512MB PC 2700 Kingston DDR SdRam, 1x 512 MB PC2100 Kingston DDR SdRam en 1x 1 GB PC2700 Kingston DDR SdRam geheugen, dus dat van mijn moederbord met maximaal 2 PC2700, dat zou moeten kloppen.... Dat nog even ter extra informatie.

Ik kijk regelmatig terug nog, tot die tijd, nog een fijne kerst.

M.v.g.

Dj Da Devil

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

heb je al geprobeerd om de nieuwe geheugenlat er weer uit te halen en een bios reset te doen?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Strikie schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:38:
heb je al geprobeerd om de nieuwe geheugenlat er weer uit te halen en een bios reset te doen?
Nou nee, maar het zal daar ook wel niet aan liggen denk ik, want het vreemde is, als het aan de hardware zou liggen zou ik het ook aan het aantal getelde bytes die in het geheugen zitten moeten zien, tevens geeft mijn Linspire Live CD ook aan dat er 2 GB in zit en dat die correct werken. Ik denk dus zelf dat Windows ergens een conflict ziet met zijn eigen instellingen, danwel met het geheugen, danwel met de nieuwe DVD-brander die ik er ook bij heb gezet... en mijn BIOS resetten doe ik even liever niet, dat is gewoon mijn gevoel, dat het dan helemaal fout gaat, want het is me wat in mijn pc, 2 schijven, floppydrive, cd-speler, extra bracket met schijf etc., ik ben allang blij dat de BIOS alles ziet en normaal reageerd! Maar toch bedankt voor je tip!

Ik ben ondertussen nog steeds aan het backuppen, (ik hoop altans dat dat goed gaat, want een nieuwe map aanmaken via Linspire Live CD op mijn externe HD wilde hij niet, dus hoop dat hij de data wel goed zet opdat ik de mappen die ik aan het backuppen ben meekopiëer!)... maarja... I'll be back!

M.v.g.

Dj Da Devil

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 08:58:

offtopic:
Heb je misschien een suggestie voor een live cd die ik hiervoor kan gebruiken (ergens anders downloaden en fikken, en die PEBuilder, ik neem aan dat dat Bartś PEBuilder is, die werkt vanuit windows, daar kun ik dus niks mee!), dus een cd die zowel mijn lokale harde schijven ziet (allemaal NTFS) maar wel als live-boot-cd werkt, mijn externe Harde schijf op USB, en tussen beiden kan kopiëren en plakken??? Want in zowel Linspire, alwel Ubuntu alswel ADIOS kom ik niet ver, Linspire heeft permissies die ik niet kan veranderen om data te wijzigen op de schijf (zowel op de lokale disks als op de externe disk, ik kan nog geeneens een map aanmaken!) Ubuntu ziet mijn lokale schijven nog geeneens. en ADIOS kom ik niet in de grafische interface waar ik enigzinds mee bekend ben, de command line interface ken ik niks van als linux-noob zijnde....

Een suggestie??? Ik kom nu nl al niet verder dan alleen het zien van de data, ik kan er verder niks mee :?

[ Voor 4% gewijzigd door djdadevil op 26-12-2006 15:16 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

djdadevil schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:14:
[...]

Heb je misschien een suggestie voor een live cd die ik hiervoor kan gebruiken (ergens anders downloaden en fikken, en die PEBuilder, ik neem aan dat dat Bartś PEBuilder is, die werkt vanuit windows, daar kun ik dus niks mee!), dus een cd die zowel mijn lokale harde schijven ziet (allemaal NTFS) maar wel als live-boot-cd werkt, mijn externe Harde schijf op USB, en tussen beiden kan kopiëren en plakken??? Want in zowel Linspire, alwel Ubuntu alswel ADIOS kom ik niet ver, Linspire heeft permissies die ik niet kan veranderen om data te wijzigen op de schijf (zowel op de lokale disks als op de externe disk, ik kan nog geeneens een map aanmaken!) Ubuntu ziet mijn lokale schijven nog geeneens. en ADIOS kom ik niet in de grafische interface waar ik enigzinds mee bekend ben, de command line interface ken ik niks van als linux-noob zijnde....

Een suggestie??? Ik kom nu nl al niet verder dan alleen het zien van de data, ik kan er verder niks mee :?
Bart's PEBuilder is een volledig werkende Windows op een CD (dus LiveCD), en in principe kan je alles wat je normaal ook kan onder Windows. Die werkt dus ook op een kaal systeem. Linux daarentegen kan weinig met NTFS, vandaar dat PEBuilder de meest geschikte LiveCD is voor je.

Als je opstart vanaf PEBuilder, dan kan je gewoon van en naar NTFS schijven kopieren.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 26-12-2006 15:27 ]

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:26:
[...]

Bart's PEBuilder is een volledig werkende Windows op een CD (dus LiveCD), en in principe kan je alles wat je normaal ook kan onder Windows. Die werkt dus ook op een kaal systeem. Linux daarentegen kan weinig met NTFS, vandaar dat PEBuilder de meest geschikte LiveCD is voor je.

Als je opstart vanaf PEBuilder, dan kan je gewoon van en naar NTFS schijven kopieren.
Ja ik heb dat Bart's PEBuilder nog eens goed bekeken, en ben het helemaal met je eens, ik ben dan ook nu op mijn broertjes pc bezig mijn Win XP cd te slipstreamen met SP1 (minimaal benodigd voor de huidige versie PEBuilder), om zo vervolgens die live-cd aan te kunnen maken... I'll get back here om te laten weten hoe het staat!

M.v.g.

Dj Da Devil

[ Voor 3% gewijzigd door djdadevil op 26-12-2006 15:59 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Succes! Groeten is trouwens niet nodig op GoT.

[ Voor 67% gewijzigd door gambieter op 26-12-2006 16:32 ]

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Dankjewel en sorry, had dat stukje beleid nog niet gezien ;) Thanks! I'll be back, cd is nou aan het branden :)

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Ben eindelijk bezig met backuppen middels de PEBuilder, die werkt gelukkig wel met NTFS... Dan unplug ik die externe HD weer, en ga ik Windows opnieuw over de al bestaande windows installeren. Hopen dat dat mijn probleem oplost en dat ik geen data kwijtraak, maar goed daar is de backup dan weer goed voor...

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Zó eindelijk klaar met het backuppen van zo'n 78 GB, Morgenmiddag ga ik de Windows Installatie opnieuw er overheen gooien, in de hoop dat alles blijft staan qua data (anders is de backup daar goed voor bedoeld ;)) ik laat weten wat er van komt hiero... goedenacht nog!

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Beste mensen,

ik geloof dat ik het opgelost heb het probleem... Ik heb Windows XP zojuist net opnieuw geinstalleerd over mijn oude Windows versie, alle data op alle schijven zijn gebleven (ook wel logisch aangezien ik niks gepartitioneerd/geformateerd heb!) met uitzondering van de gebruikersaccounts en bijbehorende mappen, die zijn verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar daar heb ik de externe HD dan nog voor, daar staan ze allemaal nog gelukkig op. Maar goed, ik ga nadat de windows cd-rom uit mijn laptop komt (want die ben ik momenteel ook opnieuw aan het installeren) op mijn pc Windows even de eigen schijf opnieuw laten partitioneren/formatteren (ik maak van de schijf die nu nog 2 partities heeft 1 grote partitie!) en opniew installeren, dit ook met het oog op de Windows Vista Ultimate die ik er komende zomer op ga zetten. En tevens komt mijn externe HD er dan ook weer in.

offtopic:
Overigens een paar tips voor mensen die ook z.s.m. op Vista willen overstappen;
- Zorg dat je een legale key hebt, om re-activatie en blacklisting te voorkomen! (De mijne krijg ik eind januari 2007 hoogstwaarschijnlijk via mijn werk :))
- Zorg dat je vantevoren al je software die je wil blijven gebruiken (ook met name die van al je hardware!) checked of ze uberhaupt op vista gaan werken (dat is ook een van de reden waarom ik er tot de zomer mee wacht, in de tijd dat de consumenten versies van Vista op de markt zijn en de zomer denk ik dat ieder bedrijf wel een oplossing heeft voor zijn software mocht die niet werken op vista!)
- Zorg dat je systeem up-2-date is voor de versie Vista die je wil gebruiken, ik stel vaak als een minimale eis voor Windows bv 256 MB geheugen is, adviseer ik minimaal 512 MB geheugen te hebben, in het geval van Vista adviseer ik voor de business editie minimaal 768 MB geheugen te hebben, de processor bijvoorbeeld moet ook niet minder zijn dan 1,5 Ghz, en wil je het Aero kunnen gebruiken, moet je een pixelshader v3, videokaart in je kast hebben.
(ik baseer dit overigens allemaal even op eigen ervaringen met Betá's e.d. pin me ook niet vast op de cijfers, die haal ik ook maar uit het hoofd, ik weet ook dat dit vast wel op meerdere plaatsen te vinden is, maar aangezien het hierbij aansluit....)

Even een resumé, het lag in ieder geval NIET aan het geheugen!
Ik heb het geheugen middels Memtest86 (zo heette dat meen ik) getest, en daar kwamen geen fouten uit, tevens, de Windows die er nu op staat heeft er ook geen problemen mee, die ziet gewoon 2 GB nu, ik denk dat het te maken heeft gehad met het wisselen van de DVD-brander, dat is ten eerste al een ander merk dan wat er nu in zit, en aangezien er ongelooflijk veel software op de computer staat (die ik nu allemaal opnieuw mag installeren, maarja, ik doe het tegelijkertijd met de laptop, daar moest het toch al op gebeuren!) die daar waarschijnlijk mee geintegreerd zouden kunnen zijn denk ik dat dat die bijbehorende driver de veroorzaker geweest is. Het is misschien wat ver gezocht, maar het lag niet aan de BIOS, het lag niet aan het geugen, het lag ook niet aan de harde schijven zelf, het lag niet aan het moederbord (thank god O-)), het was puur een softwarematig probleem wat ik al in een vroeg stadium vermoedde en die nu bij deze dus bevestigd is.

In ieder geval wil ik IEDEREEN die tips/adviezen e.d. hebben gegeven bedanken, het probleem enkel op kunnen lossen na een windows re-installatie, met daarvoor wel het nodige back-up werk, ik heb zelf ook weer wat geleerd, Bart's PEBuilder is fijn in een NTFS omgeving bij total failure :), en dat heb ik aan jullie te danken! Mijn complimenten.

Nou, ik ben nog wel ff bezig met het opnieuw installeren van mijn pc en laptop om daarnaa beiden weer zo te krijgen als dat ze waren voor de problemen begonnen. Dus ik vermaakt me wel de rest van mijn vrije tijd 8)7. Nogmaals dank en wie weet tot ziens.

>:)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blij dat te horen, en veel plezier ermee *O*

Pagina: 1