Beste Mensen,
Ik ben ten einde raad als het op dit gebied aankomt...
Ik heb een 'mega-probleem' met mijn pc, ben er al de hele dag inclusief een gedeelte van deze kerstavond mee bezig geweest, het zit als volgt:
Als eerste mijn Specs momenteel van mijn pc:
Intel Pentium 4, 3 Ghz Processor
2 Gb DDR RAM geheugen
80 GB Western Digital HD 1 opgedeeld in 2 partities (resp. C (windows) & E (Data)
- Primary Master
40 GB Seagate HD 2 opgedeeld in 1 Partitie (D (Data)) in een removable Bracket
- Secondary Master
Asus DRW-1608P3S DVD-R(W)-writer.
- Primary Slave
Windows XP Professional met SP2
Nu dacht ik kerst eens goed te beginnen met wat upgrades uit te voeren op mijn pc
(met name op het oog opdat ik mijn pc van de zomer op Windows Vista ga overzetten), ik heb mijn geheugen van 1 GB naar 2 GB ge-upgrade, ik heb daarbij meteen een nieuwe DVD-writer in gezet (Uiteraard, eerst Nero eraf gehaald, vervolgens gewisseld, met de bedoeling daarna bijgeleverde nero te zetten, maar dat ging dus al niet, misschien dus een driver probleem, maar dat lijkt me beetje stug, en mocht het wel zo zijn, hoe dan te fixen als dat het probleem zou kunnen zijn??? Lees verder voor het probleem), een Asus DRW-... etc (boven te lezen). En ik heb een externe harde schijf van 320 GB erbij gezet (die staat echter bewust nog geeneens aangelosten, die heeft dus niks met mijn probleem te maken). Nu had ik voorheen dus 1 GB geheugen en een andere DVD-reader (vandaar ook de DVD-brander er in gezet, met mijn vorige kan ik geen DVDs branden.:X)
Nu is het zo, alles zoals het in mijn specs staat, zo staat het nu, echter, start ik Windows op zodra ik de pc opstart, dan krijg ik het logo van windows XP te zien met het bekende lopende startbalkje onderin, echter, valt het beeld daar zoals normaal is zwart (om daarna in het aanmeld scherm te komen) valt de pc uit en start hij weer spontaan opnieuw op... steeds hetzelfde, ik kom zelfs de veilige modus van die windows niet meer in, daar doet hij precies hetzelfde na het laden van de SPTD.sys modules.
Nu vragen jullie je dan misschien af hoe ik hier dan een thread kan neerzetten, nou ik zit middels een live-boot cd van Linspire op mijn computer nu, en die voorziet me van internet.
Nu heb ik ook al met wat zoektermen her en der wat dingen opgezocht, echter ben ik daar niet verder gekomen, dan probeer dit eens, en probeer dat eens, een opsomming van wat ik tot nog toe gedaan heb:
- Geheugenbanken verwisseld (BIOS ziet ze allemaal en rekent de juiste 2GB die er nu in zit, daar ligt het dus denk ik niet aan)
- DVD-drive eruit gehaald, zelfde probleem.
- Met de herstel functie van windows cd-rom de volgende commando's uitgevoerd:
bootcfg
chkdsk
fixboot
fixmbr
haalt allemaal niks uit, ik dacht toen vervolgens temperatuur: die gemonitored en niks mee aan de hand, de voltages van de voeding ook gemonitoord, ook niks mis mee, nu is het vreemde, dat het misschien aan de schijf waar windows zelf op staat ligt, aangezien Windows spontaan de pc laat uitvallen en opnieuw opstart. Maar die word niet te warm (althans, heb dat niet kunnen chekken, maar daar heeft die nog nooit last van gehad, lijkt me ook stug dat dat van de een op de andere dag met upgrades van de hardware zo zou zijn, en daarnaast via Linspire Live-Cd kan ik die schijven gewoon lezen/benaderen/toevoegen/verwijderen, echter branden weer niet!). ik verder gezocht, BSoD van windows misschien, nou, leuk allemaal die uitleg hoe dat uit te schakelen, maar daar moet je voor in Windows zelf zijn, en ik kom nog geeneens in de veilige modus???? En dan moet het dat al zijn, in de BIOS staat althans verder niks over het opnieuw opstarten van de pc bij problemen!
Nu heb ik ook de optie windows opnieuw installeren overwogen
, echter is het zo dat ik dan de boel hoogstwaarschijnlijk moet formatteren, en dat gaat niet (althans dat wil/kan ik niet), er staat op alle 2 de schijven data die ik niet verloren kan zien gaan (ook een reden waarom ik een DVD-brander erin heb gezet, wou data-backuppen, deed dat voorheen via het netwerk op de laptop met 1X maar van diezelfde laptop is me vorige week de harde schijf fysiek gecrashed (lees/schrijfkop op de schijven gecrashed), heb ik meteen een nieuwe in laten zetten, maar die schijf is nog leeg, die laptop is een exacte kopie van mijn eigen computer, dus dat die data verloren was was niet erg, het was immers maar een kopie van mijn eigen pc, maar nu ligt die er zo aan het begin van de kerstdagen ook uit, en ik zal sowieso in de windows omgeving van mijn eigen pc moeten zitten alvorens ik via het netwerk wat zou kunnen branden voorzover ik weet.) Hetzelfde geld voor systeemherstel, ten eerste weet ik niet wanneer ik het laatste systeemherstel punt gemaakt heb, en hoogstwaarschijnlijk laat die dan sowieso de meest recente data verdwijnen. 
Mijn vraag is inmiddels wel duidelijk denk ik, ik hoop dat ik genoeg verteld heb en dat iemand me hiermee zo snel mogelijk kan helpen, samengevat:
- 1 GB naar 2 GB geheugen gegaan (BIOS ziet hem en de settings zijn goed!)
- DVD-lezer naar DVD-brander gegaan (BIOS ziet hem en de settings zijn goed!)
- Windows XP boot opnieuw na laad-scherm windows XP
- Windows XP boot ook opniew bij Veilige modus,
- Kom windows op geen enkele manier in behalve via Systeem reparatie WinXP CD
- Geheugenbanken gewisseld, waarschijnlijk niks mis mee, BIOS ziet de goede 2 GB
- DVD-brander eruit gehaald, zelfde probleem
- Format geen optie, teveel data die nog niet geback-upped is!
- Systeemherstel idem-dito!
- bootcfg, chkdsk, fixboot, fixmbr, haalt allemaal niks uit, probleem blijft.
- pc langere tijd uit laten staan met de stroom eraf, probleem blijft wederom.
- BSoD, als het dat is, kan dat niet uitschakelen zonder in windows te zijn.
- Via Linspire live-boot cd kan ik de schijven gewoon benaderen, maar weer niet branden op cd, op die manier plaats ik ook deze thread nu hier.
- Problemen op Hardware gebied lijken me er niet te zijn, alles wordt herkend e.d.
- Problemen met de windows lijkt me meest voor de hand liggend (vandaar dat ik het in dit topic plaats, Windows Clients)
- echter oplossen zonder format!!!
- Help Help Help, ik ben door mijn kennis heen....
Wie heeft een oplossing, houd wel rekening mee, ik heb geen mogelijkheden tot plaatsen van schijf in andere pc en ik ga niet formatteren opdat er data op staat die niet weg kan/mag! Ik ben door mijn kennis heen, hoop dat ik voldoende informatie gegeven heb, dan ga ik nu slapen en hoop ik z.s.m. wat zinnige antwoorden/vragen te krijgen hier...
Ik zal mijn best doen ze zo goed mogelijk te honoreren, hoewaar ik natuurlijk wel moet switchen tussen Win XP proberen en Linspinre om hier te kunnen antwoorden, hopelijk hebben jullie hier begrip voor dat mijn reply tijd wat lang kan zijn! Alvast Bedankt in ieder geval! Wens ik jullie wel allemaal nog een fijne kerst toe!
M.v.g.
Dj Da Devil
Ik ben ten einde raad als het op dit gebied aankomt...
Ik heb een 'mega-probleem' met mijn pc, ben er al de hele dag inclusief een gedeelte van deze kerstavond mee bezig geweest, het zit als volgt:
Als eerste mijn Specs momenteel van mijn pc:
Intel Pentium 4, 3 Ghz Processor
2 Gb DDR RAM geheugen
80 GB Western Digital HD 1 opgedeeld in 2 partities (resp. C (windows) & E (Data)
- Primary Master
40 GB Seagate HD 2 opgedeeld in 1 Partitie (D (Data)) in een removable Bracket
- Secondary Master
Asus DRW-1608P3S DVD-R(W)-writer.
- Primary Slave
Windows XP Professional met SP2
Nu dacht ik kerst eens goed te beginnen met wat upgrades uit te voeren op mijn pc
Nu is het zo, alles zoals het in mijn specs staat, zo staat het nu, echter, start ik Windows op zodra ik de pc opstart, dan krijg ik het logo van windows XP te zien met het bekende lopende startbalkje onderin, echter, valt het beeld daar zoals normaal is zwart (om daarna in het aanmeld scherm te komen) valt de pc uit en start hij weer spontaan opnieuw op... steeds hetzelfde, ik kom zelfs de veilige modus van die windows niet meer in, daar doet hij precies hetzelfde na het laden van de SPTD.sys modules.
Nu vragen jullie je dan misschien af hoe ik hier dan een thread kan neerzetten, nou ik zit middels een live-boot cd van Linspire op mijn computer nu, en die voorziet me van internet.
Nu heb ik ook al met wat zoektermen her en der wat dingen opgezocht, echter ben ik daar niet verder gekomen, dan probeer dit eens, en probeer dat eens, een opsomming van wat ik tot nog toe gedaan heb:
- Geheugenbanken verwisseld (BIOS ziet ze allemaal en rekent de juiste 2GB die er nu in zit, daar ligt het dus denk ik niet aan)
- DVD-drive eruit gehaald, zelfde probleem.
- Met de herstel functie van windows cd-rom de volgende commando's uitgevoerd:
bootcfg
chkdsk
fixboot
fixmbr
haalt allemaal niks uit, ik dacht toen vervolgens temperatuur: die gemonitored en niks mee aan de hand, de voltages van de voeding ook gemonitoord, ook niks mis mee, nu is het vreemde, dat het misschien aan de schijf waar windows zelf op staat ligt, aangezien Windows spontaan de pc laat uitvallen en opnieuw opstart. Maar die word niet te warm (althans, heb dat niet kunnen chekken, maar daar heeft die nog nooit last van gehad, lijkt me ook stug dat dat van de een op de andere dag met upgrades van de hardware zo zou zijn, en daarnaast via Linspire Live-Cd kan ik die schijven gewoon lezen/benaderen/toevoegen/verwijderen, echter branden weer niet!). ik verder gezocht, BSoD van windows misschien, nou, leuk allemaal die uitleg hoe dat uit te schakelen, maar daar moet je voor in Windows zelf zijn, en ik kom nog geeneens in de veilige modus???? En dan moet het dat al zijn, in de BIOS staat althans verder niks over het opnieuw opstarten van de pc bij problemen!
Nu heb ik ook de optie windows opnieuw installeren overwogen
Mijn vraag is inmiddels wel duidelijk denk ik, ik hoop dat ik genoeg verteld heb en dat iemand me hiermee zo snel mogelijk kan helpen, samengevat:
- 1 GB naar 2 GB geheugen gegaan (BIOS ziet hem en de settings zijn goed!)
- DVD-lezer naar DVD-brander gegaan (BIOS ziet hem en de settings zijn goed!)
- Windows XP boot opnieuw na laad-scherm windows XP
- Windows XP boot ook opniew bij Veilige modus,
- Kom windows op geen enkele manier in behalve via Systeem reparatie WinXP CD
- Geheugenbanken gewisseld, waarschijnlijk niks mis mee, BIOS ziet de goede 2 GB
- DVD-brander eruit gehaald, zelfde probleem
- Format geen optie, teveel data die nog niet geback-upped is!
- Systeemherstel idem-dito!
- bootcfg, chkdsk, fixboot, fixmbr, haalt allemaal niks uit, probleem blijft.
- pc langere tijd uit laten staan met de stroom eraf, probleem blijft wederom.
- BSoD, als het dat is, kan dat niet uitschakelen zonder in windows te zijn.
- Via Linspire live-boot cd kan ik de schijven gewoon benaderen, maar weer niet branden op cd, op die manier plaats ik ook deze thread nu hier.
- Problemen op Hardware gebied lijken me er niet te zijn, alles wordt herkend e.d.
- Problemen met de windows lijkt me meest voor de hand liggend (vandaar dat ik het in dit topic plaats, Windows Clients)
- echter oplossen zonder format!!!
- Help Help Help, ik ben door mijn kennis heen....
Wie heeft een oplossing, houd wel rekening mee, ik heb geen mogelijkheden tot plaatsen van schijf in andere pc en ik ga niet formatteren opdat er data op staat die niet weg kan/mag! Ik ben door mijn kennis heen, hoop dat ik voldoende informatie gegeven heb, dan ga ik nu slapen en hoop ik z.s.m. wat zinnige antwoorden/vragen te krijgen hier...
M.v.g.
Dj Da Devil
Don't Stop That Body Rock, Don't Stop That Party!