Toon posts:

'Vista' systeem, budget 500.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik Vista geinstalleerd, en de snelheid valt toch extreem tegen. Ik krijg van Microsoft dan ook een pijnlijke 1.0.
Zo ben ik op't idee gekomen om mijn systeem up te graden. (Jaja, ze hebben't voor elkaar gekregen ;)) Nu is mijn budget klein, en ik heb weinig verstandig van de hardware van vandaag de dag.
De huidige specificaties van mijn PC zijn als volgt:
Celeron 2.66ghz, 768mb (512+256 van dat oude) geheugen, Geforce 2 mx/mx400 (?) videokaart.
De rest (dvd brander, monitor, atx kast, 400w voeding) is op zich niet aan vervanging toe dunkt me.
Laatst heb ik nog 2 gelijke 160gb Maxtor sata schijven gekocht, die ik eventueel in raid0 zou willen laten draaien. (Een raid controller op't mobo zou dus prettig zijn)

Daar ik vroeger nog wel redelijk op de hoogte was van de ontwikkelingen op hardware gebied, zie ik nu door de bomen het bos niet meer (al die processoren en geheugenopties). Voor de duidelijkheid, ik denk aan een vervanging van processor, geheugen, videokaart.
Dus wie heeft suggesties? (is het ueberhaupt wel zinvol om up te graden?) Overigens is mijn budget niet echt vast, het gaat me meer om een vlot uitgebalanceerd systeem.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 22:31
Kun je het lijstje geven met de puntentelling per onderdeel van je systeem zoals vista het aangeeft?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Ik weet niet wat je eisen zijn (moet je nog kunnen gamen of internet je er veel op en doe je wat photoshop. Je kunt je mobo+geheugen+CPU+graka verkopen en dan een mobo+Core2Duo+1GB geheugen halen. Als jewilt gamen nog een mid-end GPU en anders volstaat een onboard 6150 ook wel lijkt me (al stukken beter dan dat je nu hebt).

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ben je een overklokker?

Maar dit zou misschien wel wat zijn:

E6300
Asus P5B
1 GB pc 5300
7600GS

Maar wat is de rest van je systeem? Ik heb een vermoeden dat die kast met ingebouwde voeding een Sweex is, wat niet echt aan te raden is bij een zwaar systeem.

[ Voor 48% gewijzigd door hello_moto op 25-12-2006 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de replies!
Wat betreft die puntenverdeling is de videokaart de bottleneck:
Processor: 3,6
Geheugen: 3,9
Grafisch: 1,9
Grafische weergave voor spellen: 1.0
Primaire vaste schijf: 5,3
Het belangrijkste vind ik dat de programma's vlot draaien, vooral naast elkaar. Windows Media Player+MSN+Pokersoftware+Word oid.
Overclocken vind ik niet interessant. De voeding is redelijk nieuw, Switching Power Supply BD-380CB staat erop, 380w dus. Ik weet niet hoe goed-ie is, hoe check ik dat...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
vervang alleen je grafische kaart en je zal al heel wat meer scoren ;)
Imho is die score ook maar bullshit: dat een GF2MX geen gamekaartje is, wist je vast zonder die test ook. En veel meer dan dat vertelt de test je ook niet.

Verwijderd

Door te kijken of het een bekend merk is; klinkt mij niet echt bekend in de oren ( :P ), het lijkt er meer op dat het de beschrijving is, dus zal wel zo'n merkloos dingetje zijn -> sweex bagger dus waarschijnlijk ;)

BD-380CB in google leverde niets op, dus ik zou even kijken of je een merk kunt vinden en anders mag je er vanuit gaan dat het een sweex-rotzooi-voeding is ;) Je kunt het ook voelen, goedkope voedingen zijn licht, goede zwaar :+

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 20:56

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, mijn 'cijfers' zijn ook niet perfect (amd xp2500+ @3200+, 2GB ram, Radeon 9600)
  • Processor: 3,7
  • Memory: 4.2
  • Graphics: 4.1
  • Gaming graphics: 3.7
  • Primairy hard disk: 5,3
Vergelijkbaar met de jouwe, op de videokaart na natuurlijk, en alles draait soepel.
Vista leunt behoorlijk op de prestaties van je videokaart, dus misschien is een upgrade daarvan voorlopig al genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me eerlijk gezegd niet per se om de cijfers, maar dat hij gewoon erg traag loopt. En aero draait niet, maar ik weet niet of ik dat mis.

Verwijderd

wat je kan doen is

Asrock 945conroe chip (60euro)
deze is vista premium ready

Zet er een intel 805d (dual core) of intel 900 serie (ook dualcore) (100euro ongeveer)

2x512mb of 1x1024mb ddr2 (maak zelf je keuze ) (zelf heb ik 2x512ddr op 667bus 120euro)

Je kan gebruik maken van de onbourd intel 950 extrame videokaart chip deze is hdtv ready (je krijg een dvi kaartje er bij) ( windows vista premium ready)

Geluidskaart is onbourd (hd-audio)

kosten totaal 280euro

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 02:11 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:10:
wat je kan doen is

Zet er een intel 805d (dual core) of intel 900 serie (ook dualcore) (100euro ongeveer)

2x512mb of 1x1024mb ddr2 (maak zelf je keuze ) (zelf heb ik 2x512ddr op 667bus 120euro)

Je kan gebruik maken van de onbourd intel 950 extrame videokaart chip deze is hdtv ready (je krijg een dvi kaartje er bij)

kosten totaal 280euro
Met die onboard videochip kun je Aero of ander grafisch gemak dus wel vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 25-12-2006 02:12 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:16
Waarom zou je Aero willen draaien, transparente vensters etc.. lijkt me nou niet echt een nuttige toevoeging aan een OS

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mad-dog schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:48:
Waarom zou je Aero willen draaien, transparente vensters etc.. lijkt me nou niet echt een nuttige toevoeging aan een OS
Misschien vindt de TS van wel. Het was ook slechts bedoelt als constatering. Het is wel iets om rekening mee te houden.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
aero is wel degelijk mogelijk daarmee, je hebt minimaal 512mb werkgeheugen nodig, in je systeem. de videokaart moet pixel shader 2.0 hebben en minimaal 128mb. voldoet ie dus helemaal aan. niet voor niks is het moederbord vista home premium ready

• skelleniels
  • Laatst online: 30-01 22:41
Oh, ik zou gewoon upgraden naar 1 gigabyte ramgeheugen(pc3200) en een geforce 5200(die kan aero draaien, heb het zelf op mijn athlon 1800 en 1 giga ram en geforce 5200 en ik kan zelfs nog wat gamen, alleen is die geforce de bottleneck dan). Het is dat ramgeheugen dat jouw pc zo traag maakt. Vista alleen al bij het opstarten heeft meer dan 500 MB nodig. Met 1 giga ram kun je die lichte taken makkelijk doen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Ik zou kijken of ik de celeron cpu kan vervangen voor een pentium versie van die socket, daar die ook niet veel meer kosten maar wel een flinke boost geven , en een geforce fx 7600 of 7900 aanschaffen , dan ben je voor weinig geld klaar , ook kun je eventueel kijken of er werkgeheugen bij kan .

Verwijderd

misschien is het een idee om een 7300GT te nemen? 256 GDDR3 begint vanaf 78 euries.(aangezien je geen gamer bent, hoef je er niet zo veel geld aan te geven).
http://tweakers.net/price...ceMin=0&priceMax=&land=NL
benchmarks:
http://www.ixbt.com/video2/g73-3-d.shtml#p17

edit: typo

edit: die zijn natuurlijk weer allemaal "inbestelling". de duurdere van 93 euries is wel te leveren.
http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 09:23 ]

Verwijderd

wat je kan doen is

Je kan gebruik maken van de onbourd intel 950 extrame videokaart chip deze is hdtv ready (je krijg een dvi kaartje er bij) ( windows vista premium ready)

kosten totaal 280euro
Sorry hoor maar een gebruikt cpu te gaan gebruiken en extra mem en dan nog een anderen videokaart te gaan gebruiken ????? (bijna net zo duur als nieuw)

Is mijn idee toch wel beter.
Ik heb de zelfde systeem als hier boven bescheven en het werk goed
Hij heeft een budget tot 500euro en vind zijn ouwe zooi te langzaam geworden .

Verwijderd

Als ik zou was zou ik wachten op een net Mobo-tje waarin een degelijke geïntegreerde video kaart opzit die gewoon Vista ready is. (Aero e.d.)

Daarbij gewoon een goedkope simpele A64 kopen of C2D en je kan voor jouw gebruik weer jaren vooruit.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wellicht een handige tip voor je: op de site van CT staat een moederboarden test met daarin onboard videokaarten die geschikt zijn voor Vista(en Aero). Ze vergelijken het daar geloof ik ook met een budget videokaart die je erin kan stoppen. Zelf zou ik wel gaan voor zon onboard geval, je kan daarna altijd nog van videokaart upgraden aangezien de meesten wel een PCI-X over hebben.

http://www1.fnl.nl/ct/softlinks/2007/01/graphics-inbegrepen/

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Die punten telling moet je je niet teveel aan ophangen.
Vista geeft mijn 8800GTS ook een 1.0. :/

Drivers is daar het probleem...

Verwijderd

Voor 500 euro kan je toch makkelijk een goeie upgrade maken?! Die beter is dan een mobo met onboard video crap. Die snoepen systeem geheugen en dat komt natuurlijk de prestaties niet ten goede.(vista heeft zelf 500mb nodig heeft. Daar overheen komt dan het geheugen voor de onboard videokaart).
zal es ff een proberen....
  • Gainward GeForce 7300GT 256MB 1.4ns DDR3 ,PCI-Express 94
  • OCZ Value PC4200 DDR2 2048MB Dual Pack 194.01
  • Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED 184.5
  • Asrock Conroexfire ESATA 2, Intel 945P 80
totaal 552,51

ik zit er nu boven, maar je hebt dan wel 2gb intern geheugen, een snelle videokaart, een snelle processor. dit is bij komplett.nl.

zal nog ff door gaan kijken of het ergens goedkoper kan :)
  • Asus Videokaart PCI-e GeForce 7300GT TOP 128MB DVI/TV 73.00
  • Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB Box 178.50
  • MSI P965 Neo-F iP965, SATA2 RAID, GLAN, 8CH 99.00
  • TwinMOS 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 189.00
€ 539.50
bij 4launch.nl(mijn personal favo webshop).
voor deel van deze set up is beter moederbord(alhoewel, zijn er nog steeds genoeg problemen mee :(, goedkoop is altijd lastig, met de asrock zijn denk ik net zo veel problemen.), maar een slechtere videokaart(maar 128mb geheugen, WEL GDDR3, in tegenstelling met de rest wat GDDR2 heeft).

verder ben ik het met de mensen onder rond mij niet eens, uit ervaring met vista(op een acer laptop 1gb geheugen 1,8 ghz turion(single core) met een x700, later up gegrade naar 1,5gb) weet ik dat het als dikke stroop liep(met AERO aan). daarom zou ik toch liever iets meer uit geven(goed koop blijft duurkoop vind ik, prijs prestatie daar gaat het om), zodat je het echt lekker kan draaien en niet dat je je tijd loopt te verdoen met wachten. wat ik hier mee bedoel is dus dat onboard video niet iets is wat je zou aanraaden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 11:52 ]

• GENETX
Ik zou geen Asrock nemen. Heb hier wel problemen met een budget mobo, rete instabiel en traag. Een Asus oid geeft zoveel meerwaarde, je hele systeem leunt er op. Je hoeft echt niet een superdeluxe oid, maar gewoon een stabiel a-merk. 1GB is genoeg voor Vista, draai het zelf ook. Pak gewoon een mobo met een nVidia 6150 chip. Goed genoeg voor aero (is helemaal niet zwaar en vista leunt er ook niet op, het gaat puur om shader 2.0). Verder maakt die gehakt van een GeForce 2 MX400 natuurlijk en is vergelijkbaar met een 5200 lijkt me. Verder heeft hij HD ondersteuning, dat is mooi meegenomen. Je kan er altijd nog 1 bij doen als je echt gaat gamen.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Als je upgrade naar een beter systeem zou ik ook de behuizing vervangen en kiezen voor een betere voeding. Aangezien je voeding misschien niet krachtig genoeg is tenzij dat natuurlijk een voeding is van Enermax, Antec, Coolermaster etc.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/phreaky/pc2.png

Op de behuizing + voeding zou je dus evt. +/- 90 Euro kunnen besparen. En kiezen voor 2GB geheugen ipv. 1GB

Verwijderd

Mag ik eens vragen waar je die test kan doen met al die punten :*) ?
Ik wil wel eens weten of mijn systeem het kan draaien.
Thankx

Verwijderd

RoD schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:11:
[...]

Met die onboard videochip kun je Aero of ander grafisch gemak dus wel vergeten.
Je schept zo wel de mogelijkheid om later toch nog te upgraden naar een betere videokaart..

• GENETX
Ik zou dus niet een Asrock nemen, neem gewoon een Asus oid, problemen met je mobo wil je absoluut niet! Verder zou de TS nog een DVD-brander kunnen kopen en een HDD van 80GB, of misschien heb je die nog wel daarin, en zijn oude bak op marktplaats gooien, daar kun je ook nog wel wat voor krijgen, dan kun je 2GB nemen en misschien nog een goede graka ook! Op marktplaats krijg je met snel kijken voor die bak nog wel 200 euro of iets meer. Dan is je budget al 700 euro. Daar kun je een hele mooie bak van maken, doe alleen jezelf een lol en haal geen asrock, maar gewoon een A-merk.

* GENETX ziet de PC van zn vader nog altijd vastlopen en traag gaan op een budget soltek moederboard 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door GENETX op 25-12-2006 11:44 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50

Blergh stop nou eens met 8xx serie processoren van Intel aan te bevelen.
DIt zijn gewoon je reinste kachels... de 9xx serie is een stuk koeler.... (en niet zoveel duurer)
Denk ook aan de 380W voeding, die warmte energie moet wel opgewekt worden....

Verwijderd

http://windowsvistablog.c...dex-an-in-depth-look.aspx

misschien interessant om te lezen?!

verder over die voeding, persoonlijk denk ik dat ie het makkelijk trekt. denk niet dat zijn systeem (tenminste met een 6300) 400 watt gaat trekken. denk zelf dat ie maar net over de 200 gaat komen.

offtopic:
[quote]Mag ik eens vragen waar je die test kan doen met al die punten :*) ?
Thankx[/quote]

http://www.microsoft.com/...gradeadvisor/default.mspx
alstu!(je kan ook zelf googlen he ;))

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 12:11 ]

Verwijderd

rdfeij schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:42:
[...]

Blergh stop nou eens met 8xx serie processoren van Intel aan te bevelen.
DIt zijn gewoon je reinste kachels... de 9xx serie is een stuk koeler.... (en niet zoveel duurer)
Denk ook aan de 380W voeding, die warmte energie moet wel opgewekt worden....
sorry hoor maar ik houw zijn budget aan
Terwijl ik zeg dat hij een 805 kan nemen voor 80euro of iets duurderen van 900serie.
Verder heb ik al meerden asrock borden hier in huis die gewoon stabiel 24uur draaien.
Alleen een asrock bordje is geen overklok bordje (weet niet of hij dat zoekt)

Verder heb ik een nvidia met onbourd video gehad voor amd
Dit was een drama kwa snelheid kwa omgeving (losse kaart losse het op)
Nu maak ik gebruik van een intel 950 systeem en loopt een stuk beter kwa aanvoel.

mijn mce systeem was
amd 64 3500+
asrock vsta nvidia 6150

nu
intel 805 dualcore
asrock vsta intel945

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:10:
[...]
sorry hoor maar ik houw zijn budget aan
Terwijl ik zeg dat hij een 805 kan nemen voor 80euro of iets duurderen van 900serie.
lap text!
die serie is achterhaald! nu weet ik dat niet iedereen geld heeft voor een C2D. maar een ding(eigenlijk 2) weet ik wel en dat is dat de goedkoopste C2D rondjes loopt om de 8xx en 9xx series EN VEEL zuiniger is en DAT merk je in je portomonee over langere tijd. dus ik zeg het nog maals: goed koop is in vele gevallen, duurkoop.

edit: typo

verder ook nog, in een budget van 500 euro, past een C2D best!

edit 2"
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:10:
[...]
Nu maak ik gebruik van een intel 950 systeem en loopt een stuk beter kwa aanvoel.
[...]
nu
intel 805 dualcore
asrock vsta intel945
wat heb je nu een 805 of een 950....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle input jongens, vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de 2e suggestie van Reinman (met 2GB geheugen, RAID). Qua gamen heb ik geen eisen, speel af en toe misschien wat Red Alert 2.
Waarschijnlijk ga ik binnenkort nog wel een nieuwe 21"+ tft kopen (heb nu 21"crt), ik weet niet of dat invloed kan hebben op keuze van een videokaart? (hdmi/hdtv?)

Verder ben ik benieuwd wat het voordeel van een nieuwe kast+voeding is, daar ik recent voeding heb vervangen. Ik hoop eigenlijk een systeem samen te stellen zonder echte bottleneck, die gewoon goed vlot is. Als ik nu muziek heb draaien, draait Internet Explorer niet eens lekker (multitabbed).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:27:
Bedankt voor alle input jongens, vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de 2e suggestie van Reinman (met 2GB geheugen, RAID). Qua gamen heb ik geen eisen, speel af en toe misschien wat Red Alert 2.
Waarschijnlijk ga ik binnenkort nog wel een nieuwe 21"+ tft kopen (heb nu 21"crt), ik weet niet of dat invloed kan hebben op keuze van een videokaart?

Verder ben ik benieuwd wat het voordeel van een nieuwe kast+voeding is, daar ik recent voeding heb vervangen. Ik hoop eigenlijk een systeem samen te stellen zonder echte bottleneck, die gewoon goed vlot is. Als ik nu muziek heb draaien, draait Internet Explorer niet eens lekker (multitabbed).
die 21" heeft in zo verre invloed dat het er om gaat of je games in je native resolutie wil draaien. Bij RA2 is dat totaal niet interessant, omdat deze geen 3d graphics heeft. Verder denk ik dat als je op hogere resoluties gaat gamen met iets modernere spellen(WOW maybe?) dat die 7300GT het nog net kan trekken(http://www.ixbt.com/video2/g73-3-d.shtml#p17 nog maals, op 1600x1200 51 FPS met AA4x en ANIS16x nog 28 frames met farcry). Zeker in combinatie met een C2D allendale en 2GB geheugen.

ik denk dat het komt omdat je geheugen te vol zit ;). Op de laptop met 1GB sloke Vista bijna 75% van de resources op. Dan hou je niet veel over voor andere dingen(wel kan je dan genieten van het mooie achtergrondje ;)).

edit: wat vergeten

De voeding: ik heb verder naar boven al es gezegt dat de voeding het systeem wat ik aangaf met gemak gaat trekken(denk dat zelfs een Q-tek het wel had kunnen trekken, maar pin me daar niet op vast dan ;))

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 12:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:00:
http://windowsvistablog.c...dex-an-in-depth-look.aspx

misschien interessant om te lezen?!

verder over die voeding, persoonlijk denk ik dat ie het makkelijk trekt. denk niet dat zijn systeem (tenminste met een 6300) 400 watt gaat trekken. denk zelf dat ie maar net over de 200 gaat komen.

offtopic:
[quote]Mag ik eens vragen waar je die test kan doen met al die punten :*) ?
Thankx[/quote]

http://www.microsoft.com/...gradeadvisor/default.mspx
alstu!(je kan ook zelf googlen he ;))

Danku!
ik wist niet hoe ik het op google moest intikken dus...

BEDANKT!

Verwijderd

Topicstarter
W1LL3M schreef op maandag 25 december 2006 @ 01:06:
Tja, mijn 'cijfers' zijn ook niet perfect (amd xp2500+ @3200+, 2GB ram, Radeon 9600)
  • Processor: 3,7
  • Memory: 4.2
  • Graphics: 4.1
  • Gaming graphics: 3.7
  • Primairy hard disk: 5,3
Hoe kan het dat je maar 4.2 punten krijgt op memory?!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, wat is C2D?

• Aloys
  • Niet online
C2D = Core 2 Duo, en dat is de nieuwste serie processsors van intel. Deze processors zijn enorm snel in vergelijking met de pentium4/pentium D

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 19:16
haha upgrade advisor support geen xp64 8)7

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 15:40
Een 6400 vind ik een beetje overkill, op dit budget

W8 nog even en neem de e4300 (staat in pricewatch) voor 150 euro, of een e6300 voor 180 euro. (en klok ze daarna een beetje over)

Neem dan een goed moederbord, de Asus P5B of de Gigabyte GA-965P-DS3

En dan met de specs die hierboven genoemd zijn, dan heb je een best systeem lijkt me

No Shame, only Fame!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:20:
[...]
Hoe kan het dat je maar 4.2 punten krijgt op memory?!
heel simpel. memory bandwith. oftewel, hoe veel data kan het geheugen verstouwen. DDR geheugen op 400mhz kan minder data verstouwen dan DDR2 op een hogere klok, 800mhz. dus volume zegt niet alles(maar wel het meeste :p).
mijn excuses voor het door elkaar gebruiken van termen en afkortingen.

C2D = core 2 duo, zo als boven al gezegt is. Wat ook al gezegt is dat het de nieuwe core ontwerpen zijn van intel. welke veel sneller zijn dan de pentium 4 series en de daarvan afgelijde pentium D series(ook wel netburst ontwerp genoemd).
In C2D heb je ook verschillende 'core' ontwerpen.
code naam 'allendale' is een core 2 duo processor met 2 cores en 2 mb lvl 2 cash.
code naam 'conroe' is een core 2 duo processor met 2 cores en 4 mb lvl 2 cash.
de cash maakt inprinciepe niet zo heel erg veel uit in preformance (verschilt per programma tot wel 10% in voordeel van meer cash). oh en cash is een soort van geheugen op de processor ;).

je moet toch wat op die saaie kerst dagen..... ;)

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025

sonny

Life's not over till you_

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:39:
Mag ik eens vragen waar je die test kan doen met al die punten :*) ?
Thankx
Deze site is ook wel handig http://www.pcpitstop.com/vistaready/default.asp?AdID=256892

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

Verwijderd

dat ben ik niet met je eens: fout melding:

We apologize, but the test requires IE5+ running Microsoft Windows.

op firefox 2.0.0.1.

Verwijderd

als ik die test doe krijg ik geen punten zoals jullie gepost hebben...
Hoe komt dit?

Verwijderd

Gwn in Internet explorer en het lukt wel hoor :P . Ik ben vista compatible !
Mar die punten weet ik niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 00:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:02:
als ik die test doe krijg ik geen punten zoals jullie gepost hebben...
Hoe komt dit?
Geen idee? welke test? die je van gedownload hebt? doet je genuine advantage meuk het wel?
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:04:
Gwn in Internet explorer en het lukt wel hoor :P . Ik ben vista compatible !
Mar die punten weet ik niet.
Ik weiger internet explorer te gebruiken, sites die firefox niet ondersteunen, zijn het niet waard om te bezoeken :D.
Vista compatable is niet zo moeilijk(basis), de vraag is, of je de AERO(premium) interface kan draaien.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:01:
Zojuist heb ik Vista geinstalleerd, en de snelheid valt toch extreem tegen. Ik krijg van Microsoft dan ook een pijnlijke 1.0.

De huidige specificaties van mijn PC zijn als volgt:
Celeron 2.66ghz, 768mb (512+256 van dat oude) geheugen, Geforce 2 mx/mx400 (?) videokaart.
De rest (dvd brander, monitor, atx kast, 400w voeding) is op zich niet aan vervanging toe dunkt me.
Laatst heb ik nog 2 gelijke 160gb Maxtor sata schijven gekocht, die ik eventueel in raid0 zou willen laten draaien. (Een raid controller op't mobo zou dus prettig zijn)
CPU
Voldoende voor Vista, ik neem aan dat je S478 hebt, in dat geval is een upgrade naar een 3,06GHz (533FSB) of een 3+ GHz P4 een goede upgrade en ook bij lange na niet zo duur als een nieuw moederbord, hippe Core 2 Duo CPu en DDR2 ram.

RAM
768MB is ruim genoeg om Vista goed op te draaien, zolang je het maar bij standaardtaken houdt. Voor gamen is 1GB een must, liefst nog iets meer. Volgens mij kun je met een 512+256MB module geen dualchannel draaien, dus daar loop je veel performance mis (ook voor je CPU vervelend). Overweeg een kitje van twee identieke modules. 2x512MB is goenoeg, maar als je budget het toelaat kun je ook voor 2x1GB gaan.

Videokaart
Rampzalig voor Vista, veel te oud en traag. Er is genoeg moois te koop voor AGP, dus een upgrade naar GF7600 of X1600 series kaart is zeker niet verkeerd.

Rest
Zoals je zegt, prima in orde.

Dus met de volgende boodschappen kom je een heel eind:
- Nieuwe CPU (100 euro max)
- Geheugenupgrade (40 euro voor een extra 512MB module, 90 euro voor een 1GB module)
- Videokaart (afhankelijk van de gewenste snelheid 60 tot 240 euro)

Alledrie samen kun je prima onder de 500 euro blijven en toch een vlot systeem hebben. Mijn laptop ter vergelijking heeft 1GB ram, een 3.4GHz P4 en een ATi 9800 videokaart en deze draait Vista perfect. Ook met games als Farcry en Anno 1701 doet de laptop het onder Vista goed.

Goud is geen geld

Verwijderd

frankknopers schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:16:
Alledrie samen kun je prima onder de 500 euro blijven en toch een vlot systeem hebben. Mijn laptop ter vergelijking heeft 1GB ram, een 3.4GHz P4 en een ATi 9800 videokaart en deze draait Vista perfect. Ook met games als Farcry en Anno 1701 doet de laptop het onder Vista goed.
zo zie je maar hoe persoonlijk het is. Verder vraag ik nu aan jouw wat is "perfect"? ik vond het op mijn acer 1.8 ghz turion(singel core) 1GB en x700 erg traag. ik vergelijk het met ubuntu met compiz.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je bent intussen al zodanig op weg geholpen dat je nu wel door de bomen het bos kunt zien. Loop zelf verder het pad af en zoek zelf de laatste kleine dingetjes uit. Op die manier leer je veel meer over het product waar die smak met geld nou heen gaat uiteindelijk. Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? is overigens aangeraden leesvoer hier; in het desbetreffende topic kun je het beleid vinden dat we voeren m.b.t. dit soort topics (waar dit topic niet geheel aan voldoet ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 26-12-2006 00:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.