Toon posts:

Beeld van mijn Fujitsu Siemens M3438G is corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb een Fujitsu siemens M3438G lap met een Nvidia Geforce Go 6800 256 mb grafische kaart. Deze is onlangs defect geraakt, tenminste, dat vermoed ik. Het beeld raakte ineens wit met een gedeelte een verfijnde overgang naar zwart. Als ik de laptop in de veilige modus opstart dan krijg ik gewoon beeld. Via deze weg kan ik de Nvidia drivers verwijderen waardoor ik ook buiten de veilige modus beeld heb. Maar zodra ik de Nvidia drivers installeer krijg ik hetzelfde, zelfs na een complete format.

Oh, tijdens de installatie van windows zag ik ook dat een aantal letters niet of anders werden weergegeven. Weet iemand hier misschien iets van? Of waar het aan zou kunnen liggen?

Waar zijn deze mini agp/pci's te koop in Nederland? Garantie is by the way net verlopen :(

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Indien je GPU shared mem gebruikt (betwijfel ik, maar wellicht verkeerde type aangegeven) kan een rondje memtest je geheugen als boosdoener uitsluiten.

Anders is het mogelijk een mxm(? ben even onzeker over de term) kaart kopen ter vervanging, mist je laptop dit ondersteund.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 18:45
Op deze of die site kan je ze aanschaffen. Allebei niet in Nederland trouwens. Maar met name de eerste site schijnt erg betrouwbaar te zijn. Als het niet werkt kan je het weer terugsturen. Min de verzendkosten weliswaar.

Ik heb ook een M3438G waarvan de geforce 6800 nog prima is maar ik zit te twijfelen over een upgrade naar een 7900 of iets dergelijks. Kost wel wat maar ik kan geen afscheid nemen van mijn Fujitsu-Siemens laptopje.

De videokaarten die in de M3438G gaan is MXM type 3 trouwens.

Of Mozlan, dan koop jij mijn 6800 kaart en ik een andere ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn1899 op 25-12-2006 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Martijn1899 schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:44:
Op deze of die site kan je ze aanschaffen. Allebei niet in Nederland trouwens. Maar met name de eerste site schijnt erg betrouwbaar te zijn. Als het niet werkt kan je het weer terugsturen. Min de verzendkosten weliswaar.

Ik heb ook een M3438G waarvan de geforce 6800 nog prima is maar ik zit te twijfelen over een upgrade naar een 7900 of iets dergelijks. Kost wel wat maar ik kan geen afscheid nemen van mijn Fujitsu-Siemens laptopje.

De videokaarten die in de M3438G gaan is MXM type 3 trouwens.

Of Mozlan, dan koop jij mijn 6800 kaart en ik een andere ;)
hmmm... als eerst, bedankt voor deze informatie. Ik zou hier niet snel op zijn gekomen tijdens mijn zoektocht. Intressanter is jouw aanbod hahahahahaha.... maar wanneer verwacht je om die upgraid naar 7900 te doen?

Verwijderd

Je hebt het probleem niet als je gewoon Windows drivers gebruikt (dus non-nVidia drivers). Hierdoor kun je toch zeggen dat het een driver issue is?

Probeer eens officiele F&S drivers: http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html
Anders kun je ook LaptopVideo2Go drivers gebruiken, veel mensen hebben daar goede ervaringen mee.

Veel geluk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:12:
Je hebt het probleem niet als je gewoon Windows drivers gebruikt (dus non-nVidia drivers). Hierdoor kun je toch zeggen dat het een driver issue is?

Probeer eens officiele F&S drivers: http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html
Anders kun je ook LaptopVideo2Go drivers gebruiken, veel mensen hebben daar goede ervaringen mee.

Veel geluk.
De nividia drivers zijn nodig om de kaart optimaal te gebruiken. windowsdrivers zijn niet voldoende de nvidia chip te aktiveren. Zodra ik de drivers installeer, dan krijg ik geen beeld. Dus de drivers die samen met de laptop zijn meegeleverd plus de updates.

Op dit moment werk ik alleen met de windowsdrivers, en daarmee kan ik WoW niet op gangzetten.

Ik heb ook een externe scherm geprobeerd en die gaf ook hetzelfde probleem.

Kan haast niet anders dan dat de kaart stuk is.

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 18:45
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:33:
[...]

De nividia drivers zijn nodig om de kaart optimaal te gebruiken. windowsdrivers zijn niet voldoende de nvidia chip te aktiveren. Zodra ik de drivers installeer, dan krijg ik geen beeld. Dus de drivers die samen met de laptop zijn meegeleverd plus de updates.

Op dit moment werk ik alleen met de windowsdrivers, en daarmee kan ik WoW niet op gangzetten.

Ik heb ook een externe scherm geprobeerd en die gaf ook hetzelfde probleem.

Kan haast niet anders dan dat de kaart stuk is.
Ik sta op een wachtlijst voor de 7900 GS, dus ik wil graag zo snel mogelijk die nieuwe kaart erin zetten.

Maar heb jij je kaart overgeklokt? Dat zou kunnen verklaren waarom hij kapot is, want verder wordt hij niet eens super warm volgens mij. Voeg me anders even toe op msn voor de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
nee, niet overgeklokt, maar warm wordt de lap wel eens, zeker wanneer ik aan het gamen ben.
Pagina: 1