Toon posts:

Welke cooler voor Socket A?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een AMD Athlon XP Socket A (462) processor (2400+). De cooler die er nu inzit, zo'n goedkope zwarte maakt een gigantische herrie. Ook valt de computer soms uit omdat hij te warm wordt. Nu ben ik op zoek naar een goede nieuwe cooler.
De vereisten:
Onder alle omstandigheden muisstil.
Hooguit tot rond de 50 euro.

Alvast bedankt!

Fijne feestdagen!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Er zijn genoeg tests geweest van socket A koelers. Zoek met behulp van Google deze tests op en lees ze door. Zoek de bijbehorende prijzen op en je vind vast wel een goede voor minder dan 50 euro.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Zelf gebruik ik een Thermaltake Volcano 12, maar vooral een zo'n grote Zalman van 80mm (oid) valt erg aan te raden (paste bij mij niet). Overigens is zoals gezegd dit wel een google vraag. Er zijn talloze testen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens bij de Zalman's, toch de meest gebruikte en stilste koelers.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Arctic coolers zijn vaak ook erg goed, en makkelijk te installeren. Sinds ik mijn P4 en Celeron 2.4 Ghz Arctic cooler heb gegeven zijn ze heerlijk stil en koel. En Arctic is vaak een stuk goedkoper dan Zalman.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

alleen de zalman 6000kan bij jouw er op.
Veel belangrijker is of jouw moederbord wel 4gaatjes rond de socket heb zitten.
Anders kan je die zalman en meerderen koelers die gebruik maken van die 4gaten vergeten.

En kom je op een goedkopere kut koeler uit.
Je kan altijd je fan vernieuwen voor een meer airflow zodat het systeem minder warm word.
Kijk gelijk even of er stof in je koelribben zit van je koelblok.
Je kan ook de pasta op de cpu vervangen voor artic zilver (3graden koeler is meestal)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een K7S41GX moederbord en mijn oog is gevallen op de Zalman CNPS7000B-Cu. Is dat mogelijk?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 16:48
Ik heb deze cooler van Nexus en ik ben er erg tevreden over.

Installatie was makkelijk (en t was mijn eerste keer!), het lawaai is stukken minder geworden en hij was niet duur (pricewatch)

Oh en de compabiliteit van die Zalman met je moederbord kun je checken op de site van Zalman, staat per product aangegeven (omdat t kerst is ben ik zo lief geweest om vast jouw gewenste koeler op te zoeken).

[ Voor 29% gewijzigd door migchiell op 24-12-2006 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord staat er niet tussen. Wat nu??? :?

Verwijderd

migchiell schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:46:
Ik heb deze cooler van Nexus en ik ben er erg tevreden over.

Installatie was makkelijk (en t was mijn eerste keer!), het lawaai is stukken minder geworden en hij was niet duur (pricewatch)

Oh en de compabiliteit van die Zalman met je moederbord kun je checken op de site van Zalman, staat per product aangegeven (omdat t kerst is ben ik zo lief geweest om vast jouw gewenste koeler op te zoeken).
Welk temperaturen bereik je met deze cooler en op welk snelheid heb je je CPU draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:02:
dan zal je even moeten gaan meten. Op de link die je gegeven is staat aangegeven waar je op moet letten en aan de hand daarvan kun je prima opmeten of hij gaat passen of niet :)

@hierboven als je geinteresseerd ben in de resultaten van die zalman cnps7000AlCu. Die heb ik erin zitten en draait altijd op 5 volt (laagste stand) met prima temperaturen (athlon xp-m @2300mhz @ 1,575v) heb hem ook op een 2500+ @ stock @ 1.65v gehad en daar draaide hij op z'n laagste stand ook met acceptabele temperaturen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 00:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:02:
Over welke koeler heb ?

Oke jij kan alleen een zalman 6000serie er op zetten.
Je kan wel een 7000serie er op zetten (als er ruimte voor is kan je na meten kwa groote van de koeler)(gegevens staan bij zalman)

Alleen bij de 7000serie krijg je geen bevestegings blokjes voor socket a
Ik heb nog zo setje liggen voor socket a zodat je eventueel als er ruimte is zo 7000serie er op kan zetten.

Ik kan je vast vertellen dat een zalman 6000 puur coper niet goed koelt. (52graden onder game met amd xp-m 2400mhz op 1,65volt )

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Zalman 7000b of deze van gigabyte (gebruik ik zelf ook) linkje
Die van Gigabyte heb je geen schroeven voor nodig, simpel bevestigen aan de socket dmv clip.

[ Voor 19% gewijzigd door RoadKill21 op 25-12-2006 01:22 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon rond in de online prijslijsten, de websites van de koelerfabrikanten, de reviews die je via Google kunt vinden en de ervaringen die je in Tweaking & Cooling Algemeen kunt vinden :)

Gebrek aan inzet + research, topic dicht dus. Zie verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.