Kwil graag een laptop kopen....

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
Die vergelijkbare specs heeft als een macbook-pro... Ik moet een laptop aanschaffen omdat ik op kamers ga en de pc van thuis niet mee neem (niet mee krijg :( )
Ik wil er graag er mee kunnen gamen en aangezien een gewone macbook geen gamers laptop is wordt het al gauw een macbookpro maar die dingen kosten mij gewoon veels te veel geld :(
damnz die macbooks zien dr zo oogverblinden uit..
Zijn er laptops die ongeveer de specs hebben als een macbookpro en zoja zijn ze dan ook een stuk goedkoper en zijn er verder laptops die er design wise ook mooi uitzien?

* 2,16-GHz Intel Core 2 Duo
* Resolutie van 1440 x 900
* 1 GB geheugen
* 120-GB harde schijf1
* 6x double-layer SuperDrive
* ATI Mobility Radeon X1600 grafische processor met 128 MB SDRAM

* 2,33-GHz Intel Core 2 Duo
* Resolutie van 1440 x 900
* 2 GB geheugen
* 120-GB harde schijf1
* 6x double-layer SuperDrive
* ATI Mobility Radeon X1600 grafische processor met 256 MB SDRAM

Zijn de specs van een macbookpro
15.4 ich versies

grtz p-nut

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
Wat is je budget? Wat heb jezelf gedaan, buiten dat je naar Apple.nl bent geweest. Dit is volgens mij namelijk niet de manier om een topic te openen. Laat even zien wat jezelf hebt gevonden.

Tip: Gebruik de pricewatch die op Tweakers.net wordt aangeboden.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Als ik die titel zo zie zou ik zeggen: gefeliciteerd dat je een laptop wil kopen, en dan.. Sorry maar zoek bij bekende merken zoals Asus, Dell, HP, IBM etc wat er op lijkt en vertel ons je budget. Dan kunnen we aan de hand van die modellen kijken wat bij je past en wat de voor en nadelen van die laptops zijn. Probeer iig laptops te vinden. Wat ga je er trouwens mee doen naast gamen? Voor photoshop e.d. is een hoge resolutie mooi. Game je en internet je er wat op dan zou 1280x800 genoeg zijn en dan zijn er veelmeer modellen die aan de eisen voldoen.

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
Ik heb een aantal topics gevolgd op tweakers maar ik dacht een wat specifiekere topic te maken.
Welke Laptop? MSI S271, Averatec 4360 of Asus A8Jn

Laptop advies

verder heb ik meerdere keren gelezen dat acer niet het meest geschikte is omdat ze na een jaar gebruik vele gebreken vertonen... (uit elkaar vallen :O )
en vele laptops hebben maar max 2gig intern geheugen waar een macbook 3gig aankan

en ik heb minimaal 1000euro te spenderen en max 1500... (eventueel wat meer als ik er meer voordeel uithaal)

Ik volg een grafische opleiding CMD Communication and Multimediadesign
http://www.cmd-breda.nl/ ik werk met progamma's als: photoshop, illustrator, idesign, adobe premiere krijg ook als het goed is ook 3D programma’s komend jaar...
dus hij moet de ook wat zwaardere progamma's aankunnen.

verder vind ik het belangrijk dat ie lekker mobiel is en een goede batterij duur (voor als ik een keertje reis)

[ Voor 38% gewijzigd door P-Nut op 24-12-2006 23:39 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is nu de bedoeling dat je zelf een aantal laptops gaat bekijken, en zelf kijkt wat er goed en slecht aan is. Dan geef je hier dat lijstje met je uitleg, en kan je specifieke vragen stellen. Het is niet de bedoeling dat je vraagt om welke laptops je moet bekijken, je moet zelf eerst zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 11:46

EnnaN

Toys in the attic

@3 gig geheugen: je moet 64 bits windows draaien als je meer dan 2 gig aan wilt...

sig

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
EnnaN schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:02:
@3 gig geheugen: je moet 64 bits windows draaien als je meer dan 2 gig aan wilt...
Onzin. Je moet 64bit Windows draaien wil je gebruik kunnen maken van 4GB geheugen, omdat het limiet op 3.5GB zit bij 32bit, maar 3GB kan best.

The devil is in the details.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 11:46

EnnaN

Toys in the attic

u sure? ik was er van overtuigd dat het limiet op 2 gig lag. well, if you say so :) .. misschien moet ik niet posten na de whisky :)

sig

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

EnnaN schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:02:
Je kunt ook de /PAE switch gebruiken onder 32bits windows.

Als je macbooks zo leuk vind, ga dan voor een Asus (gezien Asustek ook een aantal macbooks maakt).

Persoonlijk zou ik echter voor een MSI gaan, maar dat is meer omdat de kwaliteit van die dingen me zeer goed bevalt (heb zelf een S260 die ten eerste niet duur was en nog eens heerlijk degelijk zijn).

Maar zoals eerder gezegd in dit topic, wat heb je zelf al gezocht?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Als je 4GB geheugen in een XP systeem propt dan geeft Windows aan dat er maar 3.5GB aanwezig is, waar dan wel gewoon mee te werken is.

The devil is in the details.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Sommige laptops geven 2GB max aan zoals die van mij. Ik weet eigenlijk wel zeker dat de AMD K8 Mem controller wel meer slikt, echter zijn er amper reepjes van 2Gb waardoor 2x1GB eigenlijk max is, t wil niet altijd zeggen dat er geen support voor is.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
EnnaN schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:06:
u sure? ik was er van overtuigd dat het limiet op 2 gig lag. well, if you say so :) .. misschien moet ik niet posten na de whisky :)
Is idd 3 gb maximum. ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit gaat nergens meer over. Je kan prima met 4GB ram werken in Windows XP 32-bit, maar slechts 3.5GB is effectief addresseerbaar voor applicaties.

Eigenlijk is het voor de TS gewoon aan te raden om zelf op onderzoek uit te gaan. De Macbooks worden o.a. door Asus geproduceerd en zij hebben ook best mooie design laptops in de aanbieding. Kijk eventjes rond en vind zelf de mogelijkheden uit: er zijn genoeg middelen om snel een keus te kunnen maken. Mocht je er alsnog niet uitkomen, kun je een topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat je allemaal zelf hebt geprobeerd, dat in overeenstemming is met de richtlijnen van dit forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.