Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1
Heb je service-packs geïnstalleerd staan?
Heb je al een met bijv knoppix (of een andere live-linux oid) geprobeerd of je USB poorten werken?
Er staat gewoon SP2 op..
Met Kanotix werken de poorten gewoon.. Ik heb namelijk Linux en Windows dual boot staan.
normaliter zitten de drivers voor je USB (2.0?) poorten in je servicepack.
Dus de drivers zouden al lang geïnstalleerd moeten staan (de nodige files staan dan in windows\system32), bij een slipstreamed install geloof ik dat ze ook in de driver.cab zitten. Anders in windows\servicepackfiles of in de map windows\driver-cache in het bestand sp2.cab
Maar waarschijnlijk helpt het ook je SP2 opnieuw te installeren! (eenvoudiger wss
Ik zal dat is even proberen, maar SP2 opnieuw installeren gaat niet zat al ingebakken in de windows die er al op stond... Maar moet je die .cab files dan uitpakken ofzo?the_stickie schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:38:
't is dus waarschijnlijk "gewoon" een kwestie van de juiste drivers te installeren?
normaliter zitten de drivers voor je USB (2.0?) poorten in je servicepack.
Dus de drivers zouden al lang geïnstalleerd moeten staan (de nodige files staan dan in windows\system32), bij een slipstreamed install geloof ik dat ze ook in de driver.cab zitten. Anders in windows\servicepackfiles of in de map windows\driver-cache in het bestand sp2.cab
Maar waarschijnlijk helpt het ook je SP2 opnieuw te installeren! (eenvoudiger wss)
[ Voor 3% gewijzigd door Chrisz op 24-12-2006 21:42 ]
Edit: Ik probeer nu een systeemherstel.. als dat werkt dan heb ik nog steeds dat USB probleem dat hij sommige apparaten niet wilt herkennen..
[ Voor 42% gewijzigd door Chrisz op 24-12-2006 22:02 ]
die files moeten écht in één van die CABS zitten!
btw: heb je al geprobeerd sp te herinstalleen? Weet je zeker dat dat niet kan bij een slipstreamed versie? (ik heb het zelf noog nooit tegengekomen)
Als je echt niet de correct drivers vindt, misschien system restore proberen?
[ Voor 97% gewijzigd door the_stickie op 24-12-2006 22:08 ]
welk probleem is solved dan?Xitro schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:06:
Ok, problem solved.. nu mijn volgende probleem.. Hoe krijg ik mijn net nieuw gekochte USB stick en USB cardreader aan de praat want die ziet hij nu niet...
Dat al mijn USB apparaten het niet meer deden en dat hij die USB controllers niet meer geinstalleerd had.. Maar als ik er nu een nieuw apparaat in steek dan herkend hij hem niet.. maar me USB muis werkt wel weer.. dus ik denk dat er echt iets mis is met de drivers..
Hij wilt de Mass Storage Device drivers niet pakken zeg maar..
[ Voor 7% gewijzigd door Chrisz op 24-12-2006 22:13 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heb die al herinstalled, maar dat werkte ook niet bepaald..TommyGun schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:20:
Chipset drivers?
Als je netwerkschijven oid kan het zijn dat de letter die windows aan het volume wil toewijzen, niet beschikbaar is. Gevolg: je schijf duikt niet op in verkkenner. Oplossing: letter toewijzen in schijfbeheer.
Als je niks ziet in schijfbeheer, mote je eens kijken of je ze in apparaatbeheer ziet (waarschijnlijk dan met een geel uitroepteken en/of als "onbkend apparaat")
Als je ze niet terug ziet in schijfbeheer of apparaatbeheer, worden de drivers niet geladen maar wordt het apparaat ook helemaal niet herkend. Kijk dat eerst ff na aub
De drivers die je moet toewijzen is usbstor.sys , die bevindt zich normaal in windows\system32\drivers en de bijhorende inf staat in windows\inf.
Als deze daar niet staan kan je ze van je windows cd'tje extracten.
[ Voor 17% gewijzigd door the_stickie op 25-12-2006 00:57 ]
Hmm ik verwijs het apparaat naar windows\inf. en hij herkend de mass storage device.. dan vind hij me cardreader.. die gaat ie dan automatisch installeren en dan zegt hij dat dat niet geinstalleerd kan wordenthe_stickie schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:57:
Dat betekent dat je apparaat-id niet herkend wordt; wss is de inf van je driver zoek!
De drivers die je moet toewijzen is usbstor.sys , die bevindt zich normaal in windows\system32\drivers en de bijhorende inf staat in windows\inf.
Als deze daar niet staan kan je ze van je windows cd'tje extracten.
Edit: me cardreader werkt wel normaal maar hij blijft zeuren om nieuwe hardware (hij ziet alle stations, alleen de SD reader zie ik een geel uitroeptekentje voor.. hhmmm nu geeft hij dat bij MS reader ook aan) Als ik dit dan weer verwijs naar windows\inf. dan werkt het prima haha thanks!!
Thanks alot je bent me held!!!
[ Voor 38% gewijzigd door Chrisz op 25-12-2006 01:12 ]