onlangs heb ik een wre54g range expander van linksys gekocht om meer bereik binnen mijn huis te hebben. ik heb alles uiteindelijk werkend gekregen en dat inclusief wep:) voor een leek als mij is dat een hele klus geweest.
nu wil ik de uitgezonden naam van de range expander veranderen, maar daarvoor moet ik bij de instellingen kunnen komen. normaal vul je hiervoor de ip-adres van de apparaat in.
bij de range expander is dit 192.168.1.240 en dat is standaard ingesteld.
maar om te internetten heb ik een modem (orange) voor de linksys wrt54g staan. de ip-adres van de wrt54g heb ik daardoor moeten veranderen omdat ze anders de zelfde ip-adres hebben. de wrt-54g is daardoor van 192.168.1.1 > 192.168.2.1.
het probleem is dus dat ook de ip-adres van de range expander is veranderd, alleen weet ik niet welke dat nu is.
is er een manier om hier achter te komen.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt
nu wil ik de uitgezonden naam van de range expander veranderen, maar daarvoor moet ik bij de instellingen kunnen komen. normaal vul je hiervoor de ip-adres van de apparaat in.
bij de range expander is dit 192.168.1.240 en dat is standaard ingesteld.
maar om te internetten heb ik een modem (orange) voor de linksys wrt54g staan. de ip-adres van de wrt54g heb ik daardoor moeten veranderen omdat ze anders de zelfde ip-adres hebben. de wrt-54g is daardoor van 192.168.1.1 > 192.168.2.1.
het probleem is dus dat ook de ip-adres van de range expander is veranderd, alleen weet ik niet welke dat nu is.
is er een manier om hier achter te komen.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt