Toon posts:

ip-adres veranderd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
onlangs heb ik een wre54g range expander van linksys gekocht om meer bereik binnen mijn huis te hebben. ik heb alles uiteindelijk werkend gekregen en dat inclusief wep:) voor een leek als mij is dat een hele klus geweest.

nu wil ik de uitgezonden naam van de range expander veranderen, maar daarvoor moet ik bij de instellingen kunnen komen. normaal vul je hiervoor de ip-adres van de apparaat in.
bij de range expander is dit 192.168.1.240 en dat is standaard ingesteld.

maar om te internetten heb ik een modem (orange) voor de linksys wrt54g staan. de ip-adres van de wrt54g heb ik daardoor moeten veranderen omdat ze anders de zelfde ip-adres hebben. de wrt-54g is daardoor van 192.168.1.1 > 192.168.2.1.

het probleem is dus dat ook de ip-adres van de range expander is veranderd, alleen weet ik niet welke dat nu is.

is er een manier om hier achter te komen.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Waarschijnlijk heeft de extender een IP gekregen van de DHCP server op de router.

Kijk eens in de DHCP instellingen op de router of je kan terug vinden welke IP's zijn uitgedeeld.
ik heb namelijk geen ervaring met linksys routers. in veel routers en modems kan je terug vinden welke IP's zijn uitgedeeld door de DHCP.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Of draai een tooltje als superscan of look@lan

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
de ip-adressen die de router heeft gegeven kan ik nergens terug vinden, alleen in welke range die zullen zitten. maar dat kunnen er zoveel zijn.

ik ga de programma's (superscan) even proberen.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 21:37
Heeft die expander niet gewoon nog het oude adres.

Waarschijnlijk geeft hij alles transparant door en is die ip alleen om hem te programmeren

Verwijderd

Topicstarter
ik denk t niet.

ik probeer 192.168.1.240 maar dat lukt dus niet meer. hij staat dus aangesloten op de wrt54g die begint met 192.168.2.1

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 15:07

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:05:
de ip-adressen die de router heeft gegeven kan ik nergens terug vinden, alleen in welke range die zullen zitten. maar dat kunnen er zoveel zijn.

ik ga de programma's (superscan) even proberen.
Toch is er in de meeste (alle?) linksys wrt45g's dit lijstje te vinden.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1