[2000] Speakers werken wel onder XP, niet onder 2000*

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
Ik heb een P3-550/256M van de zolder gehaald om bij m'n broertje op de kamer neer te plempen. Op dat orgel stond al Windows XP (maar heel erg vervuild). Hij had verder al een Philips SPA 2300-series speakersetje wat ge-plug&play'd werd door XP, en werkte dus direct.

Maar goed, omdat die XP zo vervuild was heb ik getracht een reinstall te doen, maar hij liep telkens onnozel hangen (bleef steken in een zwart scherm). Dan maar opnieuw geïnstalleerd met Windows 2000-SP4, en dat verliep vlekkeloos.
Alleen... dat speakersetje wordt niet herkend.

Nu weet ik dat W-XP die drivers wel ingebakken heeft op de CD, maar hoe vind ik die? Nadat ik de Philips-site had afgespeurd heb ik W2000 de XP-CD laten doorzoeken voor geschikte drivers, maar hij vind niks :? Is dat soms encrypted/gecomprimeerd? Of is het misschien een algemeen driverpack-je?
Als iemand W2k-drivers voor de SPA 2300 weet te vinden, kan dat ook al helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 25-12-2006 12:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Drivers van XP werken niet automatisch op Windows 2000 hoor, maar als je het toch wil proberen - de .inf files zijn inderdaad vaak gecomprimeer (*.in_) en kan je uitpakken met ik geloof extract (en anders is het expand :P ), andere drivers ziten in een *.cab file en die kan je ook nog proberen uit te pakken :)