Ben bezig met wat programmeerklussen in Matlab. Stel ik heb een matrix A, met daarin de waarden [1,2,3]. Daarnaast heb ik een matrix B, met daarin de waarden [1.23,1.99,2.01,2.99..etc].
Nu wil ik het aantal getallen uit B weten wat onder elke waarde uit A ligt. Het resultaat moet een matrix C zijn die dit laat zien. Dus in dit voorbeeld C=[0,2,2]. (Er ligt 1 waarde uit B onder A(1), 2 waarden onder A(2), en 2 waarden onder A(3).
Ik heb het volgende geprobeerd:
C=sum(B(:)<A(0)))
Gaat op zich goed, alleen moet ik hierin de A, waarde handmatig meegeven ipv. automatisch, en geeft ie voor elke waarde uit A de gesommeerde frequenties. Dus alles onder 2 ipv. tussen 1 en 2.
Ik mag geen gebruik maken van if en for statements..
Edit:
Misschien weer wat verder gekomen:
C=sum(B>A(1) &^B<A(2)), dan hebben we het aantal getallen wat tussen A(1) en A(2) ligt.
Nu moet de output nog in een matrix komen, en ik zelf niet meer de A(1) en A(2) invullen, maar bijvoorbeeld A(k).
Kan iemand mij wat tips geven hoe dit op te lossen? Thanks!
Nu wil ik het aantal getallen uit B weten wat onder elke waarde uit A ligt. Het resultaat moet een matrix C zijn die dit laat zien. Dus in dit voorbeeld C=[0,2,2]. (Er ligt 1 waarde uit B onder A(1), 2 waarden onder A(2), en 2 waarden onder A(3).
Ik heb het volgende geprobeerd:
C=sum(B(:)<A(0)))
Gaat op zich goed, alleen moet ik hierin de A, waarde handmatig meegeven ipv. automatisch, en geeft ie voor elke waarde uit A de gesommeerde frequenties. Dus alles onder 2 ipv. tussen 1 en 2.
Ik mag geen gebruik maken van if en for statements..
Edit:
Misschien weer wat verder gekomen:
C=sum(B>A(1) &^B<A(2)), dan hebben we het aantal getallen wat tussen A(1) en A(2) ligt.
Nu moet de output nog in een matrix komen, en ik zelf niet meer de A(1) en A(2) invullen, maar bijvoorbeeld A(k).
Kan iemand mij wat tips geven hoe dit op te lossen? Thanks!
[ Voor 13% gewijzigd door activeX1 op 24-12-2006 23:23 . Reden: weer wat verder gekomen.. ]