[P4S800D-X] LAN veroorzaakt kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist met de stofzuiger mijn serverkast schoongemaakt.
Na het schoonmaken alles weer opgeruimd en verdraait: de server start niet meer op!

Daarop heb ik alle randapparatuur in de server losgemaakt (hd's, cdroms, kabels) om te kijken waar het probleem zat. Na wat eenvoudig speurwerk moest ik constateren dat de onboard-lan de boosdoener is.
Zodra er een netwerkkabel inzit die verbonden is met de switch, doet de server niets. Wanneer ik de netwerkkabel eruit haal start de server netjes uit zichzelf op (Always On enabled in bios).
Ik heb er maar een losse 3Com ingezet zolang (ik wil binnenkort een Intel PRO/1000GT kopen) en dat werkt als een trein.

Toch vind ik het vreemd dat de onboard-lan er zomaar mee opgehouden is, mijn conclusie is dat ik misschien toch wat te lomp heb huisgehouden of dat gewoon wat stof wat voor kortsluiting gezorgd heeft.

Het moederbord (Asus P4S800D-X) heb ik vanaf februari dit jaar dus er zit nog garantie op. Kan ik met dit defect doorleven of kan ik rekenen op andere functies die straks gaan uitvallen?

Misschien heeft iemand een andere verklaring/tip/oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Pingelmonster op 24-12-2006 19:59 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Een stofzuiger is niet geaard, dus dit mag niet.
Dit geld ook voor een kunstof stang, deze kan zich opladen en ontladen op je pc onderdelen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een stofzuiger kan inderdaad statische elektriciteit opwekken en je computer houdt daar helemaal niet van. Nu ga je waarschijnlijk veel mensen horen zeggen "maar ik stofzuig mijn computer altijd!" maar ik zou het risico toch niet nemen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Admiral Freebee schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:05:
Een stofzuiger kan inderdaad statische elektriciteit opwekken en je computer houdt daar helemaal niet van. Nu ga je waarschijnlijk veel mensen horen zeggen "maar ik stofzuig mijn computer altijd!" maar ik zou het risico toch niet nemen.
kun je de stofzuiger dan op een of andere manier niet aarden dan??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 08:52

TommyGun

Stik er maar in!

jan99999 schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:26:
Een stofzuiger is niet geaard, dus dit mag niet.
Dit geld ook voor een kunstof stang, deze kan zich opladen en ontladen op je pc onderdelen.
Vreemd, waarom zit er dan een aarde-stekker aan? Anyway; het is alleen een risico dat er iets stuk gaat. Zolang je niks aan raakt, jezelf en de pc goed ontlaad kan er weinig gebeuren. Ik doe het al jaren iig, nog nooit problemen gehad.

Edit; pijp is wel van ijzer though

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 25-12-2006 20:42 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij een kunststof deel zal aarden niets uitmaken. Ik geloof dat de statische elektriciteit daar wordt opgewekt door de luchtstroom in het kunsstof mondstuk.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

daarom gewoon met een ijzeren pijp gedeelte van de stofzuiger boven de kast hangen en met een kwastje de rotzooi los vegen/borstelen door de luchtverplaatsing word de rotzooi vanzelf opgezogen

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Pingelmonster
  • Niet online
Ik heb altijd al met de stofzuiger de pc's hier schoongemaakt en nog nooit problemen gehad tot gisteren.
Nu is de onboard-LAN kapot, die heb ik in het BIOS maar gewoon uitgezet en een losse netwerkkaart ingebouwd. Kan het zijn dat er op termijn meer functies uit gaan vallen?

Verwijderd

als er nog garantie op zit zou ik er gewoon mee terug gaan, je kunt altijd proberen. En maak je pc niet meer met de stofzuiger schoon! zelf gebruik ik altijd een compressor

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 18:31 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:30:
En maak je pc niet meer met de stofzuiger schoon! zelf gebruik ik altijd een compressor
:) :)
idd ik maak mijn pc ook schoon met een compressor, veel effectiever je kan er bijna alle stof mee uitkrijgen zelfs van dat bruine plakkerige stof wat je anders met een verfborsteltje moet proberen te verwijderen . ;)

;) tip: in de computerwinkels kan je vaak ook bussen perslucht kopen voor als je geen compressor zou hebben

en dan nu voor deze topic: heb je je netwerkkabel uitgemeten of die zelf geen kortsluiting maakt, kijk ook eens in het onboard slot of er geen pinnetjes scheef staan ofzo. :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Pingelmonster
  • Niet online
pm1 schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:59:
[...]
en dan nu voor deze topic: heb je je netwerkkabel uitgemeten of die zelf geen kortsluiting maakt, kijk ook eens in het onboard slot of er geen pinnetjes scheef staan ofzo. :P
Ik heb al meerdere netwerkkabels geprobeerd, bij elke kabel valt het systeem uit zodra ik m inplug. Het zit m dus echt in de netwerkaansluiting. Er zijn voor zover ik heb kunnen zien geen pinnetjes verbogen oid.
Ik zou m onder de garantie kunnen terugbrengen naar de winkel waar 'ie vandaan komt, nu weet ik dat deze winkel deze moederbordjes niet meer levert en me dus n andere aan zal smeren. Dat haalt dus weinig uit.

Ik heb geen compressor dus zal een busje perslucht aanschaffen :)

Verwijderd

t.vandenhurk schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:53:
[...]

Ik heb al meerdere netwerkkabels geprobeerd, bij elke kabel valt het systeem uit zodra ik m inplug. Het zit m dus echt in de netwerkaansluiting. Er zijn voor zover ik heb kunnen zien geen pinnetjes verbogen oid.
Ik zou m onder de garantie kunnen terugbrengen naar de winkel waar 'ie vandaan komt, nu weet ik dat deze winkel deze moederbordjes niet meer levert en me dus n andere aan zal smeren. Dat haalt dus weinig uit.

Ik heb geen compressor dus zal een busje perslucht aanschaffen :)
Dan zou je een vervangend moederbord krijgen met dezelfde specs ongeveer.
Of hij wordt teruggestuurd naar de fabriek en ontvang je alsnog dezelfde type terug.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Stofzuigers en computers -> eeps! :(

zelf ook al een systeempje mee gemold ooit, je moet gewoon alleen het stof weghalen bij de fans, en niet aan de andere dingen zitten, er zit een soort laagje op de pcb's die ervoor zorgt dat stof geen kortsluiting zou kunnen maken, of iig niet intervereerd. Gewoon niet aan zitten alleen onder uit de kast halen en uit de fans.

Maarja wel heel gek dat je onboard lan dood is nu, je hebt waarschijnlijk wel geluk gehad! omdat het toch een moederbord onderdeel is, zet 'm maar wel even uit in de bios.

Good Luck :)

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1