2 ipranges netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47
Hoi,

Na heel wat leeswerk hier kan ik een antwoord op mijn vraag niet echt vinden.

Ik heb 1 wifi router en er is een wifi router bij mijn buurman.
Internet delen (draadloos) is al gelukt, alleen nu willen we een link met elkaar leggen.

Hij heeft een ip range 192.168.2.xxx en mijn router deelt een range 192.168.3.xxx uit.
Het probleem is dat ik wel naar hem toe kan maar hij niet naar mij, ik heb de router ook al in dmz gezet maar dat helpt ook niet.

Mijn router heeft een vast ip bij hem in het netwerk dus das al opgelost, en we hebben ook al geprobeert om mijn router in bridge te zetten maar dan heb ik geen internet.

hoe kunnen we dit nou het beste oplossen?

Verwijderd

Doe eens op een PC van hem het volgende commando:

(windows): route add 192.168.3.0 mask 255.255.255.0 192.168.2.xxx (xxx = ip-adres van jouw router in zijn netwerk)
(linux): route add -net 192.168.3.0/24 gw 192.168.2.xxx

Is het de bedoeling dat jullie dit "Wireless" gaan doen, of met een kabel. Als je Wireless de 2 netwerken aan elkaar wil knopen én ieder een aparte internetverbinding wil houden ga je dit NIET kunnen doen met een huis/tuin/keukengebruik WiFi router zoals D-Link, Belkin, USR, ... en heb je 2 extra AP's nodig.

Grtz,
Thanis

• etienne001
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:05:
Is het de bedoeling dat jullie dit "Wireless" gaan doen, of met een kabel. Als je Wireless de 2 netwerken aan elkaar wil knopen én ieder een aparte internetverbinding wil houden ga je dit NIET kunnen doen met een huis/tuin/keukengebruik WiFi router zoals D-Link, Belkin, USR, ... en heb je 2 extra AP's nodig.

Grtz,
Thanis
We gaan dit idd wireless doen, alleen heb ik geen internet dat deelt hij naar mij. Dat werkt dus ook al.

Dit is even een opstelling voor een paar weekjes totdat ik weer internet heb.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 13:46
Bij je wireless kaartje tcp/ip eigenschappen openen.

Bij advanced kun je meerdere ip's opgeven en daarbij ook een ander subnet.
Zorg er ook voor dat je bij gateway die van je buurman opgeeft, evenals de DNS servers.

• etienne001
Ho sorry een foutje van mijn kant.

Mijn router is gekoppeld aan zijn router draadloos dus.
Mijn laptop is bedraad aangesloten aan mijn router.

En het gaat eigenlijk om een 2 tal poorten die naar elkaar moeten worden opengezet.