Toon posts:

Acer Aspire 1511lmi helemaal brak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een behoorlijk probleem met de laptop van mijn ouders.
Van de ene op de andere dag startte de laptop niet meer op. Het zwarte scherm met het Windows XP logo waarin het blauwe laadbalkje loopt krijg ik nog wel te zien, maar daarna blijft het scherm continu zwart en laadt de hdd ook niet meer.

Heb direct XP opnieuw geinstalleerd en kom nu weer 'gewoon' in het inlogscherm waar ik als administrator in kan loggen. Hier heb ik echter het probleem dat zowel de muis als het keyboard niet reageren zodat ik geen passwoord in kan typen om in windows zelf te komen.....
Nogmaals XP opnieuw geinstalleerd maar wederom reageren het keyboard en de muis nergens op.

Helemaal radeloos heb ik de recovery cd van Acer geprobeerd in de hoop dat deze windows versie wel zou reageren. Met deze versie start de laptop op en krijg ik het zwarte scherm met het Windows XP logo waarin het blauwe laadbalkje loopt krijg ik nog wel te zien, maar daarna blijft het scherm continu zwart net zoals voordat ik een reinstall probeerde.....

Ik heb dus drie windows versies proberen te installen:

- Home
- Corporate
- Home (Acer versie)

Geen enkele versie biedt een oplossing. Het vreemde is dat alle versies normaal goed werkten en ik nooit problemen heb ondervonden met een reinstall of wat dan ook. Wellicht dat er iets stuk is in de laptop maar ik zou echt niet weten wat....

Specs:

Acer Aspire 1511lmi
Athlon xp 64 3000 +
512 DDR

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik heb een soortgelijk probleem gehad (met een oude HP). Daarbij bleek de printplaat stuk te zijn.

Als je ervaring hebt met het assembleren / uit elkaar halen van notebooks, raad ik je aan om alle interne contacten te smeren. :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm nee daar heb ik geen ervaring mee.

aangezien de garantie reeds verlopen is lijkt het me ook niet nodig de laptop op te sturen naar Acer maar zou ik eventueel een reparatie kunnen laten doen bij een locale pc winkel?
overigens, als de printplaat stuk zou zijn, wordt het dan een hele dure reparatie?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De reparatie van de HP kostte destijds (2 jaar terug) een kleine 250,- :?

En welk bedrag je voor de Acer zult kwijt zijn? Dat kan ik je helaas niet vertellen.

Verwijderd

Hoelang ben je buiten de garantie, je zou bij Acer om een coulance regeling kunen vragen.
Probeer intussen eens met f8 bij het opstarten om windows in veilige modus te starten. Sluit een usb muis aan om eventueel zonder touchpad te kunnen werken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Meest voorkomende oorzaak: defecte harddisk. Als je de kans hebt om een andere te proberen, doen.

Acer en coulanceregelingen kun je vergeten. 1 jaar is 1 jaar, 370 dagen is dus geen garantie (Tenzij je zo'n acer advantage ding erbij gekocht hebt voor 3 jaar).

Juridisch heb je, als je m tenminste als privepersoon gekocht hebt, recht op 2 jaar garantie. Je zal dan terug moeten vallen op de winkel waar ie aangeschaft is. Of die er wat aan kan of wil doen is een 2e, hij zal niet zitten te springen hierop (waar je wel recht op hebt). Eventueel zou je nog kunnen proberen samen met de winkelier eruit te komen. Een klein beetje toegeven (ondanks je recht) kan een hele hoop ellende schelen. Zoek maar eens op de vele topics hier op GoT over winkels die dit weigeren.

Ook al eens een knoppix cdtje oid in je drive gehad? geheugentestje gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 24-12-2006 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm denk dat ik toch maar eens een reparatie moet overwegen dan.
laptop is ruim 2 jaar oud nu. zou nu nog niet stuk moeten zijn dus eventueel wat proberen te regelen ga ik zeker doen. mocht dat niet lukken en mochten de kosten voor het repareren behoorlijk hoog zijn dan wordt het natuurlijk overwegen of de laptop dat waard is....hij wordt eigenlijk toch nooit gebruikt.

wellicht eerst nog wat tests draaien om te kijken of er iets stuk is. het rare is alleen dat installeren enzo gewoon goed gaat en pas bij het opstarten van de schone windows versie gaat de laptop moeilijk doen, dus ik zou niet direct een hdd error of geheugen zeggen.

heerlijk dat je bij computers nooit weet waar het probleem ligt :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 22:20 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Dat weet je wel, zolang je maar veel test. Kijk zoals DJSmiley al zei even met een Linux LiveCDtje, een extern toetsenbord, externe muis.. Zoveel mogelijk proberen uit te sluiten, dan weet je meestal zeker waar het probleem zich bevind heh. :)

Verwijderd

Topicstarter
Veel zaken zijn (in mijn ogen) snel uit te sluiten.
Zo ligt het probleem niet bij het keyboard en de muis, deze doen het namelijk gewoon in dos of in de XP installer.

Ga eens kijken hoe dat zit met Knoppix, nog nooit iets mee gedaan dus dat zal wel ff klooien worden :)
Pagina: 1