Crashes zonder BSOD, behalve als caching uit staat

Pagina: 1
Acties:

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 15:38

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Hi! De computer (niet me eigen) waar ik nu achter zit start op de een of andere twijfelachtige reden soms plotseling (zonder BSOD) opnieuw op. Toen we net een divx afspeelde deed hij dat weer. HEt is een PIII met 256 MB intern.

Hij start ook steeds snellerpnieuw op als we de divx probeerde af te kijken. Bij normaal windows gebruiok is er niets aan de hand...

Nou vroeg ik me af of je met een software progje de comp wat tests kan laten doen om te kijken wanneer hij opnieuw opstart?? (het lijjkt me de videokaart of een koeler die het niet doet?)

Tnx alvast :)

[ Voor 5% gewijzigd door tomic op 24-12-2006 17:10 ]

Toch maar een weblog?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32
Als je die software zou kunnen schrijven kan je meteen met pensioen denk ik. Die software is er dus niet. Je zult dus echt zelf moeten uitsluiten waar het aan ligt en dan stuk voor stuk bepaalde onderdelen testen.

Hallo met Tim

Verwijderd

Begin eerst maar een op te schrijven welke melding de BSOD geeft. Als die meteen opnieuw opstart en je hem niet kan lezen moet je dat uitzetten onder "opstart- en herstelinstellingen" onder systeem in het configuratiescherm.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:07:
Begin eerst maar een op te schrijven welke melding de BSOD geeft. Als die meteen opnieuw opstart en je hem niet kan lezen moet je dat uitzetten onder "opstart- en herstelinstellingen" onder systeem in het configuratiescherm.
Dat ga ik even doen. Jammer dat er niet zulke software is.

Overigens: bij een nieuwe install van XP BSOD ie ook continue bij het kopieren van bestanden...

Toch maar een weblog?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Geheugen testje lijkt me wel nuttig.
http://www.memtest86.com , daar kan je een diskette image downloaden of een cd-image.
Wat je voorkeur is.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 20:54
probeer dan een andere cd. of anders een linux boot cd en dan kijken of het geheugen wel goed is enzz

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16
En na de BSOD code opgeschreven te hebben kan je em Windows XP en 2000 BSOD guide hier opzoeken

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 15:28
Lijkt mij 2 opties:

1 harde schijf is aan het overlijden, dat valt te testen...
2 warmte probleem, cpu koelpasta etc uitgedroogd? valt te checken... kun je zowiezo wel preventief eens vervangen.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

En how about je Event Log?

Mother, will they like this song?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

voeding die het niet trekt als videokaart wat meer moet doen?
brak geheugen?
overlijdende HD?
...
zoveel opties, begin idd eerst maar eens met die BSOD melding op te schrijven :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, staan een boel tips in (zeker als je vermoed dat het de hardware is).

Verder zijn er wel progs als pcdoctor, maar deze geven in 99% van de gevallen geen uitsluitsel of iets stuk is of niet, zeker omdat dat per hardware component kan verschillen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Hij valt steeds uit bij het belasten van je systeem kennelijk, dus ik zou het zoeken in een warmteprobleem, of wellicht de voeding. We willen allemaal de foutmelding weten trouwens :). Al gedacht aan virussen/spyware?

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
stefan001 schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:56:
Hij valt steeds uit bij het belasten van je systeem kennelijk, dus ik zou het zoeken in een warmteprobleem, of wellicht de voeding. We willen allemaal de foutmelding weten trouwens :). Al gedacht aan virussen/spyware?
Bedankt voor het overweldigende aantal reacties! :) Over de BSOD melding:
Er staat niets boven.... Geen titel oid. Het zegt gewoon dat windows gestopt is om verdere beschadiging te voorkomen. En dan van die 0X0000005 codes...

Dit kwam voor bij:
Google maps, divx (xvid) kijken voor 50% en toen steeds vaker), bij het installeren van SP2 of het uitvoeren van windows update en last but not least bij een installatie van XP.

Bij de BSOD stond onderaan dat ik caching opties uit moest zetten. Ik heb toen CPU cache 1 en 2 en de video shadow cache uitgezet. Hij was héél langzaam. Ik probeerde xp te installeren, daar heeft ie een halve nacht over gedaan! Maar: geen BSOD!!

Dus hoe kan dat nou. Als ik de cpu cache aanzet is ie sneller en nu ook redelijk stabiel.Toch geeft hijaf en toe een titeloze BSOD. Raar he? :|

(0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\)

Toch maar een weblog?

Verwijderd

Heb hier thuis ook oude PIII 500 Mhz staan met 512 MB RAM. Bij herinstallatie van de pc viel me op dat het installeren van XP SP2 problemen oplevert! Bij installatie van SP1 werkt hij gewoon perfect. Ik heb de pc dan maar gewoon herinstalleert met XP SP1 en de automatische updates uitgeschakeld.
Hopelijk kom je hiermee verder...

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

bekend probleem, had ik in m'n P3 tijdperk ook een keer last van, en wat bleek, de 5V lijn van de voeding naar moederbord was terug gezakt naar 3V.
Een nieuwe voeding heeft bij mij het probleem opgelost.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA => PMG. Want het gaat hier helemaal niet om software om PC's in het algemeen te testen, het gaat er om dat je jouw specifieke hardware aan de praat krijgt maar je had geen zin om er met de hand naar te kijken :+
Ik pas meteen de titel ook aan, want 'Software die je computer test?' is dan niet zo relevant meer. Check hoe dan ook natuurlijk de FAQ van PMG. Er staat een zeer relevant 'Hangen' verhaal.

En inderdaad, als je reboots krijgt zonder BSOD (en je natuurlijk automatisch rebooten uit hebt staan) is de kans behoorlijk dat je een voedingprobleem hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1