shares win98 willen niet echt lekker...

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Heb nu een netwerkje, zal ff uitleggen wat er precies instaat:

- router (192.168.0.1) met 3com 3c905c (10/100mbit) kaartje voor LAN. Is een linux systeempie, zonder samba
- workstation (192.168.0.2) met 3com 3c905c. Is een win2k systeempje met wat folders geshared.
- laptop (192.168.0.3) met een dynalink kaartje (10/100mbit, weet niet psies welk type). Is een win98se systeempje met ook hier weer een aantal folders geshared
- linux bakkie (192.168.0.4) met weer een 3com 3c905c kaartje. Hier draait samba, met wat shares.
- laptop (192.168.0.5) met 3com kaartje (weet nie psies welk type, maar is wel 10/100mBit). Is een win98se systeempje, met enkele folder geshared..

Het probleem:
Als ik vanaf mn win2k bak, naar 1 van de 2 laptops wil, kan ik dr maar heel moeizaam bijkomen. Of ik krijg een soort van time-out, waardoor ik de machines helemaal niet kan bereiken, of het duurt gewoon erg lang.

Als ik vanaf die 2 laptoppies naar mn win2k bak ga, of naar mn linux bak met samba, gaat t prima! Maar als ik van de ene laptop naar de andere wil, lukt dit helemaal niet!

Op de win2k, en de 2 win98se bakken zijn netjes tcp/ip, netbeui en file-sharing geïnstalleerd. Wat doe ik nou fout? Want t is echt vervelend als je iedere keer bij het openen van zo'n share zo enorm lang moet wachten. Iemand een idee?

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:53
je kan controleren of de snelheid van de netwerkkaarten overal hetzelfde staat dus of op 10mb of 100mb (als je hub het aankan) vervolgens zou ik alles op half-duplex instellen, dan heb je de minste :'( problems..

suc6 (8>

• Passenger
heb een hubje, en heb pas ook al t een en ander gepost over half en full duplex, nu staat alles netjes op 100mBit half-duplex..

nog meer mensen met ideeën?

• Passenger
ff omhoog halen.. iemand een idee?

Verwijderd

komt waarsch. door win98, is volgens mij bekend probleem met win98. Zelf ook gehad met 10mb netwerkkaartjes en coax 2pc's aanelkaar haalde je nog geen 1k/sec af en toe...

zou is kijken of er een patch ofzo voor is of anders is kijken of andere win versie het beter doet...

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
dat het errug lang duurt voordat je bij een netwerkshare bent als je vanuit een win2k bak browsed is een bekend probleem bij MS, maar er is nog geen oplossing voor zover ik weet. In de knowledge base vond ik alleen dat de shares vast kon zetten in de lmhost(s) file maar dat werkte bij mij dus ook niet. Waarom je van de ene laptop niet naar de andere kunt snap ik niet, maar dat het browsen door je netwerk vanuit een win2k machine tergend langzaam gaat is dus bekend.

• Passenger
Op zaterdag 03 februari 2001 00:20 schreef timotheebastin het volgende:
dat het errug lang duurt voordat je bij een netwerkshare bent als je vanuit een win2k bak browsed is een bekend probleem bij MS, maar er is nog geen oplossing voor zover ik weet. In de knowledge base vond ik alleen dat de shares vast kon zetten in de lmhost(s) file maar dat werkte bij mij dus ook niet. Waarom je van de ene laptop niet naar de andere kunt snap ik niet, maar dat het browsen door je netwerk vanuit een win2k machine tergend langzaam gaat is dus bekend.
ok, dan weet ik iig dat ik niet de enige ben met dit vage probleem... wat wel weer opmerkelijk is, als ik naar mn samba-share ga op mn linux bak, zit ik dr in no-time :?
Pagina: 1