Strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Topicstarter
Tijdens een potje Battlefield 2 zojuist, kwam er ineens een heel raar beeld. Opnieuw opstarten scheelde iets, maar toen ging het na een paar minuten weer fout.

Meestal gaat het de eerste minuten goed, maar het ging ook af en toe mis bij het opstarten. Toen kreeg ik al vreemd beeld in DOS.

Dit is het beeld van Windows dat ik krijg.

Afbeeldingslocatie: http://img01.picoodle.com/img/img01/6/12/24/t_Afb004i_1201m_6044dc81.jpg

Iemand een idee waar dit van kan komen?

Het is een Iiama 19" crt scherm (vision master 1451)
De videokaart is een sapphire radeon 9600 pro en de drivers zijn gloednieuw.

[ Voor 14% gewijzigd door JKVA op 24-12-2006 16:37 ]

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Als je dit probleem ook hebt bij een andere monitor, dan is het bijna zeker weten je videokaart die dwars ligt/aan het dood gaan is.
Een driver probleem lijkt me bij zo'n beeld bijna uitgesloten.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 24-12-2006 16:38 ]

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik vrees dat je GPU gefried is, ik heb hetzelfde hier gehad met een GF4 Ti4200, die gaf hetzelfde (verneukte) beeld.

Verwijderd

Typisch symptoom van defect geheugen op je videokaart.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Ik zal idd m'n monitor eens op mijn laptop aansluiten. Kijken of dat scheelt. Een andere monitor pakken is momenteel praktisch gezien vrij lastig. ;)

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Ik heb vandaag precies hetzelfde meegemaakt. Al enige tijd vertoonde mijn 9700pro deze kuren in lichte vorm, maar sinds vandaag is het bijna zo erg als dat jij hebt.

Even omgeruild met een oude Ti4600.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:40:
Typisch symptoom van defect geheugen op je videokaart.
Hmm, ik las over deze post heen. :p Weet je toevallig iets hoe je dat kunt checken? Dus of het A ) aan de videokaart ligt, en B ) of het aan het geheugen ligt?

Ps. Op mijn laptop draait ie nu al weer een aantal uren prima. Monitor is dus goed. :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
JKVA schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:05:
[...]

Hmm, ik las over deze post heen. :p Weet je toevallig iets hoe je dat kunt checken? Dus of het A ) aan de videokaart ligt, en B ) of het aan het geheugen ligt?

Ps. Op mijn laptop draait ie nu al weer een aantal uren prima. Monitor is dus goed. :)
Conclusie: GPU is dood.

Ik ben bang dat je op zoek moet naar een nieuwe videokaart.. Hoe je het kunt testen? Even met ATiTool een artifact scan draaien, waarschijnlijk gaat hij na een seconde al zeuren..

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 20:09
Ik heb hetzelfde in mijn laptop met een ATI mobility radeon 9000
Is dat nog de moeite om te laten repareren (ik vermoed dat zo'n ding op de printplaat zit vastgeklinkt)? Of zou dat te duur worden?
Verder bevalt die laptop uitstekend.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
maartend schreef op maandag 25 december 2006 @ 08:51:
Ik heb hetzelfde in mijn laptop met een ATI mobility radeon 9000
Is dat nog de moeite om te laten repareren (ik vermoed dat zo'n ding op de printplaat zit vastgeklinkt)? Of zou dat te duur worden?
Verder bevalt die laptop uitstekend.
Die zit er vast op het moederbord gesoldeerd en kun je niet 1 2 3 vervangen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 20:09
The_Greater schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:02:
[...]

Die zit er vast op het moederbord gesoldeerd en kun je niet 1 2 3 vervangen.
Vandaar dus mijn vraag. Is dat de moeite waard?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

maartend schreef op maandag 25 december 2006 @ 10:13:
[...]

Vandaar dus mijn vraag. Is dat de moeite waard?
Dat ligt eraan per laptop. Als hij dus op het moederbord gesoldeerd zit is het niet de moeite waard, daarintegen als hij in een soort van insteek kaart zit kun je het beste op ebay kijken of hij te vervangen is ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 25 december 2006 @ 10:18:
[...]

Dat ligt eraan per laptop. Als hij dus op het moederbord gesoldeerd zit is het niet de moeite waard, daarintegen als hij in een soort van insteek kaart zit kun je het beste op ebay kijken of hij te vervangen is ;)
Misschien garantie?

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:07:
[...]

Conclusie: GPU is dood.

Ik ben bang dat je op zoek moet naar een nieuwe videokaart.. Hoe je het kunt testen? Even met ATiTool een artifact scan draaien, waarschijnlijk gaat hij na een seconde al zeuren..
Lol. Ik draai net een artifact scan met atitool en na een paar seconden gaat ie weer flikkeren en zo. Hij geeft alleen geen foutmeldingen... Wil dat iets zeggen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Op een laptop met een Radeon 9000 :P Die zijn al redelijk oud, de kans dat je daar nog garantie op hebt is redelijk klein imo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 11:45

FlyEragon

Alien Monkeys

hetzelfde heb ik ook m'n laptop met een mobile radeon9000pro. Ik heb een oude driver gepakt waarmee hij het wel goed doet gewoon in windows. Spellen gaan nog steeds mis maar ik kan iig nog wel gewoon werken en films kijken.

Verwijderd

JKVA schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:42:
[...]

Lol. Ik draai net een artifact scan met atitool en na een paar seconden gaat ie weer flikkeren en zo. Hij geeft alleen geen foutmeldingen... Wil dat iets zeggen?
Zoals gezegd, je videokaart is stuk, waarschijnlijk de geheugen ervan. Word een nieuw kaartje. Misschien wel handig om gelijk te kijken of die kaart onder het stof zit en of de airflow van je kast wel voldoende is, ATi koelde destijd slecht het geheugen, waardoor er veel kaartjes van hun vroegtijdig overlijden ;)

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Idd, die videokaart is aardig naar de knoppen. :) Heb hem nu in mijn hand en de hele fan zit muurvast.

Iemand een idee voor een andere kaart?

Zoiets?
pricewatch: Club3D Radeon X1300 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI) CGA-P136A

Ps. Het is maar een tijdelijke upgrade, over een half jaar komt er toch een nieuwe denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door JKVA op 25-12-2006 13:11 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als ik het zo lees is het aleen een oververhittings verschijnsel .. ik geef je een goeie kans met een eiuwe fan

Iperf

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Maar die andere videokaart, is dat een idee? Ik wilde toch al een andere erin gaan stoppen...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tuurlijk ... zal best werken

Iperf

Pagina: 1