Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mogelijkheid voor firewallbox

Pagina: 1
Acties:

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Ik had gisteren een 486 uit de kast getrokken om te gebruiken als firewallbox. Maar na op de site van Mon0wall geweest te zjn bleek dat hij niet voldoet aan de minimum specs. Is er misschien een andere firewall die kan dienen als een firewallbox?

De specs zijn:

i486 (AMD K5)
32 MB RAM
16 MB Videokaart
Diskettedrive
CD-ROM Drive
3 open PCI sloten

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Linux draait vanaf een 386. Dus gaat prima lukken. Dat je m0n0wall kiest voor frontend is jou keuze.

Dus: IPTABLES leren :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Is monowall dan wel een mogelijkheid?

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Volgens mij kan die 486 prima. Voor monowall wordt 64 Mb aangeraden, maar als je niet alle functies benut dan zou t ook wel met minder kunnen. Je kan natuurlijk ook nog altijd geheugen uitbreiden, ik gok dat EDO ook niet zoveel meer kost ;)

Nu we 't er toch over hebben, ik wil een redelijk vergelijkbaar systeempje als router/fw laten functioneren. Weet iemand een leuk pakketje software hiervoor? Ik heb gekeken naar smoothwall, ipcop en m0n0wall, maar geen van beide lijken ze fatsoenlijk 3 nics te ondersteunen. (Ik wil een kabelverbinding als failover hebben op mijn toekomstige 20mbit lijn)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:43:
Volgens mij kan die 486 prima. Voor monowall wordt 64 Mb aangeraden, maar als je niet alle functies benut dan zou t ook wel met minder kunnen. Je kan natuurlijk ook nog altijd geheugen uitbreiden, ik gok dat EDO ook niet zoveel meer kost ;)

Nu we 't er toch over hebben, ik wil een redelijk vergelijkbaar systeempje als router/fw laten functioneren. Weet iemand een leuk pakketje software hiervoor? Ik heb gekeken naar smoothwall, ipcop en m0n0wall, maar geen van beide lijken ze fatsoenlijk 3 nics te ondersteunen. (Ik wil een kabelverbinding als failover hebben op mijn toekomstige 20mbit lijn)
Pfsense
http://www.pfsense.com/index.php?id=26
Pagina: 1