Toon posts:

Moederbord probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik heb een klein probleempje met mijn pc :/... Ik zal eerst even de specificaties noteren.

Moederbord: Msi r410c (socket 775)
processor: intel p4 2,8ghz dual 2mb
video: Nvidia 6200tc (geloof ik) 256mb
Geheugen: 1024mb pc 4200
HD: WD 320gb 16mb cache S-ata(2)

Ik heb destijds zo'n Compaq pc gekocht en eigenlijk zijn alleen de dvd drive en het moederbord nog origineel. De HD en processor heb ik er als laatste ingezet omdat mijn computer tijdens het booten crashde (zonder enige foutmelding), en tijdens het installeren van windows kreeg ik vaak de foutmelding: can't write to disk. Na vele malen proberen en klooien heb ik toen dus de huidige (WD320gb) harde schijf gekocht en gister in mijn computer gestopt.

Naar mijn weten zit alles goed, de processor pruttelt netjes, ik heb windows er op geinstalleerd met de nodige moeite, want de ene keer start de computer gewoon op, hoor ik dat de pc zeg maar bezig is met het starten van windows enzo, maar mijn beeldscherm slaat niet aan. Dus ik dacht in eerste instantie een videokaart probleem, maar als ik mn beeldscherm op de on-board kaart (Ati radeon express) laat draaien doet hij dit ook niet.

Als ik mijn computer dan de nodige keren aan en uit zet wil het nog wel ns voorkomen dat het beeldscherm gewoon aanslaat en dan start soms gewoon op. De andere keer blijft zeg maar die underscore links boven in het scherm knipperen (loopt dus niet vast, maar doet verder ook niks).

Ik heb echt geen flauw idee wat dit kan zijn. Ik weet ook niet zeker of ik de S-ata goed heb aangesloten, want daar kan ik nergens een beschrijving van vinden (de 4 contactjes geel, wit, blauw en zwart). Er is er 1 die het goed leek te doen (weet uit mn hoofd niet welke kleur), en daarmee heb ik dan wel windows kunnen installeren en mijn schijven gepartitioneerd.

Ik begin een beetje ten einde raad te raken, want ik weet ook niet waar dit hele euvel nou aan ligt. Ik denk dat het mijn moederbord is, want ik heb alles 'nieuw' behalve mijn moederbord.

Als iemand mij op de een of andere manier zou kunnen helpen, graag! :)

Ik heb denk ik iets boven gemiddeld verstand van computers, maar dit probleem gaat mij zeker boven mn pet.

Bvd Alex (forumnewb :P)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

S-ATA kun je niet verkeerd aansluiten, die ocnnectoren passen maar op 1 manier namelijk.
Verder zou ik hier eens een kijkje nemen als ik jou was: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
daarmee moet het wel lukken om te achterhalen waardoor je pc blijft hangen.

Verwijderd

Topicstarter
dankje :D... ik ga eens de bios resetten, en als ik alles verder doorlees is er niet echt iets wat dichter in de buurt komt dan de bios resetten... ik zal de puntjes ns goed 1 voor 1 nagaan... Als iemand anders nog suggesties heeft graag... ik ga eventjes aan de slag :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de bios geresetted en de pc startte nu goed op!!! :D... ik hoop dat dit niet toevallig was, ik ga nog even kijken of alles goed werkt nu, eerst maar even mn netwerk op gang krijgen en alle drivers updaten etc. Thnx!