Toon posts:

ASUS M2N4-SLI (driver?)problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste techneuten,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe pc met genoemde MoBo (ASUS M2N4-SLI), AMD 64 x2 3800+ CPU en een POV GeForce 7600GT 256. De winkelier heeft het voor me gebouwd en alles geinstalleerd (windows en drivers). Maar ik kwam achter een aantal problemen! Ook nadat ik een shooter geinstalleerd had (Raven Shield, maar dat doet er verder niet toe). Ik zal mn ervaringen omschrijven:

Allereerst:
Tijdens het laden bleef het beeld zwart tijdens de intro filmpjes, maar wel geluid. in het menu leek alles wel goed, maar de selectie in de keuze lijst verschijnt als een varierend lichtgeven balkje. Deze was al 'hakkelig' in de kleurovergangen/fading. Nadat een map geladen was zit je op zich wel keurig in het spel, maar je AI mannetjes bewegen dusdanig vreemd of alsof ze véél te snel bewegen, maar tegelijk ook weer niet. Alsof ze spastische trekjes hebben. Ook je eigen mannetje wil nauwelijks tot niet bewegen als je de controls geeft.
Ben dus eens gaan kijken in dxdiag en de Direct3D test verliep niet naar behoren. Je zou dus een ronddraaiende kubus moeten zien. Ik zag wel de kleuren zeg maar van de kubus, maar als 1 groot vlak alsof dat ding draaide als een bezetene, ipv. mooi rustig.
In Windows apparaatbeheer gekeken en daar werd niets aangegeven dat er iets niet klopte. Maar wel kwam ik erachter dat voor een aantal componenten die wel in de lijst opgenomen waren Windows zei "Er is geen driver voor dit apparaat geinstalleerd". Het gaat om de volgende componenten:
Systeemapparaten:
Controller voor directe geheugentoegang

Moederbordbronnen
Moederbordbronnen
Moederbordbronnen
nForce4 HyperTransport Bridge
Numerieke-gegevensprocessor
NVIDIA nForce PCI System Management

Programmeerbare interruptcontroller

Systeemkaart
Systeemluidspreker
Systeemtimer

Ten tweede:
Misschien dat het verband houdt, maar zodra echt actief gebruik gemaakt moet worden (dus bij redelijke transfer of verbindingen maken met servers) verspringt de netwerkverbinding iedere keer van "een van de netwerkkabels is niet aangesloten" en "er is nu een LAN verbinding"... etc. tot ie uiteindelijk een verbinding aangeeft van "er is nu een LAN verbinding van 10Mbps" (ipv 100)

Op aanraden van een goede kennis zelf opnieuw de laatste chipsetdrivers van het MoBo geinstalleerd als ook de laatste ForceWare drivers. Maar niets verhelpt het!?!
Ook in Aida32 (v3.93 als 3.94.2) blijven:
CPU type / Moederbordnaam / Moederbord Chipset
onbekend, waar Moederbord ID wel weer gegeven wordt.
Apparaatbeschrijvingen voor "SPD" en "Chipset" blijven ook compleet blanco.

Heel lang verhaal, maar ik wil zoveel mogelijk informatie geven aan jullie. Of wel, wat is er met dit systeem (moederbord? of windows?) aan de hand?? Wat kan/moet ik doen om de genoemde problemen te verhelpen, zodat ik ook de mogelijkheden van dit bakkie volledig kan benutten?
Hopelijk worden mn Kerstdagen dan ook nog weer wat beter :-)

Alvast bedankt en alvast een Fijne Feestdagen gewenst!

Winn