Toon posts:

Welke modem, router en ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort staan er 2 computers in ons huis. 1 op de eerste verdieping en één op de tweede. Ik wil graag een draadloos netwerk instellen (ook internet). De 2 computers zullen zeer veel informatie uitwisselen dus ik ben op zoek naar kwalitatief hoogstaand spul. Alleen raden ze me in elke winkel iets anders aan. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een ADSL Comfort pakket van Planet en ben in het bezit van een Speedtouch 330. Het is niet mogelijk een kabel te trekken tussen beide computers.
Mijn vragen:
1) Kan ik de Speedtouch modem blijven gebruiken, zo nee: Welke is aan te raden (eventueel een router/modem 2 in 1)?
2) Welke router kan ik het best nemen (een snelle betrouwbare tot rond de 100 euro)?
3) Welke ontvanger kan ik het best aanschaffen voor de computer op de 2de verdieping?

Het is de bedoeling een netwerk te maken die 24/7 aanstaat en betrouwbaar is. Hoe sneller hoe beter!

Bij voorbaat dank,
Arjen Tilstra

p.s. Ik las te laat dat hoofdletters in de titel niet op prijs gesteld wordt...excuus!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 15:49 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
zelf heb ik heb volgende

een speedtouch 716 (heeft draadloos), deze onder in de woonkamer, eerst geconfigureerd (het draadloze, daarna als bridged ingesteld, en dan heb ik zelf, op de 2e verdieping, een linksys wrt54GC neer gezet (maximaal bereik, en geen blinde hoeken oid..), en maar 1 private ip, want speedtouch staat in bridge mode :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van private ip en bridged zegt me vrij weinig maar het merk linksys is me vaker afgeraden dan aangeraden.

Was nog vergeten te vermelden dat eMule en bittorrent veel draaien op de computer op de 2de verdieping.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 16:11 ]

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 19:54
Die modem kun je niet meer gebruiken met deze instelling.

Wat je kunt doen licht aan de bouw van het huis gewapend beton, plaatsing lijdingen, magnetron, enz. Deze dingen beinfloeden het signaal.

Wat je zou kunnen doen

Ethernet modem 1 poort > Router/switch/AP > PC
Zou je een goedkope, adsl ethernet modem kunnen gebruiken(speedtoch, etech, zyxtel). Daar zou je een "Linksys WRT54G
Wireless-G Broadband Router" Voor kunnen gebruiken.
of
Router/adsl modem in 1 > PC
zou je de "Linksys WAG200G Wireless-G ADSL-gateway voor thuisgebruik" kunnen gebruiken

Wat jezelf moet gaan af vragen wat is veel verkeer.
Ik pomp er per dag 1gb door minimaal. Ik heb dus geen wireless.

Als je wireless wilt hebben, en hoogwaardig zou je moeten kijken naar. Andere merken zijn ook mogelijk
Cisco = Heel hoogwaardig, snel, stabiel, krachtig. En ERG duur
Linksys is de goedkope versie hiervan, maar nog steeds van cisco

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt!

Ik ga even zoeken.

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:10
Ik denk dat je het beste het modem kan houden en daarachter gewoon een draadloos router zetten.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 19:54
martijn1992 schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:33:
Ik denk dat je het beste het modem kan houden en daarachter gewoon een draadloos router zetten.
Die speedtouch 330 modem is een usb modem, dus dat werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n Cisco is weer teveel van het goede heb ik gemerkt.

Misschien dat het toch verstandig is om een gat te boren in het plafond. Zeker als ik een echte stabiele verbinding wil. Voor mij geld ook minimaal 1GB per dag.

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik nu wel een rechtstreekse verbinding wil tussen de 2 computers want ik heb al in de gaten dat dat draadloze internet nooit voor een goede lijn zal zorgen. Welke modem/router heb ik dan nodig?? En maakt het uit hoelang de netwerkkabel dan mag zijn??

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 13:46
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:53:
Stel dat ik nu wel een rechtstreekse verbinding wil tussen de 2 computers want ik heb al in de gaten dat dat draadloze internet nooit voor een goede lijn zal zorgen. Welke modem/router heb ik dan nodig?? En maakt het uit hoelang de netwerkkabel dan mag zijn??
Graag wat meer punten en komma's, moest lang lezen voordat ik het snapte...

1- UTP cat5 kabel mag +/- 100 meter lang zijn, ruim voldoende voor in huis..

2- gebruik hetzelfde modem, per pc 1 kabel naar je modem, das de snelste en meest stabiele oplossing.

andere mogelijkheid:

router draadloos -> pc 1e verdieping
pc 1e verdieping met kabel (gigabit) naar pc 2e verdieping

pc 1e verdieping internet delen aanzetten, nadeel: pc1 moet aanstaan om internet op 2 te hebben

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
enige dat veel afgeraden wordt van de linksys zijn de WRT54G zelf, de GL & de GC hebben geen problemen..

met een 3rd party firmware zijn die reboot problemen echter weg :)

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:10
kokkel schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:39:
[...]

Die speedtouch 330 modem is een usb modem, dus dat werkt niet.
Er zijn routers waarop je een usb modem kan aansluiten.
Draytek heeft er bijv. eentje.

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:03:
[...]

Graag wat meer punten en komma's, moest lang lezen voordat ik het snapte...

1- UTP cat5 kabel mag +/- 100 meter lang zijn, ruim voldoende voor in huis..

2- gebruik hetzelfde modem, per pc 1 kabel naar je modem, das de snelste en meest stabiele oplossing.

andere mogelijkheid:

router draadloos -> pc 1e verdieping
pc 1e verdieping met kabel (gigabit) naar pc 2e verdieping

pc 1e verdieping internet delen aanzetten, nadeel: pc1 moet aanstaan om internet op 2 te hebben
Met alle respect, waar wil jij meer komma's en punten hebben??? Het staat er toch echt in correct Nederlands!

Bedankt voor de reacties weer. Ben alweer een stuk wijzer.

Edit: OK ,voor "want" 1 komma dan.

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is de WAG300N een modem en router in 1. De WRT300N is dat niet...toch?
Pagina: 1