Ik maak nu gebruik van een onbeveiligd draadloos netwerk hier uit de buurt, genaamd 'Wireless'. Dit zal van de buren zijn. Is er een manier om uit te vogelen van wie dit draadloze netwerk is?
Pak een laptop.. loop de straat door en bel aan bij het huis waar je het beste bereik hebt.
Verwijderd
Kijk of je in het modem kunt komen. Daar staat meestal wel een naam ingevuld. Via www.telefoongids.nl kom je dan te weten wie het is.
Of je gaat met je laptop door de buurt lopen en kijken waar het signaal het sterkst is.
Of je gaat met je laptop door de buurt lopen en kijken waar het signaal het sterkst is.
Waarom zou je dat willen weten, als het werkt is het toch goed.buddow schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:23:
Ik maak nu gebruik van een onbeveiligd draadloos netwerk hier uit de buurt, genaamd 'Wireless'. Dit zal van de buren zijn. Is er een manier om uit te vogelen van wie dit draadloze netwerk is?
Stuur dat netwerk even een wms-je met de vraag " Wie ben jij "
Hé interessant, hier was ik ook al naar op zoek. Alleen ik denk wel dat het niet mag, omdat je er dan misbruik van zou kunnen gaan maken.
Maar als iemand weet hoe je dit kunt doen, dat zou handig zijn
Maar als iemand weet hoe je dit kunt doen, dat zou handig zijn
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 24-12-2006 15:41 ]
en hoe kun je erachter komen wie gebruik maakt van jou wireless netwerk? Heb wel een mac adres van die persoon, maar geen andere info... zal wel in de buurt zijn maar toch vervelend...
*had me beveiliging voor even uit...
*had me beveiliging voor even uit...
Op een technologische manier is dit niet mogelijk. Aangezien je maar 1 signaal hebt. En daarmee kan je geen berekeningen maken. Net zoals Gps minstens 2 3 of 4 satalieten nodig heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 24-12-2006 15:48 ]
gps heeft er 3 nodig minimaal.
Maar bij wifi kan je er met 1 punt kan wel achter komen door te cirkelen natuurlijk.
@ Sweet-Heart, MAC Adress filtering gebruiken, heb je hem er zo af
Maar bij wifi kan je er met 1 punt kan wel achter komen door te cirkelen natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 24-12-2006 15:47 ]
Verwijderd
en al weet je het wat dan ? Ga je aanbellen bij ze meneer uw netwerk is niet goed beveiligt . Het gros van de mensen weet niet eens hoe dit moet
Doordat de klok in de ontvanger (een onnauwkeurige kwartsklok) en de satelliet onmogelijk gesynchroniseerd kunnen worden, is voor een nauwkeurige meting het signaal van een vierde satelliet nodig
Anyway, nu ontpoic:
Tja, gaan rondstappen met je laptop en gaan kijken waar je het meeste signaal hebt. Daar dan even aanbellen.
[ Voor 4% gewijzigd door needless to say op 24-12-2006 15:48 ]
Ja ik weet het, ik had me beveiliging (mac filter) even uit om te testen of mijn nieuwe media center pc de modem/router kon vinden en aan te melden, seconde later zag ik al dat iemand zat te genieten van me 20mbit lijn...418O2 schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:47:
Maar mijn WEP key, stond wel aan, nooit uitgezet, dus ik vraag me nu nog steeds af hoe hij zo snel op een beveiligd netwerk is gekomen...
Verwijderd
gps zal toch 4 sattelieten moeten hebben?
met 1 heeft hij geen idee, met 2 heeft hij een circel tussen de twee sattelieten in.
met drie heeft hij nog steeds twee mogelijke punten(alhoewel 1 van die twee diep in de ruimte ligt)
pas bij de vierde satteliet heeft hij slechts 1 mogelijkheid.
met 1 heeft hij geen idee, met 2 heeft hij een circel tussen de twee sattelieten in.
met drie heeft hij nog steeds twee mogelijke punten(alhoewel 1 van die twee diep in de ruimte ligt)
WEP valt vrij makkelijk te kraken hoor-SWEET-HEART- schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:55:
[...]
Maar mijn WEP key, stond wel aan, nooit uitgezet, dus ik vraag me nu nog steeds af hoe hij zo snel op een beveiligd netwerk is gekomen...
ga op het netwerk, en ga dan naar www.watismijnip.nl
doe daarna een tracert via dnsstuff.com naar dat ip
dan weet je ook de provider
PSN: djmurcielago
en die diep in de ruimte negeert je ontvanger dus lekker. Het word pas lastig als je je van de aarde verwijdert.Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:56:
En vervolgens kun je aan de woning ruiken van welke provider er gebruik gemaakt wordt?Murcielago schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:17:
ga op het netwerk, en ga dan naar www.watismijnip.nl
🌞🍃
gewoon post doozoeken naar een rekeningafschrift.Datafeest schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:26:
[...]
En vervolgens kun je aan de woning ruiken van welke provider er gebruik gemaakt wordt?
Ik weet nu dat het gaat om een verbinding van Planet.
Ook ben ik er achter om wat voor router het gaat. (eentje van levelone, nog nooit van gehoord).
Router had een standaard modelnaam, dus ik ben er nog niet achter van wie het is....
Inloggen op de router is nog niet gelukt
Ook ben ik er achter om wat voor router het gaat. (eentje van levelone, nog nooit van gehoord).
Router had een standaard modelnaam, dus ik ben er nog niet achter van wie het is....
Inloggen op de router is nog niet gelukt
[ Voor 8% gewijzigd door buddow op 24-12-2006 16:44 ]
Zo eng is het niet om naar buiten te lopen hoor, probeer het gewoon eens! Het is december, het is donker buiten, je zult dus niet zo snel gezien worden!!11 Ik heb het vermoeden dat jij je buurman niet zult herkennen aan het type router welke hij heeft liggen, dus die gegevens opzoeken zal niet al te veel nut hebben 
needless to say schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:47:
[...]
Tja, gaan rondstappen met je laptop en gaan kijken waar je het meeste signaal hebt. Daar dan even aanbellen.
🌞🍃
Verwijderd
handleiding van de modem opzoeken, staat meestal een standaard inlognaam in, 99% kans dat die niet is aangepast.
inloggegevens van adsl opzoeken, en je hebt meestal een achternaam.
inloggegevens van adsl opzoeken, en je hebt meestal een achternaam.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 16:53 ]
Kerel, print een 10-tal flyers (half-A4-tje) met de tekst:
en steek deze in een tiental huizen in je buurt."Uw draadloze internetverbinding is onbeveiligd en u loopt gevaar op virussen en aanvallen.
U mag mij altijd contacteren om uw verbinding beter te beveiligen.
Uw behulpzame buurman/jongen [insert name & e-mailadres]
[insert huisnummer]"
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Je kan ook een cantenna maken (moet je wel van pringles houden). Dan weet je iig van welke richting het signaal.
Buiten rondstappen werkt soms slecht als bijv. de router op de 1e verdieping staat. aan de overkant kan de dan direct zicht hebben (door bijv. een slaapkamerraam) terwijl aan de juiste kant van de straat het signaal door stenen/beton heen moet en zwakker zal zijn.
Buiten rondstappen werkt soms slecht als bijv. de router op de 1e verdieping staat. aan de overkant kan de dan direct zicht hebben (door bijv. een slaapkamerraam) terwijl aan de juiste kant van de straat het signaal door stenen/beton heen moet en zwakker zal zijn.
"man is not truly one, but truly two,"
Hij trianguleert... triangel is zo'n ding met 3 hoekenVerwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:56:
Bij 3 sattelieten zal gps werken (Alleen niet zo nauwkeurig als met 4 of meer), zo zou je theoretisch ook een accesspoint/router moeten kunnen vinden, meet op 3 posities de sterkte van het signaal, beetje tekenen/rekenen en je weet waar hij staat.
Maar dat is in een optimale positie, zonder muren en stalen constructies... in real life dus niet echt haalbaar
Even het IP adres van je gateway opzoeken via start » uitvoeren » 'cmd' » 'ipconfig /all' en dat in je browser intypen. Als je geluk hebt staat er op de configpagina van die router ook geen wachtwoord, of het standaardwachtwoord van die router (je hebt het merk al, kun je manual zoeken).
Waarschijnlijk kun je in die configpagina's wel ergens de inlognaam van de internetverbinding vinden, vaak zit daar een achternaam in...
Waarschijnlijk kun je in die configpagina's wel ergens de inlognaam van de internetverbinding vinden, vaak zit daar een achternaam in...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
heb de handleiding van de router er al bij gehad, inlog is helaas niet standaard...
Zie genoemde tips.
Dit valt enigzins in het grijze gebied van wardriving (al is het een lichte vorm van) welke we liever niet in NT zien.
Dit valt enigzins in het grijze gebied van wardriving (al is het een lichte vorm van) welke we liever niet in NT zien.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()