WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
dit kun je doen door zo'n mega codecs pack als de k-lite codec mega pack te downloaden.
http://www.codecguide.com/download_mega.htm
en soms werkt het onder een andere player als wmp???
heb ik zelf ook met sommige filmpjes
die werken wel onder nero showtime maar niet in wmp?
succes
[ Voor 29% gewijzigd door wooley op 24-12-2006 15:56 ]
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
ParkOverall: Ik krijg als resultaat een afbeelding (Graph) waarbij het eerste blokje de filmp betreft, die verwijst naar Nero Splitter, die vervolgens verwijst Cyberlink Video SP Decoder of FFDshow Mpeg4 (afhankelijk van welke SKVCD ik erdoor haal).
Hoe kan ik er onder Vista nu voor zorgen dat dat deze decoders soort van preferred decoders worden?
[ Voor 57% gewijzigd door Aziona op 25-12-2006 00:32 ]
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
Dan heb je geen fatsoenlijke MPEG2 codec, installeer eens PowerDVD oid. dan gaat het lukken.
(je hoeft niet powerdvd als speler te gebruiken, hij zorgt er alleen voor dat je een mpeg2 codec op je systeem krijgt, je kunt dan gewoon met de mediaplayer je SKVCD afspelen)
Ik ben trouwens niet zo'n voorstander om gelijk een codecpack erop los te laten die installeren tig codecs op je systeem en maken vaak meer rommel dan je lief is
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
het ligt er inderdaad aan dat je geen dvd afspeel software op je systeem hebt. de skvcd gebruikt die codec namelijk. Een voorstander van codec packs ben ik ook niet maar heb toch goede ervaringen met Klite.....Caveman schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:25:
Vers geinstalld systeem schat ik zo in ?
Dan heb je geen fatsoenlijke MPEG2 codec, installeer eens PowerDVD oid. dan gaat het lukken.
(je hoeft niet powerdvd als speler te gebruiken, hij zorgt er alleen voor dat je een mpeg2 codec op je systeem krijgt, je kunt dan gewoon met de mediaplayer je SKVCD afspelen)
Ik ben trouwens niet zo'n voorstander om gelijk een codecpack erop los te laten die installeren tig codecs op je systeem en maken vaak meer rommel dan je lief is
Ik gebruik namelijk Vista als Media center en had reeds Nvidia PureVideo en PowerDVD 7 geinstalleerd. Beide waren nog niet genoeg om de SVCD Mpeg files af te spelen. Ook het installeren van FFDShow en Ace Mega Codec Pack waren niet genoeg. Uiteindelijk was het installeren van een OEM versie van Ulead DVD factory wel genoeg.
Nu kan ik dus wel de Mpegfiles van een SVCD of een SKVCD afspelen. Helaas wordt de S(K)VCD nog steeds niet herkent. Als ik nu dus met My Movies een image file van een S(K)VCD open dan zegt Vista Media Center nog steeds: Geen DVD in de drive. Ook Windows Media Player herkent de S(K)VCD nog steeds niet an sich (dus wel als ik specifiek de Mpeg file op de disk selecteerd). Vista zou het wel moet kunnen gezien de opties onder Automatisch starten waarbij je specfieke opties voor VCD's kunt instellen.
Wie kan mij helpen?
Even samenvatten; SVCD en SKVCD kun je wel afspelen maar (k)VCD's niet ? en wat bedoel je met een image file van een SKVCD ?Aziona schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:01:
Nu kan ik dus wel de Mpegfiles van een SVCD of een SKVCD afspelen. Helaas wordt de S(K)VCD nog steeds niet herkent. Als ik nu dus met My Movies een image file van een S(K)VCD open dan zegt Vista Media Center nog steeds: Geen DVD in de drive.
Opzicht is het heel raar dat je geen VCD's af zou kunnen spelen, want dat is mpeg1 en windows heeft die native aanboord. Die zou je gewoon standaard af moeten kunnen spelen...
Als ik denk dat je met een image file een copy van je S(k)VCD bedoeld, dan lijkt me logisch dat je dat niet kan afspelen. Als je een SVCD in je drive stopt, speelt die dan wel af ?
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !