Toon posts:

USB HDD restart telkens af na aansluiten USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn externe harde schijf van ca 1 jaar oud begint zonder enige aanleiding kuren te vertonen. als voeding en usb aangesloten zijn, herstart de schijf telkens. je hoort een klik en hij begint opnieuw op toeren te komen. het eerste waar je aan zou denken is een probleem met de voeding/kabelbreuk. niet dus. het blijkt dat hij prima draait met alleen de voeding aangesloten, maar op het moment dat je de USB-kabel aansluit, begint ie weer te flippen.

ik heb de kabel op meerdere poorten aangesloten, maar geen succes. het enige wat ik nog niet heb gedaan is het vervangen van de USB-kabel, maar daar heb ik nu geen mogelijkheid toe.

hdd: Maxtor Diamondmax 10 SATA 200GB 7200rpm 8MB cache
case: FAST USB2.0 3.5" External Storage System
laptop: Acer Travelmate 4252

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik ken je USB kastje niet, maar ik heb hier met die goedkope dingetjes van rond de 20 euro alleen maar ellende gehad, wat jij beschrijft is het begin van de problemen bij die dingen.

Heb hier nog een voeding van zo'n ding liggen met 2 bolle elco's, moet ik nog steeds nieuwe inzetten (deze komt voor de tweede keer terug, het 5V circuit was al voorzien van nieuwe elco's, nu is het 12V circuit aan de beurt). Die dingen mogen dan wel onder de garantie vallen, maar als je van 3 van die dingen 3 terugkrijgt met hetzelfde probleem, repareer je ze liever zelf dan dat je nog meer van die rampendingen over laat komen.

Zodra je USB aansluit trekt dat kastje net iets meer stroom. Als er brakke elco's in de voeding van dat ding zitten slaat ie gewoon af en blijft ie ook afslaan omdat de inschakelstroom op dat moment gewoon te hoog is.

Overigens heb ik dit probleem ook eerder gezien met mijn eigen computer met een apparaat zonder externe voeding. Hotpluggen zorgde ervoor dat het systeem gewoon meteen helemaal uitviel. Bleek later dat er een bolle elco in de voeding zat en dat er dus helemaal niets mis was met dat 2.5" USB geval :X