Toon posts:

Half Life 2 (Holiday 2006 Collection): constante vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht 'laat ik dan maar eens HL2 gaan proberen'. Dus ik koop de Holiday 2006 Collection en... het is inderdaad schitterend. Op m'n P4 3.0 met 1 Gb RAM en 9800 Pro loopt 'ie zelfs nog lekker met zowat alles high (op 1024x768)! Ik was best wel verbaasd! Alleen... de lol wordt verpest door constante vastlopers (van de hele computer) doordat er steeds geluiden blijven hangen (in een 'loop')... Meestal kom ik wel verder als ik na herstarten (met de resetbutton) weer verder ga vanaf m'n laatste savepoint maar het is wel knap irritant. De lol gaat er zo wel vanaf!

Nu las ik her en der, ook op dit forum, dat dit al in 2004 een bekende bug was (?)! Maar eh... heeft Valve daar dan nog steeds niets aan gedaan...??? Het is echt geen lol om dit spel te spelen en om de haverklap de computer te herstarten en HL2 weer helemaal te laden... Steam geeft aan dat de game helemaal up to date is, dus...

Op een bepaald moment liep het spel steeds op hetzelfde punt vast. Ik kwam toen pas verder nadat ik ALLE opties op z'n laagst had gezet. Het spel zag er toen niet meer uit natuurlijk... Heel spijtig want zelfs op m'n gedateerde systeem ziet het er schitterend uit ALS het loopt...

Weet iemand of er soms een bepaalde setting of optie is die dit euvel het meest veroorzaakt? Want ik wordt het nu spuugzat om het spel te spelen...

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Mja, kan het me herinneren. Hoe oud is je windows installatie? Ik heb het toen opgelost op die manier. Wellicht kun je een herinstallatie sowieso wel gebruiken. Maar dit kan natuurlijk ook aan je geluidskaart drivers liggen. Wellicht even nieuwere installeren? En probeer opties als EAX enz uit te zetten, als ze uberhaupt al aan staan. Ik heb toch al echt 2 jaar die problemen niet meer gehad, maar kan me goed inleven in de irritatie.

pepernooot