Toon posts:

adslrouter als accesspoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe adslrouter (netgear) gekocht die sterker signaal heeft. Werkt perfect.

Nu zou ik graag mijn vorige (level1 - wbr-3402A) gebruiken als accesspoint. oa omdat deze router een printserver bevat.

Hoe begin ik hieraan?

tnx
Maxim :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand aub?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zelf al gezocht?

Wat vaak wel kan is:
1. inloggen op de router en deze een IP-adres geven uit de reeks van de voorliggende router
2. DHCP server uitschakelen
3. kabel vanuit voorliggende router in een LAN poort stoppen ipv de WAN poort.

Of je printserver dan nog werkt is maar de vraag. Je kunt het eventueel ook omdraaien en de Netgear volgens bovenstaand protocol als accesspoint gebruiken en de Level1 als router.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 25-12-2006 23:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gambieter schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:55:
Zelf al gezocht?

Wat vaak wel kan is:
1. inloggen op de router en deze een IP-adres geven uit de reeks van de voorliggende router
2. DHCP server uitschakelen
3. kabel vanuit voorliggende router in een LAN poort stoppen ipv de WAN poort.

Of je printserver dan nog werkt is maar de vraag. Je kunt het eventueel ook omdraaien en de Netgear volgens bovenstaand protocol als accesspoint gebruiken en de Level1 als router.
NIet vergeten de wlan uit te schakelen op je "ouwe modem", of een ander kanaaltje te kiezen

Iperf

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:20
Of je zou de oude router kunnen bridgen met de nieuwe. Alleen ik weet niet of hij die functie heeft, client bridge dus.