Toon posts:

sli met 2 dezelfde maar toch verschillende kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag ik heb 2 xfx 6600le 256 mb videokaarten.
ik moest ze sli kunen schakelen maar er is 1 verschil in de kaarten de eene kaart heeft wel die goldfingers waar mijn sli connector op moet
maar de ander heeft deze niet daar zit weer een stroom aansluiting op de zelfde plek op de kaart.
hoe los ik dit op?????

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Welk moederbord heb je?
Niet alle moederborden hebben die sli connector nodig (staat me zo bij).

Verwijderd

Topicstarter
asus a8n-sli

er zat wel een connector bij mijn moederbord .
en alle bij de kaarten staat op sli ready dus .....

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 23:51
Volgens de XFX Site heeft de 6600LE 256MB inderdaad een molex aansluiting op de plaats waar bij 6600GT`s de SLI connector zit. Hoe jou andere XFX 6600LE 256MB daar een SLI aansluiting heeft is mij een raadsel. Weet je zeker dat die andere kaart ook een XFX 6600LE 256MB is?

Dit is namelijk diegene die je beschrijft:
Afbeeldingslocatie: http://www.xfxforce.com/media/product_configuration_large_icon/4d56cbb008d43db70108d56ea6e2000f/webbig.jpg

Op internet vind ik verder nog een andere versie, namelijk met actieve cooler en inderdaad een SLI connector. klik

vaag verhaal dus. Ik zou proberen een van de twee kaarten te ruilen (en dan het liefst die passieve, zodat je lekker SLI kan draaien). Of gewoon beide kaarten verkopen en een tweedehands 6800GT, 6800Ultra, X800XT, X850XT of 7800GT aanschaft welke sneller is voor minder geld!

[ Voor 47% gewijzigd door -ErikE- op 24-12-2006 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja het is echt een zelfde kaart en zelfde doos allleen een een stroom aansluiting
en bij de andere een SLI connector. klik
ik weet het ook niet maar nu ??
hahaha

Verwijderd

Topicstarter
en er was al heel moeilijk om nog aan dezelfde kaart te komen heb er nu een en dan dit

Verwijderd

Erg simpel
Werk sli nu al?
Want langzame kaarten hebben namelijk geen sli bridge nodig omdat de pci-e slot voldoende is om de data te belanseren.
(nvidia 6600 kaarten (niet de gt versies) kunnen zonder sli brdige .)
( nvidia 7300 kaarten kunnen zonder sli bridge)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen SLI-brug, geen SLI ;)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
echt wel :X

waar baseer jij dat nou op...

je kan prima zonde Bridge draaien, alleen je hebt kans dat de prestaties wat minder worden.

Audi S3

Verwijderd

Ik zit wel even te denken dat sli wel in de bios van je kaart moet staan.

Dus je heb al een sli kaart met sli bios er in
De tweede kaart is geen sli en heeft geen sli bios aansluiting.
De tweede kaart moet je wel even flashen naar de bios van je eerste kaart.
De sli bridge heb je niet nodig omdat de date makkelijk over de pci-e aansluiting kan gaan.

Mog je nu twee 6600gt's hebben zonder bridge dan kan je beeld vervormd raken omdat de pci-e aansluiting eigelijk te veel data heeft die heen en weer word gestuurt.

• MexxT
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:57:
Ik zit wel even te denken dat sli wel in de bios van je kaart moet staan.

Dus je heb al een sli kaart met sli bios er in
De tweede kaart is geen sli en heeft geen sli bios aansluiting.
De tweede kaart moet je wel even flashen naar de bios van je eerste kaart.
De sli bridge heb je niet nodig omdat de date makkelijk over de pci-e aansluiting kan gaan.

Mog je nu twee 6600gt's hebben zonder bridge dan kan je beeld vervormd raken omdat de pci-e aansluiting eigelijk te veel data heeft die heen en weer word gestuurt.
ze hebben allebij SLi support, lees eens wat hij zegt ;)

en zonder SLi bridge draaien met 3 6600GT's kan prima, en je krijgt ook geen vervormd beeld, alleen de prestaties worden wat minder.

Audi S3

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MexxT schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:35:
[...]

echt wel :X

waar baseer jij dat nou op...

je kan prima zonde Bridge draaien, alleen je hebt kans dat de prestaties wat minder worden.
Zeg er dan ook bij dat die kans zo'n 95% is ;)

(Vooral als die ene kaart wél een aansluiting voor een brug heeft, als ze voor de rest gelijk zijn, duidt dat er wel op dat het wel nodig is..)

@onder: Da's wel een beetje overdreven, wat jij stelt.. Verder verschilt het. Er is een dikke kans dat het gewoon bagger is, en zonde van je extra kaart/slot ;)

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 24-12-2006 22:42 ]

• MexxT
TheZeroorez schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:07:
[...]

Zeg er dan ook bij dat die kans zo'n 95% is ;)

(Vooral als die ene kaart wél een aansluiting voor een brug heeft, als ze voor de rest gelijk zijn, duidt dat er wel op dat het wel nodig is..)
dan nog scheelt het met die prestatie vermindering maar 2-5 frames in games en 100-200 punten in 3Dmark 05...

Audi S3

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Test het nou gewoon eens uit

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
zijn jullie er allemaal al uit wanrt iedereeen zegt wart anders en nu weet ik het nog nie hahahahahha

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:48
probeer het gewoon uit, stop ze in je computer en zet in je drivers sli aan.
Pagina: 1