Toon posts:

twee laptops, een wireless acces point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb volgens mij een heel erg eenvoudig probleem, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb nu twee laptops met beide een draadloos netwerk kaartje. Ik heb ADSL internet, de modem staat achter de Linksys WAP en elke keer log ik eerst handmatig in via Mxstream om verbinding te maken met internet. Met één laptop is dat geen probleem. Als ik met twee laptops wil internetten krijg ik een ip conflict en lukt het niet meer. Ik moet dus ergens instellingen wijzigen. Maar waar en welke?

Ik heb gezocht maar kwam steeds op veel ingewikkeldere problemen uit..

In ieder geval alvast bedankt!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:21

tozzke

aka tozzert

klinkt alsof de ip's van de laptops (of 1 ervan iig) handmatig staan ingesteld

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Naar mijn idee is het niet mogelijk, je moet zorgen dat je modem inlogt voor je ipv. dat je dat per laptop apart doet.. je krijgt namelijk per laptop hetzelfde IP toegewezen.. waarschijnlijk heb je nog een oud modem wat niet inlogt voor je (een oude alcatel waarschijnlijk..) makkelijkste om dit op te lossen is naar mijn idee om even een nieuw modem / routertje te halen tegenwoordig loggen die voor je in op het ADSL netwerk..

Verwijderd

Topicstarter
bobje1986 schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:25:
Naar mijn idee is het niet mogelijk, je moet zorgen dat je modem inlogt voor je ipv. dat je dat per laptop apart doet.. je krijgt namelijk per laptop hetzelfde IP toegewezen.. waarschijnlijk heb je nog een oud modem wat niet inlogt voor je (een oude alcatel waarschijnlijk..) makkelijkste om dit op te lossen is naar mijn idee om even een nieuw modem / routertje te halen tegenwoordig loggen die voor je in op het ADSL netwerk..
Inderdaad een Alcatel Speedtouch die ik destijds geleverd kreeg bij MxStream.Hmm.. vervelend

Verwijderd

hey, is je speedtouch wel een multi pc modem(router)?

als dit niet het geval is klopt je verhaal, dan kun je er maar 1 op aan sluiten aangezien je dan geen router hebt.

als dat zo is, ruil dan de WAP54g om vor een wrt54GL, zou ik zoiezo gedaan hebben aangezien je hem altijd kunt gebruiken als AP

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:51:
hey, is je speedtouch wel een multi pc modem(router)?

als dit niet het geval is klopt je verhaal, dan kun je er maar 1 op aan sluiten aangezien je dan geen router hebt.
Euhm, een normale oude speedtouch 510 met één poort heeft toch gewoon NAT functionaliteit in huis en kan je met een AP of een switch dus prima voor meerdere pc's gebruiken :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nog verbinding maakt op je PC, dan is het waarschijnlijk een Speedtouch Home die via PPTP werkt, of een ST510 die niet routert. Dan krijg je je externe IP-adres op je PC, en dan kan er geen tweede tegelijk inloggen. Je zult dus je ST Home tot Pro moeten tweaken, of de routerfunctie van de ST510 aan moeten zetten.

Verder zal je modem zelf in moeten loggen, dus in de setup van het modem.

Zoek dus eerst op welke Speedtouch je hebt, en geef een uitdraai van het commando ipconfig/all (gegeven in een Opdrachtpromptscherm) als je online bent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:36:
Als je nog verbinding maakt op je PC, dan is het waarschijnlijk een Speedtouch Home die via PPTP werkt, of een ST510 die niet routert. Dan krijg je je externe IP-adres op je PC, en dan kan er geen tweede tegelijk inloggen. Je zult dus je ST Home tot Pro moeten tweaken, of de routerfunctie van de ST510 aan moeten zetten.

Verder zal je modem zelf in moeten loggen, dus in de setup van het modem.

Zoek dus eerst op welke Speedtouch je hebt, en geef een uitdraai van het commando ipconfig/all (gegeven in een Opdrachtpromptscherm) als je online bent.
Ik heb inderdaad een Speedtouch Home. Ik las al na wat zoeken dat het getweaked moet worden om internet toegang mogelijk te maken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:31:
[...]

Ik heb inderdaad een Speedtouch Home. Ik las al na wat zoeken dat het getweaked moet worden om internet toegang mogelijk te maken.
Succes met tweaken dan!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)

Moeilijk.. als het mis gaat zit ik met de kerstdagen zonder internet, maar heb er nu natuurlijk wel tijd voor. Even doorlezen hoe moeilijk het is dan maar.

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-03 15:01
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:16:
[...]

Bedankt :)

Moeilijk.. als het mis gaat zit ik met de kerstdagen zonder internet, maar heb er nu natuurlijk wel tijd voor. Even doorlezen hoe moeilijk het is dan maar.
Als je er niet aan durft even een Thomson 546 halen via Vraag en aanbod voor een paar tientjes. Staan er altijd meerdere te koop. Dan hoef je geen risico te lopen en kost minder tijd, je klinkt niet super te vertrouwen in je eigen kunnen.

Deze moden/router dan dus even voor je modem en dan de Linksys WAP erachter.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb er nog even over nagedacht. Eigenlijk is het raar dat het nu niet mogelijk is om twee computers gelijktijdig aan te hebben staan. Er ontstaat dan namelijk onmiddelijk een IP Conflict en ik verlies de internetverbinding. Terwijl je misschien zou verwachten dat de eerste computer gewoon zijn verbinding behoudt en de tweede simpelweg achter het net vist. Als één computer verbinding heeft gemaakt met adsl internet, kan de tweede niet gewoon meeprofiteren?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, dat kan niet. De PPTP tunnel die gemaakt is wordt verstoord door de tweede PC, en het modem weet dan niet goed meer waar de data af te leveren. Je hebt de oplossingen gekregen, nu moet je zelf kiezen. Tweaken of een tweedehands ST510 kopen zijn de goedkoopste oplossingen, maar je kunt het niet krijgen zonder iets te doen.

Of je moet internet gaan delen via de 1e laptop, maar dan moet die altijd aanstaan om de 2e laptop op internet te krijgen. Niet verstandig, gewoon tweaken en als het mislukt dan koop je een nieuw/tweedehands modem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ics draaien op je andere laptop,

maareuh je word er niet echt gelukkig van je moet altijd die laptop aanhouden

optie 1) speedtouch hacken .. (zie de vele beschrijvingen)
optie 2) router kopen voor ca 15 pleuro's en die tussen je modem en je wap frotten
optie 3) nieuwe modem/router kopen (evt inc draadloos)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
tim_heijt schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:22:
[...]

Als je er niet aan durft even een Thomson 546 halen via Vraag en aanbod voor een paar tientjes. Staan er altijd meerdere te koop. Dan hoef je geen risico te lopen en kost minder tijd, je klinkt niet super te vertrouwen in je eigen kunnen.

Deze moden/router dan dus even voor je modem en dan de Linksys WAP erachter.
Dat is bijvoorbeeld deze:

Modem SpeedTouch 546 Multi-User ADSL2+ ?

Begrijp ik het goed dat dit ding gewoon een vervanging is voor de Speedtouch Home modem die ik nu in bezit heb? Kost inderdaad maar weinig, er staat er eentje voor 15 euro te koop bij mij in het dorp.
Pagina: 1