[Vista] Niet gepartitioneerde ruimte terugkrijgen*

Pagina: 1
Acties:

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
Ik zit met het volgende,
ik had vroeger altijd een partitie van 10gb voor een 2de OS, maar dit heb in onlangs allemaal naar 1 OS overgegooid -> vista.

die partitie van 10gb wil ik mergen met c: partitie, maar dit lijkt op geen enkele manier te lukken. Als ik de tool van vista zelf gebruik krijg ik steeds de melding dat ik niet genoeg vrije schijfruimte heb.
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/4865/hdpk9.th.jpg

3rd party tools werken veelal niet omdat ze gewoonweg vista nog niet ondersteunen en support in dat soort programma's zo sloom als stront door een trechter is :p

[ Voor 8% gewijzigd door Bliep op 24-12-2006 13:16 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even Vista in je topic titel - let hier aub ook zelf op :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Hoeveel ruimte neemt Vista in? Als het niet al teveel is, zou ik een image maken met Ghost of Acronis True Image (ervan uitgaande dat Vista wordt ondersteund) op bijv. DVD-RW's of een tweede harddisk die ik heb liggen, dan de partitie verwijderen, een nieuwe grotere aanmaken en daar dan dat image op zetten.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Bliep
elevator schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:19:
Ik zet even Vista in je topic titel - let hier aub ook zelf op :)
sure thing boss O-)
pinockio schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:19:
Hoeveel ruimte neemt Vista in? Als het niet al teveel is, zou ik een image maken met Ghost of Acronis True Image (ervan uitgaande dat Vista wordt ondersteund) op bijv. DVD-RW's of een tweede harddisk die ik heb liggen, dan de partitie verwijderen, een nieuwe grotere aanmaken en daar dan dat image op zetten.
Ja, vind dat eerlijk gezegd een beetje extreme oplossing op het moment, omdat vista zelf een dynamische tool daarvoor heeft (die dus niet werkt :| ). Dus ik wacht nog even voordat alles er weer af gaat

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hm moest er voor die tool niet iets van 10% vrije ruimte zijn? Dan zou die melding iig wel kloppen. Gooi es wat dingen van die C:-partitie naar D: voor zover dat kan :P en probeer het nog eens.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Volgens mij hoort je 2e artitie bij je 3e partitie... toch? (jezus wat knullig gezegd:P)

Je 1e partitie is een primare partitie. Je 2e en 3e partitie zijn 1 extended partitie. Je zou dus eerst je extended partitie moeten verwijderen, en de 2e en 3e opnieuw aanmaken (met de 2e bij de 1e oid).

Dit heb ik compleet afgeleid van de kleurtjes en layout, dus als die anders zijn dan XP.... ;)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44
En als je het net andersom probeert: dus niet unallocated mergen met Vista, maar Vista met unallocated. Het klinkt raar maar dat is de tool van Vista ook. Misschien dat het dan wel werkt.

• Bliep
Die hele tool is in z'n geheel gewoon gaar als je het mij vraagt. Ik heb geprobeerd 10% vrij te maken, maar nog steeds krijg ik de melding dat er te weinig ruimte is. Dan heb ik nog even geprobeerd de c: schijf te extenden met 10gb, maar dat kan dus ook niet.

Op het moment sta ik vlak voor het deleten van vista en gewoon mijn vertrouwde xp installatie er weer op te zetten.

toch bedankt :>
Pagina: 1