Toon posts:

WPA instellen op versatel router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil WPA gebruiken op mijn versatel router zodat mijn wii online kan. Enige probleem is alleen dat ik het niet werkend krijg. De handleiding zegt zodra je bij WPA aankomt dat dat te uitgebreid is om er iets over te zeggen en als je tele2 zelf belt dan zeggen ze dat je maar in de handleiding moet kijken want hun geven er geen ondersteuning op. Ook google kan mij niet helpen.

Mijn vraag is wat ik moet instellen bij wpa. Ik zie staan:

wpa group key interval: 0 (neem aan dat dit te tijd is waarin je een nieuwe key moet opgeven?)
RADIUS server IP adres: stond standaard op 0.0.0.0 maar daarmee werkte het niet dus heb ik wat andere dingen geprobeert (ip router en ip van de wii) maar beide werkte niet en terug veranderen naar 0.0.0.0 kan niet meer want dat is opeens een ongeldige waarde.
RADIUS port: 1812
RADIUS key: zelf wat bedenken

WPA encryption (TKIP oF AES of allebei)

WEP encryption (disabled of enabled).

Het probleem zit denk ik bij het ip van de radius server. Ik heb geen idee wat ik daar zou moeten invullen en terug zetten naar het orgineel kan dus niet meer. Op de wii zelf kan ik niet veel meer doen dan de wpa key invullen en ip enzo toewijzen maar ik wil dat ie automatisch een ip krijgt. Met WEP werkt alles wel dus het ligt niet aan de router/wii.