Toon posts:

IDE op Sata

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eind dit jaarr, begin volgend jaar hoop ik alle onderdelen binnen te krijgen om mijn huidige pc te up-graden.

In mijn huidige pc zitten 3 IDE harde schijven en 1 IDE dvd brander, alle twee de aanwezige IDE poorten worden dus max benut.

Op het nieuwe MoBo (MSI K9N SLI platinum) wat ik besteld heb zit echter maar 1x IDE en 6x serial ATA.
Aangezien ik geen zin heb om mijn nog perfect werkende HD's te upgraden gaat dit lastig worden.
Dat word dus waarschijnlijk een kaart erbij drukken om extra IDE poorten beschikbaar te stellen. Nu zag ik echter op conrad een SATA - IDE CONVERTER (Bestnr.: 974497 - 89).

Voordeel van zo'n converter lijkt me dat het geen slot in neemt, nadeel is dat je per device wat op de sata poort komt een converter moet worden aangeschaft.

Wat is wijsheid?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het voordeligste lijkt me gewoon een IDE controllertje er bij te nemen.
Die converters werken over het algemeen wel netjes trouwens, dus wat dat betreft toch zeker wel een mooie oplossing. Maar aangezien ik niet in je portemonnee kan kijken, blijft het gokwerk.
Ik zou zelf denk ik toch voor een stel converters gaan...

• maap
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 16:58
Ik zou ook voor het IDE contrellertje gaan, handig mocht je er ooit nog meer (Sata) hardeschijven bij willen zetten, dan heb je daar nog poorten voor vrij.

Aanhangwagen onderdelen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, het zijn allebei prima oplossingen. Zet gewoon voordelen en nadelen tegen elkaar af en streep het een en ander weg wat voor jou niet boeit.

2-kanaals PCI IDE controller:
+ vier extra IDE aansluitingen ernaast
- kost een PCI slot

SATA-PATA converters:
+ kost geen PCI slot
- kost wel de bestaande SATA kanalen

En dan zet je daar ook nog even de prijzen en eventueel features bij. Een IDE controller met bijvoorbeeld een RAID functie kost haast geen drol extra ;)