Toon posts:

AMD sempron 2400+ overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers :D

ik ben nieuwe hier op het forum en overclocken is ook nieuw voor me , ik zou graag boven aan genoemde processor willen overclocken.

mijn systeem :
AMD sempron 2400+ 1.67 ghz
voeding van 500 watt
XFX Geforce 6800 Gs/XT 256 mb
1HDD 40 gig
1 HDD 150 gig
2x 256 mb ram
Asrock K7VT4A+ mamaplank
een 2 jaar oude bios van american megatrends inc. (volgens everest )

de temperatuur van me cpu is nu 43'Celsius (109 F)
de cpu core is 1.62 V

genoeg info hoop ik zo :p

dus zou ik deze kunnen overclocken en zo jah hoe ?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:53
Frequently Asked Questions T&C

Verder zijn er genoeg topics op GoT te vinden waarin wordt uitgelegd hoe je moet overklokken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Als je nieuw bent met het overclock gebeuren dan moet je zeker even de tijd nemen om je in te lezen over het overclocken.
Neem de FAQ die hierboven al genoemd is eens door. Als je dat gedaan hebt dan kun je hier altijd met vragen komen als je iets niet begrijpt.

Zoek ook eens uit wat voor merk gegeugen je hebt en probeer er achter te komen welke chips zich daarop bevinden. Dan kun je meteen vaststellen of je geheugen hoog geclocked kan worden. Vermeld ook welke socket je processor is en de temperatuur die je noemt is dat als je relatief weinig doet of is dat 100% stressed met prime95 bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernie op 24-12-2006 13:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
2 nanyaNT256D64S88C0G-6K reepjes zitten er in.

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 15:29
Arno E schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:06:Vermeld ook welke socket je processor is
Lijkt me wel duidelijk: Socket A oftewel 462

En nee het topic is inderdaad niet bijzonder nuttig lees de FAQ eens goed door. Paar tips die ik je uit mijn ervaring kan geven

Probeer zoveel mogenlijk uit te schakelen (com, ltp, floppy etc.) als het mogenlijk is probeer de inhoud van je 40GB hdd dan naar je 150 (moet dit niet 160GB zijn? 150 is zo'n rare grootte :S ) te verplaatsen zodat je je 40GB eruit kan halen.

Wordt niet gelijk bang van de temperaturen, K7 cpu's kunnen makkenlijk 60 graden (in sommige gevallen meer, probeer idle in ieder geval niet boven de 60 te komen) trekken

veel succes, maar verwacht niet teveel :)

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 14:43
Wat voor koeler heb je er op zitten?
Met de boxed koeler kom je namelijk minder ver.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat voor cooler er presies op zit volgens mij gewoon de standaard cooler. en op die 40 gig schijf staat ook windows dus die kan der niet uit (heb namelijk geen windows cd)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Een van de beginselen om te kunnen overclocken is ook dat je weet wat voor hardware je hebt.
Vanuit dat punt kun je verder met onderzoeken wat er allemaal in te stellen valt (bijv. de manual van je moederbord verteld vaak al de instellingen die je kunt gebruiken om bijv. de fsb te verhogen (als dat uberhaubt al mogelijk is), of je spanningen kunt aanpassen etc.

En verder is in de basis elke overclock gelijk. Alleen de instellingen verschillen per setup. Hier op GoT gaan we wel uit van wat vooronderzoek. zoals hierboven al een aantal malen is aangegeven is er een faq geschreven waarin de basics beschreven staan. Lees die eerst eens rustig door en begin dan gewoon rustig.

Bedenk echter wel dat je met overclocken altijd risico's loopt. Als je geen installatie cd hebt is het raadzaam om toch echt een backup van je systeem te maken. Een te hoge bussnelheid kan bijvoorbeeld datacorruptie veroorzaken waardoor je genoodzaakt bent een nieuwe installatie te doen / een backup terug te zetten.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.