[XP] tskmgr : kernel gebruikt constant 20% cpu

Pagina: 1
Acties:

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. In taskmanager zie ik dat de kernel time (het rode grafiekje) steeds 20% van de CPU tijd inneemt.

Het probleem is onstaan nadat ik de pc overclocked had , en deze niet meer wou opstarten. Ik heb toen in het bios de settings verlaagd tot het wel weer lukte. Helaas heb ik sindsdien het bovenstaande probleem, daarvoor niet.
Ik heb intussen ontdekt dat 1 latje ram nogal wat fouten gaf in memtest, en dit zit intussen niet meer in mijn pc.
Echter is de pc wel trager geworden. Sisoft sandra laat een ong. 15% lagere cpu score zien in de arithmetic benchmark (en andere ) dan voorheen.

Het is geen virus, want ik heb er gisteren een verse windows opgezet en het probleem is er nog steeds.

Wie weet raad?

Specs : Intel e6400 @ 2.4Ghz FSB 1200Mhz
Corsair valueram 1 (2) x 1024MB 667Mhz
Asus P5W DH Deluxe
320 GB s-ata WD
320 GB s-ata WD
250 GB ata maxtor
200 GB western Digital ata
Antec Truepower 480W

nb Tijdens het overclocken wou de FSB niet hoger dan 1200.
Ik heb het probleem ook als alles op stock speed draait.

Ik heb intussen met Process Explorer gekeken welk proces het nu eigenlijk is wat die CPU tijd gebruikt. Er staat dat het process DPC (deferred procedure calls ) ong 20% van m'n 1e cpu in gebruik neemt. Iemand enig idee wat hiermee te doen?

Edit 2 : Ik heb naar aanleiding van een ander topic hier ergens het programma RATTv3 gedownload en gekeken welke driver nu verantwoordelijk is. Ik krijg wel erg veel DPC's bij m'n realtek HD audio driver , dewelke ik nu ga herinstalleren.

[ Voor 16% gewijzigd door DatraxZ op 24-12-2006 15:08 ]

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
Met het installeren van de nieuwe drivers voor de realtek chip is het probleem deels opgelost. Als ik Dolby digital gebruikt op de SP/dif uitgang geeft ie 12% DPC's , als ik gewoon PCM uitstuur op de uitgang geeft ie 3% dpc. Strange, maar het is toch beter dan 20%.

Topic mag dicht. :)

[ Voor 45% gewijzigd door DatraxZ op 24-12-2006 16:11 ]