[Vista] Zijn er SATA Drivers voor de Asus K8V SE (AMD/754)

Pagina: 1
Acties:

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Ik heb een beta serial aangevraagd, en wil Vista eens gaan testen (moet kunnen onderhand toch....?)

Maar op de Asus site zijn nog geen SATA Vista drivers te vinden voor mijn K8V-SE Deluxe (AMD 64 / 754 socket)

Heeft enig idee of hiervoor al ergens drivers zijn?

Ik ben b.t.w. ook nog op zoek naar logitech drivers voor Vista (heb een MX100 laser en Logitech keyboard...)

Thnx alvast voor de hulp! En goeie dagen natuurlijk! O-)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet ik hieruit begrijpen dat je harde schijven niet gezien worden tijdens installatie?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

• The Fittest
anandus schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:18:
Moet ik hieruit begrijpen dat je harde schijven niet gezien worden tijdens installatie?
Heb het nog niet geprobeerd... maar voordat ik aan de slag ga met backups, formats etc.wil ik wel zeker weten dat m'n SATA (Maxtor 10000rpm) Hd herkend wordt... Ik heb daar altijd gerotzooi mee... Wanneer gaan ze nou eens alle moederborden standaard voorzien van SATA herkenning. Zit je weer treurig te rommelen met een diskette, hoe 1985... ;)
Huh? Dit installeerd een driver package? Ik begrijp er niks meer van. Op m'n Asus DVD van m'n moederbord stond zo'n 'makedisk' tool. Die installeerde drivers op een diskette... Hoe moet ik dit dan doen als ik ze herkend wil hebben bij installatie vanuit boot?
Voor de duidelijkheid ik heb geen RAID installatie (twee schijven samen), maar gewoon een SATA HD als boot schijf.... Geen idee of dat van belang is.

Thx voor de snelle reacties b.t.w!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The Fittest schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:05:
[...]
Heb het nog niet geprobeerd... maar voordat ik aan de slag ga met backups, formats etc.wil ik wel zeker weten dat m'n SATA (Maxtor 10000rpm) Hd herkend wordt... Ik heb daar altijd gerotzooi mee... Wanneer gaan ze nou eens alle moederborden standaard voorzien van SATA herkenning. Zit je weer treurig te rommelen met een diskette, hoe 1985... ;)
Mijn SATA-RAID wordt prima herkend door Vista (VIA VT8237A chipset).

Overigens kan je bij Vista ook USB of cd's gebruiken voor eventuele drivers :)

Edit:
Jij hebt de VIA VT8237 chipset (want hij hangt niet aan de RAID-controller, toch?). In dat geval weet ik 99,9% zeker dat-ie herkend wordt.

Je kan het ook gewoon proberen, Vista DVD erin, en de eerste stappen doorlopen tot je een harde schijf moet kiezen. Dan zie je of-ie ertussenstaat (en dus herkend is).
En dan vooral niet op 'Next' klikken, maar gewoon DVD eruit halen en resetten ;) (als je nog moet backuppen enzo)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 24-12-2006 13:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb dezelfde MOBO en je kunt tijdens de vista installatie gewoon de K8V installatie cdrom erin stoppen (zooooooooooo 2007) gewoon in de driver map onder promise of via de sata driver selecteren (afhankelijk aan welke van de 2 sata's je je hd hebt hangen) als tijdens de installatie geen HD gevonden wordt. Easy peasy, japaneasie 8)7 Gewoon de xp drivers gebruiken dus. Vergeet niet na je install in je bios aan te geven welke hd je moet booten, Vista gebruikt geen NTLDR meer zoals XP, en wanneer je na een restart van vista "NTLDR missing" te zien krijgt, moet je dus ff je bios duidelijk maken wat wel de bootloader HD is. Dit gebeurt niet bij iedereen zo, maar bij mij wel, en aangezien dezelfde MOBO.... Veel succes!

[ Voor 36% gewijzigd door Webbah op 29-12-2006 19:04 ]

• The Fittest
Dank mensen! Vista draait ondertussen als een zonnetje. HD werd gewoon direct bij install herkend; geen drivers nodig gehad (ook niet van CD).

Ik wordt alleen knettergek van de beveiliging van vista... jezus mina; je moet werkelijk óveral toestemming voor geven om op te starten. Is ergens structureel de beveiliging te verlagen, zodat niet zelfs geinstalleerde programma's om toestemming wordt gevraagd...?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
The Fittest schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:05:
Dank mensen! Vista draait ondertussen als een zonnetje. HD werd gewoon direct bij install herkend; geen drivers nodig gehad (ook niet van CD).

Ik wordt alleen knettergek van de beveiliging van vista... jezus mina; je moet werkelijk óveral toestemming voor geven om op te starten. Is ergens structureel de beveiliging te verlagen, zodat niet zelfs geinstalleerde programma's om toestemming wordt gevraagd...?
Lees de grote ervaringentopics even door. Daarin vind je zat methoden om dit op te lossen. Vista is daarnaast al final en de beta's zijn totaal niet representatief voor de RTM (lees nog vele zaken zijn gewijzigd/toegevoegd).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The Fittest
Hmm, ok. Ja, was al bang dat iemand me die 9 delen ervarings topics in zou sturen...

Thx

Verwijderd

Ik heb een K8V MB en probeer ook hierop VISTA te installeren.
Ik gebruik echter de Promise RAID, maar kan hiervoor geen drivers vinden.

Ik heb de XP drivers al geprobeerd, maar die worden niet herkend.

Weet iemand of de Promise Fasttrack378 voor vista 64 ergens te vinden zijn?

En zo niet, kan ik mijn HD's aan de VIA chipset hangen, of moet ik dan alles opnieuw gaan installeren?

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Heb zelf een K8V SE de luxe. Aller eerste keer dat ik Vista installeerde (RC2) duurde dit meer dan 2 uur.
Na veel uitzoeken kwam ik er achter dat dit door de Promise controller kwam.

Nu heb ik mn schijven aan de VIA raid controller gehangen en alles loopt als een speer.

Je kan trouwens de XP drivers gebruiken van Promise als je Vista eenmaal geinstalleerd heb.
Dan loopt alles goed.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1